• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W DCT przeładowano 15-milionowy kontener

VIK
8 kwietnia 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Terminal DCT obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. Terminal DCT obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata.

Terminal DCT od momentu otwarcia, czyli przez 14 lat, obsłużył już 15 milionów TEU (kontenerów 20-stopowych). Ten 15-milionowy dziś został załadowany w Porcie Gdańsk na pokład COSCO Shipping Galaxy, jednego z największych statków na świecie.



- Obsłużenie 15 mln TEU od momentu rozpoczęcia działalności terminalu w 2007 r. to wspaniałe osiągnięcie, wielki sukces naszych pracowników. Jeżeli z 15 mln TEU ułożylibyśmy drogę, moglibyśmy ponad dwukrotnie okrążyć Ziemię. Ważne jest jednak dla nas to, że każdy z tych kontenerów to klient, który skorzystał z naszych usług. Świadczy to o nieustannym wsparciu i wierze klientów w DCT Gdańsk - dzięki temu staliśmy się bałtyckim hubem - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

Gospodarka morska w Trójmieście



Co ciekawe, ten 15-milionowy kontener nie przypłynął z Azji. On tam popłynie z Gdańska. Dziś został załadowany na pokład COSCO Shipping Galaxy, jednego z największych statków na świecie. COSCO Shipping Galaxy ma 400 metrów długości i pojemność 21 tys. TEU. Statek pływa w ramach serwisu OCEAN Shipping Alliance, który zapewnia cotygodniowe połączenie portów Korei, Chin i Singapuru z Gdańskiem.

15-milionowy kontener wyruszy do Azji na pokładzie COSCO Shipping Galaxy. 15-milionowy kontener wyruszy do Azji na pokładzie COSCO Shipping Galaxy.

- W ubiegłym roku pandemia spowodowała turbulencje w całej globalnej branży transportowej i logistycznej. Jesteśmy jednak zadowoleni ze wzrostu rok do roku liczby pełnych kontenerów w imporcie i eksporcie. Cieszy nas bardzo także 9-procentowy wzrost przeładunków, który obserwujemy w pierwszym kwartale, z wolumenami przekraczającymi nasze najlepsze wyniki z rekordowego 2019 r. - dodaje Cameron Thorpe.

Kanał Sueski. OOCL United Kingdom nie czekał i wybrał dłuższą trasę do DCT



A przed DCT bardzo intensywny koniec kwietnia. W związku z blokadą Kanału Sueskiego spodziewana jest kumulacja przeładunków.

DCT Gdańsk został uruchomiony w 2007 r. i może rocznie przeładować ponad 3 mln TEU. Tylko w 2020 r. DCT Gdańsk obsłużył ponad 1,9 mln TEU. Terminal obsługuje ponad 600 statków rocznie, w tym 100 zawinięć największych kontenerowców świata. Zatrudnia ponad 1000 pracowników, a jego wpływ na gospodarkę jest oczywisty - generuje 12 mld zł rocznie z tytułu podatku VAT, akcyzy i ceł do budżetu państwa. DCT jest własnością PSA International (40 proc.), IFM Investors (30 proc.) i Polskiego Funduszu Rozwoju (30 proc.).
VIK

Miejsca

Opinie (96) 3 zablokowane

  • (4)

    jeżeli ten terminal zarabia dla Skarbu Państwa 12 mld pln rocznie, uczciwe byłoby aby chociaż 10% z tej kwoty zasilało co roku budżet Miasta Gdańska

    • 12 11

    • kolo

      odkupcie od Niemców sprzedane spółki wodociągi, śmieci, MPC, a zarobicie więcej niż port.

      • 0 0

    • liberalna "kolebka" niech sie trzyma własnych zasad

      i z dala od cudzych zysków...

      • 0 0

    • a może generuje straty? (1)

      Tani badziew z cen wykończył niejedną polską firmę i setki tysięcy miejsc pracy, więc realne saldo podatkowe tego terminalu jest ujemne

      • 2 1

      • Zanim osądzisz sprawdź dane

        Większość kontenerów w eksporcie jest pełnych a nie pustych. Na otwartych szlakach handlowych korzystają polskie firmy.... Jakoś bezrobocia u nas nie ma, pracowników ciężko znaleźć.

        • 0 0

  • gratulacje (1)

    Gdańsk to Port. Bez portu nie ma Gdanska a Gdanska bez portu :)

    Załoga DCT to bohaterzy!

    • 28 17

    • A ile ci bohaterzy zarabiajo pjoter?

      • 0 0

  • I czym sie tu chwalic, a jakie zanieczszczenie srodowiska nastopilo tym mazutem ze statkow

    • 0 0

  • Zatrzymac chińszczyzne (1)

    Tylko rzemioslo ma sens

    • 1 1

    • rzekłbym, rękodzieło

      wręcz...

      Tylko co zrobić, jak te ręce lewa...

      • 0 0

  • Musza tam sporo zarabiac (1)

    Tyle pudel na liczniku to pewnie po 10 k biora operatorzy za prace na 2 zmiany 12h zawsze 4 nadgodziny po 8 godzinach plus swieta soboty i niedziele...prezes tyle nie ma za robote pon-piątek tylko po 8h. Fajna sprawa byc kazdy wekend w pracy...wiesz za co robisz...

    • 4 2

    • Po 10 latach na suwnicy zarobisz 4 tys na rękę, według DCT to bardzo dużo jak na rynek pracy w Trójmieście

      • 2 0

  • I co tam za ładunek jest w tym kontenerze, bo nie napisali? (9)

    Chociaż, skoro płynie do Azji, to pewnie niestety pusty w środku.

    • 35 15

    • w kontenerze

      jest król Julian i Morris a także pingwiny - przystanek końcowy- Madagaskar

      • 0 0

    • Pewnie spożywka. (1)

      Do Chin eksportujemy sporo artykułów spożywczych.

      • 3 0

      • Smieci?

        • 1 1

    • Europalety.

      Nasz sztandarowy produkt.

      • 4 0

    • Maseczki Szumowskiego (1)

      • 17 3

      • pieniadze platformy

        • 4 6

    • W tekście napisane jest ze zaladowany jest w Gdańsku i płynie do Azji pełny. (1)

      Czytaj uważnie.

      • 11 8

      • W tekście ani słowa nie ma że jest pełny, a "załadowany" znaczy że jest na statku.

        Czytaj uważnie.

        • 10 2

    • Jak w tamtą stronę to chyba polszczyzna.

      • 2 1

  • i nie ma czym sie chwalic , truciciele zatruwaja baltyk i powietrze spalinami mazutu

    • 1 1

  • Dct (2)

    Tak sie chwalicie a dlaczego pracownicy firm zewnętrznych sa dyskryminowani?pracownicy dct przy wejsciu moga wchodzic np w kominach na twarzy a od pracownikow firm zewnętrznych wymaga sie zakładania masek bo inaczej nie wpuszcza.tak samo z wchodzeniem najpierw dct pozniej reszta nie tak jak wczesniej na zakładke.Panie prezesie moze czas skończyc z dyskryminacja?

    • 2 7

    • Bo jesteś Lewisem i ściemniaczem i my was nie lubimy.Jestescie brudasami i sciemniaczami

      • 0 1

    • ?

      Co Ty za głupoty tutaj wypisujesz? Normalnie wpuszczają pracowników zewnętrznych. Tyle, że idzie to dłużej bo musicie dostać przepustkę.

      • 2 0

  • Gdyby się 2 panów 15 lat temu nie pokłóciło to DCT by nie było (7)

    • 22 3

    • 15 lat temu to DCT wyłaził z wody (3)

      już za późno było na kłótnie.

      Ale wcześniej to i owszem... ;)
      Ogólnie, Australijczycy zagrali Polakom na nosie za ich "nie da się, nieopłacasie..."
      A teraz wszyscy chcą się do tego sukcesu dokleić... Australijczycy zbudowali, zarobili i sprzedali.

      • 12 0

      • (1)

        I Ty w to wierzysz, ze to Australijczycy stworzyli DCT? ;)

        • 0 2

        • DCT stworzyły ich pieniądze

          oraz konsekwencja działania (brytyjskich?) pomysłodawców...
          Z portem to raczej "szorstka" przyjaźń.

          Niestety, takie przedsięwzięcia w naszych uwarunkowaniach, to pewnik właśnie kosmicznej kłótni, takiej jak Gdańska z Gdynią o lotnisko... Albo desanty, jak na inne gdańskie instytucje...

          • 0 0

      • Veni,vidi,vici

        • 2 0

    • to nie za czasów PIS wymyślono (1)

      • 2 1

      • ani za czasów PO...

        I całe szczęście, bo nic by z tego nie wyszło...

        Brytyjczycy krążyli z tym pomysłem od lat 90...
        Tylko nikt ich nie chciał.

        • 2 4

    • Nazwiska. Nie operuj ogolnikami.

      • 6 3

  • (5)

    z ciekawostek powiem, że załoga z tej okazji dostała darmowy posiłek hehe... świętowanie z rozmachem :)

    • 51 1

    • O wow jakie smieszne i ironiczne ;) A czego bys sie spodziewal ? 500 zl dla kazdego pracownika?
      Masz pensje, ewentualna premie i takie nasmiewanie sie z darmowego obiadu jest bezsensu.

      • 0 4

    • (3)

      Zupe z wkładką mięsną zatwierdzoną przez komisje trójstronną i związki zawodowe.

      • 14 3

      • (2)

        dokładnie: "W dniach 7 i 8 kwietnia w Kantynie na każdego czekać będzie nieodpłatny posiłek, czyli pyszny krem z pomidorów oraz szoarma z pieczonymi ziemniakami i surówką"

        • 11 2

        • Hahahaha

          Haha ha ha

          • 2 0

        • drugie piętro też mogło zejść do kantyny?

          Oni chyba premie zamiast obiadku zgarnęli?

          • 14 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Mikołaj Lipiński

Ekspert w obszarze fuzji i przejęć, funduszy PE/VC oraz zarządzania finansami firm. Doświadczenie...

Najczęściej czytane