• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W gdyńskiej stoczni powstaje kablowiec

VIK
15 kwietnia 2024, godz. 15:30 
Opinie (31)
  • W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.
  • W części wyposażona jednostka jest budowana w stoczni Crist, ostatnie prace wykończeniowe będą realizowanie w norweskiej stoczni Ulstein.

W stoczni Crist położono stępkę pod budowę statku do układania kabli. Jednostka powstaje przy współpracy z norweską stocznią Ulstein Verft. Finalnym właścicielem kablowca jest firma Nexans.



Jednostka będzie miała 149,9 m długości, 31 m szerokości i będzie mogła pomieścić 17 tys. ton. oraz 90-osobową załogę.

- Wyposażona jest w trzy poziome (o pionowej osi obrotu) szpule (bębny) na kable (tzw. "karuzele") - dzieloną na pokładzie o łącznej pojemności do 10 000 ton kabla, drugą pod pokładem o pojemności 3500 ton kabla oraz kosz pod pokładem na kable światłowodowe o pojemności 450 - poinformowała stocznia Crist.


Statek został specjalnie zaprojektowany przez Skipsteknisk do transportu i układania różnego rodzaju kabli podmorskich, w tym wiązek kablowych, a także do podejmowania kabli z dna morskiego i przeprowadzania napraw. Jest w stanie układać do czterech kabli jednocześnie. Będzie przystosowany do pracy w trudnych warunkach pogodowych, przy zachowaniu dużej manewrowości i utrzymywaniu pozycji.



Gdyńska stocznia wykonuje kadłuby na zlecenie Ulstein Verft od ponad dziesięciu lat. Są to głównie jednostki offshore. W sumie wykonano 14 projektów, a 2 kolejne są w toku.
VIK

Miejsca

Opinie (31) 1 zablokowana

  • (4)

    cikawy projekt,tylko szkoda ze nie pod ,,klucz"!

    • 43 7

    • (2)

      Tradycyjnie, polaki spawają kadłub bo są najtańsi, a elektryke, hydraulike, wykładziny, komputery położą wysoko płatni, krajowi fachowcy. Tak się dba o swój naród. Ale kapitał nie ma narodowości drodzy europejczycy.

      • 9 7

      • jak nie wiesz to sie nie wymądrzaj!,Gdanska Stocznia Remontowa,przypłynal rurowiec,po kompletnej przebudowie wypłynał najwiekszy kablowiec ,,ile d'Yeu".

        • 2 3

      • Taa

        Nie wiem czy wiesz, ale ci wysoko płatni, krajowi fachowcy, to głównie Polacy, pracujący w norweskich stoczniach haha.

        • 1 3

    • Nie znam się,ale się wypowiem.Akurat ta jednostka od samego początku do samego końca powstaje w "Crist".

      • 0 1

  • Super

    Pięknie się ten Crist rozwija.

    • 9 8

  • Jak kablowiec to mógłby nosić imię naszego byłego prezydenta, patrona gdańskiego lotniska (4)

    • 23 9

    • (2)

      jest mocniejszy,,spiocha 13 Grudnia",nikt go nie przebije,dwa lata stanu wojennego tylko przez skrzynke kontaktowa z nim rozmawiali!!

      • 4 5

      • Nie no TW Oscar latał intensywnie między Berlinem a Moskwą.

        Nie było czasu na sen.

        • 4 0

      • Lepiej spać niż donosić na rodzinę i przyjaciół

        • 2 1

    • nie będzie nosić imienia, bo to nie będzie polski statek

      • 1 0

  • Kablowiec? Znaczy statek na cześć Wałęsy? ;)

    • 21 8

  • Będzie kablować?

    trochę strach

    • 7 3

  • Niestety przez osiem lat nie wykorzystano szansy na local content MEW. Obsługa marynarska pod FoC, symulator, drobnostki (1)

    • 1 12

    • a wczesniejsze lata...??

      To byznes hulal??!
      Z rynku sie wypadlo znacznie wczesniej...

      • 4 0

  • Ten statek dostarczy nam paliwo po 5.19 (2)

    • 9 6

    • (1)

      I to kablem.

      • 5 0

      • Przez kładkę Rafalali.

        • 4 0

  • Ładnie powiedziane że stocznia wykonuje kadłuby . (3)

    Czyli najmniej płatną "czarną robotę " , a śmietankę spiją inni ! Ciekawe jaki promil dostanie Polska bo za emisję CO2 to my kary zapłacimy !

    • 11 7

    • Broni ci ktoś otworzyc własną stocznie? (2)

      Jedni robią kadłuby, inni wyposażenie itd. U nas np. robimy kompletną dokumentację projektową. Są takie firmy jak Damen czy Macgregor czy szereg innych. Owszem zagraniczny kapitał ale to Polscy inżynierowie to projektują. A wykonanie jest tam gdzie to się opłaci. To nie jest wcale tak że na osprzęcie zarobi się więcej. On sam w sobie jest drogi ale marże nie muszą być większe. Siłownik sam w sobie jest droższy niż walcowana blacha ale spawanie blachy jest droższe niż założenie siłownika.

      • 3 5

      • lancuch dostaw... (1)

        Onegdaj wiekszosc produkowana byla w kraju. Od silnikow po meble...

        Komus to przeszkadalo...

        • 2 1

        • Te wielkie stocznie i zakłady współpracujące były budowane głównie pod potrzeby ZSRR, najwięcej statków szło do nich. Specjalistyczny sprzęt kupowano za granicą za dolary, a ruscy płacili rublami "transferowymi" czy jakoś tak to się nazywało, czyli interes był do bani. Potem to padło.

          • 1 0

  • Kablowiec? W stoczni?

    Dostanie na imię Bolek?

    • 14 7

  • Jak kablowiec to kapitanem

    Będzie Lech Wałęsa

    • 13 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach menedżerskich w firmach z branży utilities. Od 2010 roku związany z GPEC. Karierę w Grupie rozpoczął zarządzając obszarem dyspozycji, a następnie jako dyrektor ds. finansowych Grupy GPEC zajmował się m.in. organizacją struktury grupy kapitałowej, modelem biznesowym oraz nadzorem właścicielskim spółek zależnych. Przez ponad rok pełnił funkcję prezesa zarządu spółki Unikom (włączonej do struktury GPEC...

Najczęściej czytane