• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

W gdyńskiej stoczni ruszyła produkcja statków

Robert Kiewlicz
15 listopada 2010 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
Na początku 2010 roku stocznię Crist opuściła budowlano-remontowa platforma samopodnośna Thor. To jedna z największych tego typu jednostek wyprodukowanych w Polsce. Na początku 2010 roku stocznię Crist opuściła budowlano-remontowa platforma samopodnośna Thor. To jedna z największych tego typu jednostek wyprodukowanych w Polsce.

W Stoczni Crist, znajdującej się na terenie Stoczni Gdynia, położono stępkę pod budowę jednostki hydrotechnicznej, tzw. "Heavy Lift Jack up Vessel" z ciężkim systemem dźwigowym do budowy i obsługi farm wiatrowych typu offshore. Crist przekaże armatorowi Beluga-Hochtief Offshore całkowicie wyposażony statek w pierwszej połowie roku 2012. Kwota kontraktu to ok. 200 mln euro.


Platforma do stawiania wież wiatrowych na morzu. Platforma do stawiania wież wiatrowych na morzu.

Jak zapowiadają przedstawiciele firmy Crist do Stoczni Gdyni powróci przemysł okrętowy. - Położenie stępki to symboliczny moment przy budowie statku. To odpowiednik położenia kamienia węgielnego pod nowy budynek - mówi Andrzej Szwarc, dyrektor do spraw rozwoju Crist SA.

Statek jaki ma powstać w stoczni Crist będzie obsługiwał cały proces instalacji farm wiatrowych od załadunku turbin oraz masztów, po ich instalację w miejscu przeznaczenia.

Jednostka będzie charakteryzowała się możliwością załadunku do 8 tys. ton i wydajnością dźwigu 1,5 tys. ton. Parametry jej działania umożliwiają instalację w ciągu roku 40 turbin wraz z masztami o mocy ponad 6 MW.

Crist zapowiada, że jest szansa na podpisanie kolejnych kontraktów na budowę podobnych jednostek. Crist ma także zamiar budować statki rybacki oraz jednostki offshore. Dzięki temu ma powstać ok. 120 nowych miejsc pracy.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (38) 2 zablokowane

  • Colo

    Bedzie praca ale nie dla manekinów tzn. byłych statystów stoczni Gdynia.

    • 6 0

  • "..ma powstać ok. 120 nowych miejsc pracy.." (1)

    Dużo więcej miejsc pracy powstanie w Marine Projects, Maritim oraz w stoczni Wisła w przyszłym roku.

    • 4 2

    • a skąd masz takie wieści

      • 0 0

  • Wszystko fajnie i kolorowo (2)

    fajnie ze buduja ale co z tego? pracy jak nie bylo tak nie ma, niech sie wezma za inwestowanie w mlodziez i mlodych pracownikow ktorzy potrezbuja zawodu i doswiadczenia, sa robione jakies miejsca pracy w stoczni ale co z tego ze sa jak nikt nie patrzy na to ze chcesz pracowac ale nie masz doswiadczenia choc masz zroione kursy np spawalnicze w ktore zainwestowales nie male pienidze, niech zrobia cos w tym kierunku a nie zatrudniaja spowrotem tych samych pijakow co dostali odprawy, co z mlodymi ktorzy chca pracowac i uczyc sie zawodu???????????

    • 2 1

    • spokojnie

      niedługo napewno zacznie się zatrudnianie i mam nadzieje,ze to właśnei będą młodzi, ambitni ludzie, z chęcią do pracy i szacunkiem a nie takie pijusy i nieroby jak większość stoczniowców ( bo nie wszyscy)
      Ostatni pożar w stoczni remontowej statku Stena Line pokazał jakie bezmózgi tam pracują niestosujące się do zakazów. Chcieli ułatwić sobie pracę, pójść na skróty, obiboki jedne i proszę- pożar gotowy. A najbardziej to szkoda tych poszkodowanych strażaków

      • 0 0

    • SYNKU

      CI PIJACY BUDOWALI 10 DUŻYCH JEDNOSTEK ROCZNIE A TY PRZEZ 10LAT NIE NAUCZYSZ SIĘ TEGO CO ONI POTRAFIĄ.

      • 0 0

  • Związkowcy

    łapy precz od stoczni.

    • 5 0

  • Szczur znów ma "sukces"?

    Szczur się jeszcze pod ten sukces nie podłączył? Mistrz medialnej manipulacji nie musi sie już starac?

    • 3 0

  • Jest tylko jedno ale: stocznia jest już NIEMIECKA!!!

    Scenariusz sprawdzony od lat: wyhodować związkowców, rozp---lić robotę, POwiedzieć, że się nie opłaca, zwolnić, dać odprawy kolesiom, wprowadzić w stan upadłości, sprzedać Niemcom, zatrudnić tych samych kolesi. Czyli jednym słowem ograbić sPOłeczeństwo. No ale skoro sami tak wybrali... POwodzenia!

    • 3 0

  • wziołem 60 tys.zł odpocząłem 2 lata

    no i za te 5 tysiaczków d...ę ruszę i pójdę do roboty

    • 0 3

  • TĘPE ŁBY

    te Tępe Barany z naszego Rządu zagrają jak im unia zagra
    Liczy się tylko kasa jaką dostają co miesiąc za ich ułomne decyzje
    Szkoda czasu aby wypisywać co powinni zrobić aby lepiej żyło się lepiej nam POLAKOM

    • 1 0

  • 120 miejsc pracy ? PROPAGANDA

    Co Ćwirko za glupoty rozpowszechnia. W Criscie jest moze z 10 osob na umowe o prace : zarząd , dyr techniczny , 2 ksiegowe i sekretarka która tam jest od zawsze.
    Cała reszta na działalności i zleceniach, bez ZUSu, bez emerytury. Robotnicy na głodowych stawkach, bodajże płacą 40 groszy za kilogram. Do tego łupią gdzie mogą. Nikt z innych złotych bucików w trójmieście nie płaci tak mało ludziom jak Crist. To już lepiej jest w remontówce, wiśle i maritimie, chociaż tam też jest obecnie cienko. Bo jest ogólnie kryzys w okrętwnictwie.
    Kontrakt mają jeden - to jeden statek, a koszty ogromne, a perspektywy raczej cienkie. Na infrastrukturze byłej St. Gdynia budować kutry rybackie - naprawdę CHORY pomysł, nigdy im się środki ulokowane w infrastrukture nie zwrócą. Ogólnie jestem podejrzliwy jakim cudem zyskali 150mln na dok.

    • 0 0

  • INTERES

    ZNISZCZONE TYSIĄCE MIEJSC PRACY WYDANE MILIONY NA BEZNADZIEJNE SZKOLENIA , A TERAZ PODNIECAJĄ SIĘ ŻE 120 MIEJSC PRACY POWSTANIE . DEBILE.

    • 0 0

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń na Życie Ergo Hestia SA. Adam Roman z Ergo Hestią związany jest od 1993 roku. Od 2007 roku pełni funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za ubezpieczenia korporacyjne. Przez wiele lat był odpowiedzialny za reasekurację, uczestnicząc pośrednio w underwritingu przemysłowym. Przez lata współpracował z największymi reasekuratorami na świecie m.in. Munich Re, Swiss Re, GE Francona, SCOR i...

Najczęściej czytane