- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (35 opinii)
- 2 Zużywamy coraz więcej energii (68 opinii)
- 3 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (115 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (57 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Trzeci raz szukają prezesa Energi (87 opinii)
Więcej węgla i drewna. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok
W Porcie Gdańsk przeładowano w ub. roku 68,2 mln ton ładunków, czyli 15 mln więcej niż rok temu. W Porcie Gdynia z kolei przeładowano 28,1 mln ton, a więc więcej o 1,4 mln. Trójmiejskie porty podsumowały ubiegły rok, było więcej przede wszystkim drewna i węgla.
W 2022 r. roku Port Gdańsk stał się drugim największym na Bałtyku. Pierwszym jest rosyjski port Ust-Ługa (113 mln ton). Na trzecim miejscu jest Primorsk (52,9 mln ton), a na czwartym St. Petersburg (35,6 mln ton). Port w Gdańsku jest też największym portem kontenerowym na Bałtyku. Rok ubiegły był dla Gdańska rekordowy. Przeładowano 68,2 mln ton towarów, co oznacza wzrost o 28 proc. względem 2021 r.
Przeładowano 25 516,4 tys. ton paliw płynnych, co oznacza wzrost o 35,1 proc., 1 932,9 tys. ton zbóż (wzrost o 19,9 proc.) oraz 515,5 tys. ton rudy (wzrost o 133,2 proc.). Jednak ten rok do przede wszystkim przeładunek węgla i drewna. W Gdańsku przeładowano 13 218,9 tys. ton węgla, a to oznacza wzrost o 175,6 proc. Największy wzrost dotyczył jednak drewna. Przeładowano go 548,2 tys. ton, czyli o 413 proc. więcej niż w 2021 r. Prezes portu w Gdańsku, odnosząc się do dużego przeładunku drewna, zapewnił, że nie był to polski surowiec.
Wzrost przeładunku drewna w portach. Tym razem głównie import
- To drewno, które jest tranzytowane przez Polskę i pochodzi z innych krajów, m.in. Skandynawii, Czech i Słowacji - wyjaśnił Łukasz Greinke, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk.
Prezes Greinke przyznał, że port odnotował nieduży spadek - o niecałe 2 proc. - w grupie drobnica skonteneryzowana. Jak wyjaśnił, na ten spadek duży wpływ miało wprowadzenie embarga na towary, które były przekierowywane do Rosji.
Dobry rok miał też port Gdynia. Port przeładował w ub.r. 3 403,1 tys. ton węgla i koksu, co oznacza wzrost o ponad 174 proc. Przeładowano też 533,5 tys. ton drewna (wzrost o 109 proc.), a inne masowe stanowiły 1 716,2 tys. ton (wzrost o 0,4 proc.). W sumie przeładowano 28,1 mln ton towarów (w u.br. było to blisko 26,7 mln ton).
Kolejki na redzie, place wyładowane węglem. Porty pękają w szwach.
- Do Portu Gdyni zawija coraz więcej jednostek o coraz większych gabarytach. W 2022 r. do Gdyni zawinęło ogółem 4331 jednostek, czyli o ponad 2 proc. więcej niż w 2021 r. Wzrosły też transporty kontenerowcami i masowcami - powiedział Jacek Sadaj, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Do Gdyni w 2022 r. przypłynęło też ponad 1 tys. promów (wzrost o 8,2 proc.) oraz blisko 300 jednostek typu ro-ro (wzrost o ponad 32 proc.).
Miejsca
Opinie (120) 4 zablokowane
-
2023-01-24 14:02
Sprawdzcie
Drewno pochodzi z TPZk.
- 8 3
-
2023-01-24 13:28
Taaaa... drewno z Czech. A w tym czasie TPK prawie zniknął..
Co za koincydencja. Hmm
- 12 4
-
2023-01-24 10:34
Zamiast węgiel kopać na Śląsku, to sprowadzamy go statkami, a swoje kopalnie zasypujemy, paranoja, a głupi naród jeszcze się cieszy.
- 13 3
-
2023-01-24 09:50
Śmieszne
Bo wygląda jakby cały ten naddatek węgla rozsmarowali po tunelu i jego okolicach.
- 6 4
-
2023-01-24 09:41
Podobno nie ma ani tego ani tego
- 5 2
-
2023-01-24 08:49
Zamyka się polskie kopalnie a węgiel kupuje od obcych fajnie !
W trosce o dobro bezpieczeństwa pozbawia się naród źródła energii którego jest u nas mnóstwo
- 9 5
-
2023-01-24 08:49
Jak sto lat temu
Eksport węgla i drewna za garść paciorków. Ciekawe gdzie tak ostro wycinają lasy, oprócz Polski?
- 20 9
-
2023-01-24 08:20
Bałagan, pyły, hałas, spaliny. Po co nam porty i stocznie skoro jest pełna infrastruktura w Niemczech?
- 13 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.