• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

Robert Kiewlicz
19 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku. Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku.

Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.



Czy porty w Gdańsku i Gdyni powinny ze sobą konkurować?

Teraz OOCL zdecydował się przenieść swoje interesy do Gdyni. Pierwszy jego statek ma zawinąć do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego już 5 lipca. Na razie jednostki OOCL będą tu gościć dwa razy w tygodniu. W planach jest jednak rozszerzenie serwisu.

- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.

- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.

Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.

- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.

W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.

Zobacz aktualna mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • Gdansk

    morze utopionych możliwości

    • 15 5

  • drogi lądowe

    myślę, że nie bez znaczenia jest połączenie drogowe terminalu gdyńskiego z Polską - w Gdańsku przecież jest tragiczne

    • 10 5

  • GDYNIA jest najnardziej rozwojowa z całego trójmiasta. (5)

    mieszkałem w gdańsku 20 lat i też zrezygnowałem,ludzie tam są smutni,miasto jest brudne i niebezpieczne.teraz mieszkam w Gdyni i mogę nawet całą noc spacerować z psem po bezpiecznym mieście,oczywiście jak zrobi kupe na chodnik to po nim posprzątam,bo zależy mi na porządku.

    • 19 20

    • Normalnie trzeba nazwę miasta zmienić na: (1)

      • 2 0

      • Arkadia

        kraina wiecznego szczęścia

        • 8 1

    • no to nie wiem gdzie ty mieszkałeś w tym gdańsku, na dolnym mieście czy letnicy?

      przejdź się po chylonii z tym pieskiem albo innej cisowej

      • 2 0

    • W Gdyni wszystkojest NAJ: najwyższe bezrobocie, ale za to najniższe płace w 3mieście.

      • 3 0

    • No, ale Gdynia wydaje 18 mln. na promocję miasta, np. billboardy typu "Gdynia jest super" dla porównania Gdańsk z ponad 2-krotnie większym budżetem tylko 6 mln. Priorytety...

      • 2 0

  • Brawo Paweł A.! Codziennie nowy sukces! (1)

    Głos mój, mojej rodziny i połowy mego osiedla masz na 100%. Oby tak dalej - w końcu każdy marzy o mieszkaniu na wsi (a Gdańsk ku temu zmierza...)

    • 18 2

    • Jaki komentarz dawałeś, kiedy rok temu Maersk przeszedłdo Gdańska?

      • 0 0

  • Maersk w Gdańsku, w Gdyni mniej znaczący operator

    • 11 3

  • Jest wolny rynek

    Wcześniej zarabiał Gdańsk, teraz Gdynia, normalne. Nie widzę powodu żeby kiedyś OOCL wrócił do Gdańska.

    • 5 0

  • I co się dziwić,toć buduń powiedział że WOLNE miasto Gdańsk stawia na hotele. (5)

    Czekaj ty Budyniu,jak na ciebie zagłosuję.

    • 15 3

    • właśnie (4)

      W Gdańsku przynajmniej turysta ma się gdzie zatrzymać. Hotele się budują i przybywa ich w postępie geometrycznym. Wskaż w Gdyni choć jeden hotel, którego szczurek mógłby się nie wstydzić a turysta nie bać, że mu pająk do zupy nie wleci? Tylko nie pisz nic o tzw Hotelu Orbis-Gdynia, bo to szarobure komunistyczne gmaszysko w środku jest brudne i zapyziałe bardziej niż na zewnątrz.

      • 2 6

      • .... (3)

        faktycznie jak patrze na Hiltion w Gdańsku.. i porównuje z berlinem czy manchesterem lub londynem to widze to wasza wielkość..smiech na sali.. jedyny prawdziwi hotel w trójmiescie to Grand Hotel... i tyle w tym temacie.. a niemcy i tak przypływaja do gdyni wycieczkowcami.. bo u was port mowiac krótko .. pożal się boże, a spac i tak wola na statku niż miedzy smierdzaca motława.. z widokiem na wyspe spichrzów, albo sąsiedztwo Filharmonii ;)

        • 6 1

        • hehe, powiedział co wiedział (2)

          Hilton, Radisson, Hanza, Królewski, Marina i wciąż przybywa nowych

          I co z tego, że przypływają do Gdyni, jak ich zaraz szczur w autobusy pakuje i wysyła zwiedzać Gdańsk... bo w Gdyni krótko ujmując nie ma co pokazać poza betonowycm szaroburym centrum i slumsami Grabówka

          • 6 2

          • hotele macie tylko dróg ni ma;P Gdynia ma estakade 20 lat.. i 3 drogi dwupasmowe do obwodnicy... a Wielki Gdańsk? (1)

            • 5 2

            • no, bardzo dobrze! macie drogi by szybko dojechać do Gdańska

              • 1 0

  • i co z tego? (1)

    Gdynia straciła na rzecz Gdanska Maerska. Obecne ruchy BCT to walenie glowa w mur. Wiadomo ze Gdynia nie ma nawet w połowie takiego potencjalu jak gdanski DCT.

    • 10 13

    • masz rację. Gdynia nie ma nawet w połowie potencjału. Zwłaszcza jeśli chodzi o połączenie z autostradą.

      • 5 3

  • wida wojna w pełni, raz Gdańsk zabiera Gdyni a teraz odwet Gdynia zabiera Gdańskowi.

    Jakaś dziwna sytuacja , na rynky wszystkie wielkie firmy chcą się łączyć żeby nas zwykłych ludzi oskubać a na takim rynku przeładunków nie moga sie dogadac zeby oskubac przewozników z zagranicy, tylko zagranica ich skubie i sie śmieje

    • 12 3

  • a ja bym sie na miejscu gdyni i jej mieszkancow nie cieszyl (1)

    bo transportowce ida do gdyni - a jachty i promy beda w gdansku ....... Mysle ze wcale to nie bedzie + dla rozwoju

    • 2 8

    • oeew: ty to masz dopiero odjazd - jeszcze zbudujcie w gdansku kladke nad Motlawa to dobiero przybedzie jachtow ;)

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane