• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielka linia żeglugowa przenosi się z Gdańska do Gdyni

Robert Kiewlicz
19 czerwca 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku. Przejście do Gdyni OOCL ma pozwolić Bałtyckiemu Terminalowi Kontenerowemu(na zdjęciu) na odzyskanie części przeładunków utraconych po odejściu Maersk Line do DCT w Gdańsku.

Drugi z największych operatorów żeglugowych na świecie, Ocean Overseas Container Line, będzie pływać do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. Dotąd jego statki zawijały do Gdańska.



Czy porty w Gdańsku i Gdyni powinny ze sobą konkurować?

Teraz OOCL zdecydował się przenieść swoje interesy do Gdyni. Pierwszy jego statek ma zawinąć do Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego już 5 lipca. Na razie jednostki OOCL będą tu gościć dwa razy w tygodniu. W planach jest jednak rozszerzenie serwisu.

- Decyzja OOCL jest dla nas wyrazem uznania poziomu usług, jakie oferujemy na naszym terminalu - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni. - Mimo ostatnich zawirowań na rynkach przewozów kontenerowych potwierdza to dobrą i stabilną pozycję BCT wśród trójmiejskich terminali.

- Po wielu latach obecności OOCL na polskim rynku, zdecydowaliśmy o rozpoczęciu współpracy z Bałtyckim Terminalem Kontenerowym w Gdyni. Jesteśmy przekonani, że przyniesie to korzyści wszystkim stronom - twierdzi Leszek Walkusz z OOCL Polska.

Na pewno nie Gdańskiemu Terminalowi Kontenerowemu w Porcie Gdańsk, z którego usług OOCL korzystał do tej pory. Odejście poważnego przewoźnika z Gdańska to wynik walki trójmiejskich terminali kontenerowych o klienta.

- To jest po prostu twardy biznes - komentuje Janusz Kasprowicz, rzecznik Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Nie znosi on próżni. To, że z jednego miejsca coś znika, powoduje, że pojawia się w innym miejscu. Ja natomiast z radością oglądam kolejne statki Maerska, które coraz częściej wpływają i do DCT i do Gdańskiego Terminala Kontenerowego.

W ubiegłym roku Maersk Line, największy na świecie operator kontenerowy ogłosił, że przenosi swoje operacje z gdyńskiego terminalu BCT do nowego, gdańskiego terminalu DCT (Deepwater Container Terminal) w Gdańsku. Od 1 grudnia 2009 do Gdańska zawijają statki Maerska. Dzięki tej współpracy przeładunki w DCT mają wzrosnąć nawet o 200 tys. TEU rocznie. Szacuje się, że po stracie tak ważnego klienta Bałtycki Terminal Kontenerowy w Gdyni odnotował spadki obrotów nawet o jedną trzecią.

Zobacz aktualna mapę, ukazującą ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.

Miejsca

Opinie (181) 8 zablokowanych

  • wcale mi nie żal

    my za to mamy pana budynia a Gdynie ...nieeeee!!!!!

    • 8 1

  • Konkurencja wewnątrz Trójmiasta? Oczywiście, czemu nie :)

    Na poziomie taksówek, piekarni i innych tego typu niezbędnych w życiu drobiazgów. Żegluga przybrzeżna - czemu nie. Ale NIGDY na poziomie portów morskich czy lotnisk! Ech, komuno, Nieboszczko, gdzie jesteś - był ruch w portach, były stocznie, a teraz mamy DOBRZE :) I dowiadujemy się z lekkim obrzydzeniem, że jest coś takiego jak planowanie - w gospodarce rynkowej niezbędne :)

    • 5 3

  • Poróbcie sensowne drogi,dojazdy do portów w Gdańsku bo będzie "coraz lepiej"

    • 2 0

  • Dobrze że nie uciekli do Hamburga albo do Rygi (1)

    z komuny się ucieka do normalnych krajów

    • 7 1

    • komuna jest niezniszczalna w katolickim kraju

      syf od urodzenia do smierci!!!!

      • 2 0

  • BĘDZIE JAKAŚ PRACA ZWIĄZKU Z TYM ?

    • 2 2

  • Dziękujemy Ci Gdynio, (1)

    że ich zatrzymaliście, a nie uciekli Gdzież do Szczecina czy nawet na wschód.
    Gratulujemy!!!

    • 11 2

    • widzę, że jesteś znawcą

      OOCL zawija też do St. Petersburga (to jest jeden z ważniejszych portów na linii SBX, czyli tej, w której znajduje się Trójmiasto)

      • 1 1

  • Gdańsk miastem niemożliwości.

    POtwierdzenie w każdej specjalności

    • 9 3

  • (1)

    to niezły wałek, co z nowiutkim terminalem na Westerplatte ?

    • 3 4

    • sam jesteś wałek

      terminal na Westerplatte nie jest nowiutki, bo ma już kilka ładnych lat, nie jest też to terminal kontenerowy, więc ma się to prawie nijak do artykułu. Zaczyna być wykorzystywany do obsługi wycieczkowców. Fakt - część towarowa stoi odłogiem od dłuższego czasu i chętnych na dzierżawę (pomimo przetargów) jakoś nie widać...

      • 1 1

  • OOCL nie jest drugim operatorem na swiecie!! Kto pisał te brednie??!! Drugim najwieszym operatorem jest MSC a OOCL za zeszły jest był......12!!!!

    • 7 0

  • a ja chcę widzić Gdansk jako wielki skansen (3)

    a gdanszczan poprzebieranych za krasnali i ludzi z epok ew. Wałesow, Tuskow,......

    A Gdynia niech zostanie dynamicznym tętniącym życiem nowoczesnym morskim miastem.

    Gratuluje Gdynio, madrej morskiej polityki. I wierze, że przez OOCL, gdy bedzie sie rozwijal, wybuduje BCT magazyn wysokiego składowania kontenerów gdzies z 80 metrowy z pelna komputeryzacja

    • 11 7

    • co oznacza słowo "NOWOCZESNY" w przypadku Gdyni ??? (1)

      nigdy nie rozumiem, czemu Gdynię nazywa się miastem nowoczesnym ...???
      młodym OK, ale w dzisiejszych czasach ani Gdynia, ani Gdańsk ani chyba żadne inne polskie miasto nie można nazwać nowoczesnym !!!! ludzie czy widzieliście "nowoczesne współczesne miasta" !!!!!!!!

      • 4 8

      • pała siadaj.

        • 6 1

    • gdyby nie pis

      stocznia gdynia istniała by nadal, ale wraz ze szczecińską była poważnym zagrożeniem dla stoni niemieckich-więc co niby tusk jest pro niemiecki a stocznie załatwiły kaczki

      • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kalicki

Absolwent Wyższej Szkoły Morskiej w Gdyni oraz Strathclyde University (MBA). Od początku pracy zawodowej ściśle związany z gospodarką morską i regionem pomorskim. Założyciel i prezes zarządu Inter Marine Sp. z o. o. - jednej z pierwszych w Polsce prywatnych agencji żeglugowych (rok zał. 1990), która po 22 latach działalności jest wiodącą w Polsce firmą branży usług sektora morskiego, usług stoczniowych oraz pośrednictwa pracy za granicą będąc jednocześnie ”firmą matką”...

Najczęściej czytane