- 1 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Fuzji Lotos-Orlen nie można cofnąć (212 opinii)
Prom samochodowo pasażerski ro - pax Stena Hollandica, jeden z największych takich statków na świecie, wpłynął do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Należy on do szwedzkiego armatora Stena Line.
W Remontowej SA prom zostanie gruntownie przebudowany. Prace stoczniowe przeprowadzone na nim obejmą m. in. powiększenie nadbudówki, aby uzyskać dodatkowe kabiny i pomieszczenia przeznaczone dla pasażerów.
Dotychczas Stena Hollandica utrzymywał stałe połączenie, razem z bliźniaczym promem Stena Brittanica, pomiędzy Hoek w Holandii a Harwich w Wielkiej Brytanii. Po przebudowie w Remontowej SA, statek przesunięty będzie na linię Geteborg w Szwecji - Kilonia w Niemczech. Do stoczni na remont trafi też Stena Brittanica.
Stena Line planuje wymianę promów, a także - wprowadzenie nowych, na trzech liniach na Bałtyku i Morzu Północnym. Jednym z takich połączeń będzie Gdynia - Karlskrona, które od końca tego roku mają zacząć utrzymywać dwa duże promy pasażersko samochodowe Stena Germanica i Stena Scandinavica.
Stena Hollandica został z zbudowany w 2001 roku przez hiszpańską stocznię Puerto Real, jako jeden z 5 siostrzanych statków, przeznaczonych firm żeglugowych Stena Line i Finnlines Group. W roku 2007 prom przebudowano. Ma on długość 241 m, szerokość - 28,7 m i zanurzenie - 6 m. Osiąga prędkość do 22 węzłów. Na pokłady zabiera 1200 pasażerów. 380 aut osobowych i 200 trailerów, pojazdów kołowych z ładunkami.
Opinie (27) 6 zablokowanych
-
2010-05-20 11:14
Powodzenia i rentowności na projekcie.
- 14 3
-
2010-05-20 12:10
Głównie rentowności! (2)
- 3 6
-
2010-05-20 16:56
(1)
Większośc prac zlecą spółkom a tam robią na czarno i rentownośc będzie jak w Chinach .
- 0 0
-
2010-05-21 10:10
Skąd to wiesz?
Większość prac kadłubowych (prefabrykacja) została wykonana przez Stocznię Północną, reszt przez Wydziały kadłubowe. Może na montaż wejdzie jakiś Stal-rem czy inna firma kooperująca.
A może teraz ty zdradzisz źródło swojej wiedzy?- 0 0
-
2010-05-20 12:15
TYSPRAWDO
i się opłaca - tylko trzeba myśleć i pracować a nie wyciągać łapę i krzyczeć DAJ !! i nie kraść...
- 6 3
-
2010-05-20 12:52
my ze szwagrem go zrobimy taniej... (2)
holowanie na kanał dorzucim gratis. Bedzie?
- 8 2
-
2010-05-21 11:11
cholowanie, jełopie! (1)
- 0 1
-
2010-05-22 00:28
hehehehe...
A co to jest "cholowanie"?! Jeżeli kogoś opluwasz za złą ortografię to chociaż sam się znaj i wiedz jak się pisze ! tig napisał prawidłowo: HOLOWANIE a lina której się używa do tego celu to: HOL.
- 0 0
-
2010-05-20 13:34
NO (2)
Brawo Remontówka, a czy Gdańska nie może remontowac np. platform wiertniczych ,statków, budowac jachtów, wiatraków energetycznych, itp ?
- 4 3
-
2010-05-20 13:41
Za silne zwiazki, nie da rady
- 2 1
-
2010-05-20 16:49
A wiesz co to pochylnia .To wciągnij na nią ten prom .A doków tam nie ma .
- 0 0
-
2010-05-20 15:02
duża ta łódka
- 2 1
-
2010-05-20 15:27
TYLKO REMONTOWA
- 1 2
-
2010-05-20 15:42
Wielki ??? (3)
Przepraszam ale gdzie ten wielki prom ??? Już Baltica była większa. Nie przesadzajcie.
- 1 6
-
2010-05-20 17:02
oj, oj...
jak ty mało wiesz o promach i ich wielkościach :)
- 3 0
-
2010-05-20 17:31
(1)
po pierwsze Hollandica nie jest największa wśród wszystkich promów świata, pod względem tonażu pojemnościowego brutto, tylko wśród ro-pax'ów i jest jednym z największych ro-pax'ów pod względem linii ładunkowej ro-ro...
po drugie - porównanie Baltiki i Hollandiki (tonaż pojemnościowy brutto):
- Baltica - GT 31 910
- Hollandica - GT 44 237
a jeszcze bardziej Hollandica przewyższa Baltikę pod względem nośności i długości pasa ładunkowego ro-ro...- 1 0
-
2010-05-21 23:00
brawo - krótko, zwięźle i merytorycznie :)
- 0 0
-
2010-05-20 17:38
Remontowa - wyzyskiwacze (2)
Nie macie pojęcia jakie Remontowa ma stawki za roboczogodziny dla firm kooperujących. Do tego jeszcze bardzo zaniżają ilość godzin na wykonanie danej pracy- teraz jest to około 60-65 % faktycznych godzin. Traktują te firmy jak szmaty, wykorzystują że jest duży kryzys na rynku stoczniowym.
- 2 4
-
2010-05-20 19:29
sama Remontowa też cierpi z powodu kryzysu...
nie może całego ciężaru wziąć na siebie, a podwykonawcom dawać żyć jakby kryzysu nie było...
niech te firmy znajdują sobie robotę POZA Remontową - jest wolny rynek...- 5 0
-
2010-05-21 00:12
jak się poprawi na rynku to ich olejcie
- 0 1
-
2010-05-20 19:14
pytanko (3)
a czy ktos wie kiedy na remont wchodzi Stena Brittanica ?
- 0 0
-
2010-05-20 19:30
na jesieni...
- 0 0
-
2010-05-20 21:27
wejscie STENA BALTICA
wejdz na www.swibz.pl
- 0 0
-
2010-05-20 21:33
wejscie STENA
wejdz na www.marinetraffic.com i wyszukaj sobie region i resztę .podałem swibzpl ale nie chidzi.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.