• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielki prom w Remontowej

erka
20 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Stena Hollandica ma długość 241 m, szerokość - 28,7 m i zanurzenie - 6 m. Osiąga prędkość do 22 węzłów. Stena Hollandica ma długość 241 m, szerokość - 28,7 m i zanurzenie - 6 m. Osiąga prędkość do 22 węzłów.

Prom samochodowo pasażerski ro - pax Stena Hollandica, jeden z największych takich statków na świecie, wpłynął do Gdańskiej Stoczni Remontowa SA. Należy on do szwedzkiego armatora Stena Line.



W Remontowej SA prom zostanie gruntownie przebudowany. Prace stoczniowe przeprowadzone na nim obejmą m. in. powiększenie nadbudówki, aby uzyskać dodatkowe kabiny i pomieszczenia przeznaczone dla pasażerów.

Dotychczas Stena Hollandica utrzymywał stałe połączenie, razem z bliźniaczym promem Stena Brittanica, pomiędzy Hoek w Holandii a Harwich w Wielkiej Brytanii. Po przebudowie w Remontowej SA, statek przesunięty będzie na linię Geteborg w Szwecji - Kilonia w Niemczech. Do stoczni na remont trafi też Stena Brittanica.

Stena Line planuje wymianę promów, a także - wprowadzenie nowych, na trzech liniach na Bałtyku i Morzu Północnym. Jednym z takich połączeń będzie Gdynia - Karlskrona, które od końca tego roku mają zacząć utrzymywać dwa duże promy pasażersko samochodowe Stena Germanica i Stena Scandinavica.

Stena Hollandica został z zbudowany w 2001 roku przez hiszpańską stocznię Puerto Real, jako jeden z 5 siostrzanych statków, przeznaczonych firm żeglugowych Stena Line i Finnlines Group. W roku 2007 prom przebudowano. Ma on długość 241 m, szerokość - 28,7 m i zanurzenie - 6 m. Osiąga prędkość do 22 węzłów. Na pokłady zabiera 1200 pasażerów. 380 aut osobowych i 200 trailerów, pojazdów kołowych z ładunkami.

Zobacz aktualna mapę, ukazująca ruch statków w Zatoce Gdańskiej Morza Bałtyckiego. Aktualizowana online.
erka

Opinie (27) 6 zablokowanych

  • my ze szwagrem go zrobimy taniej... (2)

    holowanie na kanał dorzucim gratis. Bedzie?

    • 8 2

    • cholowanie, jełopie! (1)

      • 0 1

      • hehehehe...

        A co to jest "cholowanie"?! Jeżeli kogoś opluwasz za złą ortografię to chociaż sam się znaj i wiedz jak się pisze ! tig napisał prawidłowo: HOLOWANIE a lina której się używa do tego celu to: HOL.

        • 0 0

  • A kiedy będzie (1)

    Stena Pollanica, Gdynianica, Gdańścica, czy też Sopocica? :)

    • 1 0

    • Trzeba było zgłosić propozycje w konkursie na nazwy.

      Najpierw będzie Stena Budynnica, potem reszta.

      • 0 0

  • Wielki ??? (3)

    Przepraszam ale gdzie ten wielki prom ??? Już Baltica była większa. Nie przesadzajcie.

    • 1 6

    • (1)

      po pierwsze Hollandica nie jest największa wśród wszystkich promów świata, pod względem tonażu pojemnościowego brutto, tylko wśród ro-pax'ów i jest jednym z największych ro-pax'ów pod względem linii ładunkowej ro-ro...

      po drugie - porównanie Baltiki i Hollandiki (tonaż pojemnościowy brutto):
      - Baltica - GT 31 910
      - Hollandica - GT 44 237

      a jeszcze bardziej Hollandica przewyższa Baltikę pod względem nośności i długości pasa ładunkowego ro-ro...

      • 1 0

      • brawo - krótko, zwięźle i merytorycznie :)

        • 0 0

    • oj, oj...

      jak ty mało wiesz o promach i ich wielkościach :)

      • 3 0

  • Głównie rentowności! (2)

    • 3 6

    • (1)

      Większośc prac zlecą spółkom a tam robią na czarno i rentownośc będzie jak w Chinach .

      • 0 0

      • Skąd to wiesz?

        Większość prac kadłubowych (prefabrykacja) została wykonana przez Stocznię Północną, reszt przez Wydziały kadłubowe. Może na montaż wejdzie jakiś Stal-rem czy inna firma kooperująca.

        A może teraz ty zdradzisz źródło swojej wiedzy?

        • 0 0

  • fot kradzione ... cd,

    Jak już usuneliście tą kradzionę fotkę, to nową podpiszcie dobrze jako stena line a nie flickr....

    Co ma piernik do wiatraka.

    • 1 0

  • Remontowa - wyzyskiwacze (2)

    Nie macie pojęcia jakie Remontowa ma stawki za roboczogodziny dla firm kooperujących. Do tego jeszcze bardzo zaniżają ilość godzin na wykonanie danej pracy- teraz jest to około 60-65 % faktycznych godzin. Traktują te firmy jak szmaty, wykorzystują że jest duży kryzys na rynku stoczniowym.

    • 2 4

    • jak się poprawi na rynku to ich olejcie

      • 0 1

    • sama Remontowa też cierpi z powodu kryzysu...

      nie może całego ciężaru wziąć na siebie, a podwykonawcom dawać żyć jakby kryzysu nie było...

      niech te firmy znajdują sobie robotę POZA Remontową - jest wolny rynek...

      • 5 0

  • pytanko (3)

    a czy ktos wie kiedy na remont wchodzi Stena Brittanica ?

    • 0 0

    • wejscie STENA

      wejdz na www.marinetraffic.com i wyszukaj sobie region i resztę .podałem swibzpl ale nie chidzi.

      • 0 0

    • wejscie STENA BALTICA

      wejdz na www.swibz.pl

      • 0 0

    • na jesieni...

      • 0 0

  • NO (2)

    Brawo Remontówka, a czy Gdańska nie może remontowac np. platform wiertniczych ,statków, budowac jachtów, wiatraków energetycznych, itp ?

    • 4 3

    • A wiesz co to pochylnia .To wciągnij na nią ten prom .A doków tam nie ma .

      • 0 0

    • Za silne zwiazki, nie da rady

      • 2 1

  • TYLKO REMONTOWA

    • 1 2

  • duża ta łódka

    • 2 1

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem pracy w firmach audytorskich. Specjalizuje się w badaniach sprawozdań finansowych spółek realizujących kontrakty długoterminowe oraz spółek z sektora morskiego. Posiada duże doświadczenie w badaniu sprawozdań przygotowanych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami...

Najczęściej czytane