• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wielkie barki powstają w Stoczni Crist

Wioletta Kakowska-Mehring, Robert Kiewlicz
4 lutego 2011 (artykuł sprzed 13 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat MARS przejmie kolejne udziały w stoczni Crist?

Na dawnym terenie Stoczni Gdyni pracownicy Stoczni Crist kończą przebudowę specjalistycznych barek do przewozu elementów wież wiatrowych.



W stoczni Crist dobiega końca przebudowa czterech pełnomorskich barek, które będą przystosowane do transportu morskich siłowni wiatrowych. W przyszłym tygodniu zostaną wyprowadzone z suchego doku.



Barki są przebudowywane na zlecenie duńsko-niemieckiego koncernu Aarsleff, który znany jest m.in. z budowy betonowych fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Na każdej barce, mierzącej ponad 100 metrów, trzeba było zamontować ponad 1300-tonową konstrukcję, która umożliwi przewiezienie sześciu pełnowymiarowych wież wiatrowych. Barki wybudowała jedna ze stoczni na Dalekim Wschodzie. Jednak specjalistyczną przebudowę i przystosowanie do przewożenia wież wiatrowych powierzono właśnie stoczni Crist.

To już kolejne zlecenie, jakie stocznia zdobyła z rynku instalacji i obsługi morskich farm wiatrowych. Stocznia zbudowała już barkę służącą m.in. do obsługi lub instalacji wież i turbin wiatrowych dla koncernu Hochtief i buduje podobną (z własnym napędem) dla konsorcjum Beluga-Hochtief Offshore. Ostatni kontrakt wart jest 200 mln euro. Nowa jednostka będzie miała możliwość załadunku do 8 tys. ton, co umożliwi jej instalację ok. 40 turbin w ciągu roku.

Stocznia Crist jest jedną z większych spółek, które zakupiły w 2009 r. część majątku Stoczni Gdynia. Crist jest właścicielem rejonu prefabrykacji kadłubów. We wrześniu 2010 roku stocznia wylicytowała duży suchy dok Stoczni Gdynia za kwotę 175 mln zł.

Gospodarka morska Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Ruch statków w Zatoce Gdańskiej

Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.

Miejsca

Opinie (190) ponad 10 zablokowanych

  • stawki poniżej 20 na działalności zus podatki plus dojazd

    Obecnie w criście nie da się dużo zarobić.Dają tak słabe godziny na wykonanie pracy,ze trzeba się zarzynać.Ludzie rezygnują i odchodzą. Co z tego,ze jest praca jak warunki i płaca marne!

    • 6 0

  • PRAWDA

    LUDZIE PRACUJA NA RYCZAŁCIE NIEMA ROBOTY TO WYPAD ! PO MA DOBRA PROPAGANDE !

    • 1 0

  • CRIST OBCINA PIENIADZE LUDZIOM !!!

    Crist bankrutuje za miesiac, dlatego wizyta Gradobicia !!!
    chodza plotki ze sie przeliczyli z Beluga !!!
    Katastroda nadciaga !!!

    • 1 1

  • POwska propaganda

    kiedyś budowały nasze stocznie całe statki dziś zadowalają sie barkami zbudowanymi w chinach inne stocznie tzw prywatne służą do budowy sekcji okretowych np dla Holendrów czym sie tak naprawde cieszyć zniszczono w bandycki sposób renomowane stocznie a do profilu i rangi dawnych stoczni droga daleko bo propaganda wyprała ludziom mózgi szczególnie tym z wybrzeża ,którzy za swoim wodzem Tuskiem gotowi są iść choćby do piekieł

    • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Kazimierz Wierzbicki

Prezes zarządu i właściciel Grupy Trefl, w skład której wchodzą spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją puzzli, kart, gier planszowych, zabawek i mediami oraz trzy spółki sportowe. W latach 1997 - 2008 był prezesem ProkomuTrefl Sopot. W 1997 roku założone przez Kazimierza Wierzbickiego Sopockie Towarzystwo Koszykówki Trefl przekształcono w Sportową Spółkę Akcyjną.

Najczęściej czytane