- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (73 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
Wielkie barki powstają w Stoczni Crist
Na dawnym terenie Stoczni Gdyni pracownicy Stoczni Crist kończą przebudowę specjalistycznych barek do przewozu elementów wież wiatrowych.
W stoczni Crist dobiega końca przebudowa czterech pełnomorskich barek, które będą przystosowane do transportu morskich siłowni wiatrowych. W przyszłym tygodniu zostaną wyprowadzone z suchego doku.
Barki są przebudowywane na zlecenie duńsko-niemieckiego koncernu Aarsleff, który znany jest m.in. z budowy betonowych fundamentów morskich elektrowni wiatrowych. Na każdej barce, mierzącej ponad 100 metrów, trzeba było zamontować ponad 1300-tonową konstrukcję, która umożliwi przewiezienie sześciu pełnowymiarowych wież wiatrowych. Barki wybudowała jedna ze stoczni na Dalekim Wschodzie. Jednak specjalistyczną przebudowę i przystosowanie do przewożenia wież wiatrowych powierzono właśnie stoczni Crist.
To już kolejne zlecenie, jakie stocznia zdobyła z rynku instalacji i obsługi morskich farm wiatrowych. Stocznia zbudowała już barkę służącą m.in. do obsługi lub instalacji wież i turbin wiatrowych dla koncernu Hochtief i buduje podobną (z własnym napędem) dla konsorcjum Beluga-Hochtief Offshore. Ostatni kontrakt wart jest 200 mln euro. Nowa jednostka będzie miała możliwość załadunku do 8 tys. ton, co umożliwi jej instalację ok. 40 turbin w ciągu roku.
Stocznia Crist jest jedną z większych spółek, które zakupiły w 2009 r. część majątku Stoczni Gdynia. Crist jest właścicielem rejonu prefabrykacji kadłubów. We wrześniu 2010 roku stocznia wylicytowała duży suchy dok Stoczni Gdynia za kwotę 175 mln zł.
Ruch statków w Zatoce Gdańskiej
Zobacz na bieżąco aktualizowany ruch statków na wodach Zatoki Gdańskiej. Mapa opracowana i prowadzona przez Department of Product & System Design Engineering - University of The Aegean.
Miejsca
Opinie (190) ponad 10 zablokowanych
-
2011-02-07 23:22
stawki poniżej 20 na działalności zus podatki plus dojazd
Obecnie w criście nie da się dużo zarobić.Dają tak słabe godziny na wykonanie pracy,ze trzeba się zarzynać.Ludzie rezygnują i odchodzą. Co z tego,ze jest praca jak warunki i płaca marne!
- 6 0
-
2011-03-06 21:51
PRAWDA
LUDZIE PRACUJA NA RYCZAŁCIE NIEMA ROBOTY TO WYPAD ! PO MA DOBRA PROPAGANDE !
- 1 0
-
2011-03-14 00:37
CRIST OBCINA PIENIADZE LUDZIOM !!!
Crist bankrutuje za miesiac, dlatego wizyta Gradobicia !!!
chodza plotki ze sie przeliczyli z Beluga !!!
Katastroda nadciaga !!!- 1 1
-
2011-04-09 16:57
POwska propaganda
kiedyś budowały nasze stocznie całe statki dziś zadowalają sie barkami zbudowanymi w chinach inne stocznie tzw prywatne służą do budowy sekcji okretowych np dla Holendrów czym sie tak naprawde cieszyć zniszczono w bandycki sposób renomowane stocznie a do profilu i rangi dawnych stoczni droga daleko bo propaganda wyprała ludziom mózgi szczególnie tym z wybrzeża ,którzy za swoim wodzem Tuskiem gotowi są iść choćby do piekieł
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.