- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (98 opinii)
- 4 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (190 opinii)
Wodowanie hybrydowego promu w stoczni Crist
W stoczni Crist rozpoczęły się testy w suchym doku jednostki P310, czyli hybrydowego promu typu "double-ended ferry". Prom powstaje na zlecenie fińskiego armatora Finferries.
Wodowanie statku w suchym doku jest jednym z ostatnich etapów prac nad ekologiczną jednostką dla Finferries. To istotny moment w budowie promu, który jako jeden z nielicznych w Europie posiada napęd hybrydowy (diesel-elektryczny).
- Przed nami ostatnie dwa miesiące prac wykończeniowych na P310. Ich zwieńczeniem będzie uroczyste przekazanie jednostki fińskiemu armatorowi w kwietniu 2017 r. Dzięki realizacji projektów tego typu, stocznia Crist buduje swoją markę na wymagającym, fińskim rynku - mówi Zdzisław Bahyrycz, Crist.
Prom ma pływać pomiędzy Nauvo a Parainen i ma służyć do transportu 90 pojazdów i maksymalnie 372 osób. Jednostka o rozmiarach 96 m długości i ponad 15 m szerokości będzie obsługiwana przez zaledwie trzyosobową załogę. Podczas trudnych warunków pogodowych jednostka może być opcjonalnie napędzana trzema wysokoprężnymi i ekologicznymi silnikami dieslowo-elektrycznymi.
Statek zostanie wyposażony w zespół baterii o żywotności min. 10 lat. Ładowanie akumulatorów będzie odbywało się każdorazowo podczas załadunku i rozładunku, a czas do tego potrzebny wyniesie zaledwie siedem minut.
Miejsca
Opinie (29) 3 zablokowane
-
2017-02-20 10:17
brawo (12)
szkoda tylko, że Północna idzie na dno.
- 15 12
-
2017-02-20 10:49
Rynek nie znosi próżni
Znajdą się inne firmy.
- 8 1
-
2017-02-20 10:55
RSB (3)
Bo trzeba mieć szczęście.
Ci co mieli szczęście zostali zastąpieni tymi co szczęścia nigdy nie mieli.
To może być katastrofa jakiej nikt się nie spodziewał a szkoda bo dobrze szło.- 8 4
-
2017-02-20 16:10
(2)
Maslo maslane jak cos piszesz to pisz dokladnie
- 1 0
-
2017-02-21 14:01
IQ trzeba mieć (1)
to się zrozumie i dobrze by było polskich znaków się nauczyć.
- 0 0
-
2017-02-21 15:23
Nie kazdy telefon ma polskie znaki wiec troszke grzecznej jezeli masz takie wysokie IQ
- 1 0
-
2017-02-20 11:43
przesadzasz
przesadzasz
- 3 3
-
2017-02-20 22:33
Sam idziesz na dno (4)
takim bezsensownym gadaniem. Co ty wiesz, co się tam dzieje, czy mają długi. A może chcą upaść, bo to dla nich będzie korzystne. Nie wiem tego i myślę, że ty też nie wiesz. To prywatna firma i niech robią co chcą. Zajmij się sobą i swoimi finansami. Mam znajomego, któremu byli winni ponad 1 milion złotych i wszystko mu zwrócili - po kilku miesiącach, ale jednak. Właśnie ten znajomy, któremu długo nie płacili, był najbardziej oburzony takimi wpisami jak twój, bo to tylko pogarsza opinie RSB w oczach banków i gdyby upadli BARANIE, to on nigdy by tych pieniędzy nie odzyskał. A oni powoli spłacali kooperantów. Jeszcze raz powtórzę - to, że armator nie odebrał - jak tu pisano - kilku statków nie znaczy, że idzie na dno człowieku. Jesteś hejterem, nie publicystą!
- 5 4
-
2017-02-21 07:29
Życzę wiedzy i szacunku... (3)
Bo trochę słabym jest wyzywać kogoś od baranów, kiedy nie ma się zielonego pojęcia o tym, co samemu się pisze. Nie wiesz człowieku, jak wygląda proces upadłości firmy, widać to po treści posta. Po drugie - znajomy, który ma innych znajomych, a ich znajomi powiedzieli. Czego to ludzie nie gadają? Wiemy jak to bywa. Po trzecie: 1 milion pln dla takiej RSB to naprawdę nie powinien być żaden problem, co innego sprawa kolejności spłacania kooperantów. Po czwarte: jeden źle wyliczony projekt potrafi porządnie zakołysać finansami całej stoczni, przy kilku istnieje szansa, że ją pogrąży na dobre - to nie produkcja wózka do makulatury w garażu u Antka. I w końcu ostatni punkt: banki pod uwagę biorą sprawozdania finansowe, a nie treści wypocin różnego pokroju ludzi udzielających się w komentarzach. Czasami warto najpierw się zastanowić, co pod wpływem emocji chce się napisać, by nie wyjść samemu na kretyna - miłego dnia.
- 6 2
-
2017-02-21 10:39
(2)
Taak jeden zle wyliczony projekt a 4 jednostki w krzakach to jak to bedzie wygladalo w spawozdaniu???
- 3 0
-
2017-02-21 11:33
Będzie wyglądało chu...o
- 4 0
-
2017-02-25 14:27
plus potężne opóźnienie innych jednostek
- 0 0
-
2019-11-14 19:05
północnej już nie ma jest Remontowa Shipbulding i wcale nie idzie na dno
a i tak ma wsparcie wielkiego brata jakim jest Remontowa i może remonty robić w czasie jak nie buduje
- 0 0
-
2017-02-20 10:20
Brawo Crist (8)
Są u was jakieś wolne miejsca pracy? Nie mam doświadczenia ale mam dużo dobrych pomysłów. Czy to prawda że na start dostaje się 6k PLN ?
- 8 18
-
2017-02-20 10:35
prawda
- 1 5
-
2017-02-20 12:34
a nawet wiecej (1)
10 pln netto X 720 godzin / miesiąc+ 7200 tylko trzeba chcieć pracować a nie zasłaniać się zmęczeniem.
- 17 2
-
2017-02-20 16:03
Spoko
30 dni x 24 h = 720 h. Dasz radę!
- 12 0
-
2017-02-20 14:11
Jak masz dużo świetnych pomysłów i zero doświadczenia,
to zapisz się do PiS-u i wal prosto do MON-u.
- 20 3
-
2017-02-20 16:51
Nie no takie zarobki to ty tylko dostaniesz w nowej stoczni w Radomiu
- 13 2
-
2017-02-21 20:17
6k ??? Tak...ale na pol etatu
- 0 0
-
2017-02-21 21:26
23- 25 brutto to se policz ilu będziesz potrzebował godzin jako spawacz
- 1 0
-
2017-04-17 17:43
wolne miejsca pracy
za 6k PLN to pracują złodzieje i idioci..
- 0 0
-
2017-02-20 10:45
Hehe
Przy 320 godzinach chyba albo w Cristiano offshore tak to jest możliwe
- 6 7
-
2017-02-20 15:42
Super
a teraz poprosze 2 takie kursujące wahadłowo przez całe wakacje Gdańsk - Hel ewentualnie Gdynia - Hel
- 7 1
-
2017-02-20 22:49
Diesel - Electric (2)
Proponuję autorowi aby troszkę się podedukował i może poczytał zanim napisze bzdury. Statki z napędem diesel-electric pływają (między innymi) w Europie już od przynajmniej kilkunastu lat. Firma dla której pracuję posiada obecnie trzy takie w Europie.
- 1 1
-
2017-02-21 19:54
(1)
Proponuję zasiegnąć trochę więcej wiedzy. To nie jest typowy diesel electric. Napęd będzie zasilany bateriami a diesle są tylko na pracę w logach. Dodatkowo, baterie będą się automatycznie ładować przy nabrzeżu.
Do tej pory powstał tylko jeden taki prom na świecie. Głupio, nie?- 0 0
-
2017-02-21 20:16
nie
- 0 0
-
2017-02-21 15:48
Trochę z innej beczki. Znając nieco branżę budowy statków powiem tak:
Po tych asach które poszły do Nauty z RSB hmm będzie ciężko :)
- 1 1
-
2017-02-21 21:22
Crist to wydmuszka .
Crist to firma zombi już zdechła ale jeszcze do niej to nie dotarło , w brygadach sama ukraina .Rotacja w brygadach na poziomie 80 % w skali pół roku . Inny skład zaczyna robotę ,inny ciągnie a zupełnie inny próbuje zdać robotę .Totalny chaos organizacyjny , brak poszanowania pracownika i czasu pracy ,najlepiej żebyś dygał po 300 h miesiąc w miesiąc na samozatrudnieniu , bez urlopu i chorobowego . Większość Polaków , którzy jeszcze pozostali ciągle się rozgląda gdzie tu nawiać ,spadać na kontrakt lub na jakąś budowę a wiosna idzie i za chwilę się ruszy .Aby przezimować i na wiosnę wio jak najdalej od cristu .
- 13 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.