• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu

VIK
5 czerwca 2015 (artykuł sprzed 9 lat) 

MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.


Do portu w Gdyni w piątek rano wpłynął najdłuższy i jeden z największych w historii obsługiwanych w tym porcie kontenerowców. Jednostka ma ponad 324 metry długości i może przewozić prawie 8,1 tys. TEU, czyli standardowych kontenerów. MSC Charleston wpłynął do BCT Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego.



Dotychczasowy rekord wśród kontenerowców obsługiwanych przez ten terminal należał do MSC Krystal. Statek o pojemności 5792 TEU zawinął do Gdyni w 2012 roku. MSC Charleston to jednostka o pojemności prawie 8100 TEU. Kontenerowiec przypłynął do gdyńskiego portu z Kłajpedy na Litwie, a po przeładowaniu ok. 1,5 tys. kontenerów popłynie do belgijskiego portu w Antwerpii. Armatorem jednostki jest MSC.

Z uwagi na rozmiary jednostki cała operacja była skomplikowana. W połowie kanału portowego jednostka musiała bardzo precyzyjnie obrócić się o 180 stopni i zacumować przy nabrzeżu BCT lewą burtą. Statek ma cumować w Gdyni dobę.

Dzięki inwestycjom do gdyńskiego portu mogą wpływać coraz większe jednostki. Obecnie obrotnice nr 2 i nr 3 usytuowane na wewnętrznych akwenach portu pozwalają na obracanie statków o długości do 320 m. Jednak już niedługo będzie można przyjmować statki do 384 m długości, o zanurzeniu 15 metrów i ładowności 12 tys. TEU.

BCT jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku i drugim co do wielkości terminalem kontenerowym w Polsce. Kontroluje ok. 30 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych. Od stycznia do maja tego roku terminal przeładował 161 tys. 459 TEU. W 2014 r. terminal przeładował 475 tys. TEU, o ok. 20 proc. więcej niż rok wcześniej.
VIK

Miejsca

Opinie (118) 1 zablokowana

  • 8100 TEU największy w Gdyni? Nie wiedziałem, że Gdynia jest aż tak daleko z tyłu za Gdańskiem (2)

    W Gdańsku przyjmują regularnie statki po 18 000 TEU a Gdynia się podnieca jakimś stateczkiem co ma 8100 :))))

    • 6 6

    • (1)

      Ale ten gdanski port nie jest Polski ;) jest wykupiony, scierwo nie gdansk, tfu

      • 2 6

      • Bo tak właśnie

        Jest z tym miastem od zarania dziejów. Aż dziwne że po polsku piszą.

        • 0 0

  • maniek ! (6)

    maniek dziel dobrze robota !aby twoje pupile z wejcherowa dobrze zarobili.i nie zapomnij o swoim przydupasie kasprolewiczu.maniek ty złodzieju

    • 14 12

    • Arek Nowicki (1)

      Arek Nowicki, czemu się nie podpisujesz pod swoimi komentarzami?
      podpisz się!
      BTW Kmiotem byłeś i kmiotem zostaniesz... cytując klasyka "nie różnisz się od rumuna, stojącego na przejściu i pucującego mi lampy"

      • 1 0

      • Hehe

        Wystarczy zlepek paru słów i wiadomo kto co pisze. A jakim pochlastem trzeba być, żeby coś takiego pisać. No ale do konia przyjmują przecież wszystkich z ulicy, a tu mamy przykład nizinnej inteligencji większości operatorów cto. Grunt żeby sztuka się zgadzała. Tak arek, jesteś sztuką.

        • 0 0

    • Arek!

      Przestań się wydurniać tymi komentarzami Arkadiuszu. Wieje od ciebie małomiejskim c.h.u.j.e.m. Wsiadaj do swojej szoferki i jedź jak najdalej :)

      • 0 0

    • (2)

      Nie zapomnij, jeszcze o S. i innych "dzieciach" brygadzistów ;)

      • 5 9

      • (1)

        Żal mi was, naprawdę. Co te komentarze mają wspólnego z wpłynięciem msc do Gdyni ja się pytam.Wszyscy na bazie wiedzą jak jest, myślicie, że szczeniackimi komentarzami polepszycie swoją sytuację? Jakiś kompleks braku uwagi czy jak? Jak czujecie się w końcu zauważeni to dam wam lajka :) cieszycie się? To świetnie

        • 9 2

        • Ja polepszyłem, dlatego już tam nie pracuję ;)

          • 1 0

  • (4)

    pierdo...lic BCT Kierownicy na stolkach nie liczący się z nikim. Dzień po tym jak urodził mi się syn dowiedziałem się, że jestem na liście pracowników do zwolnienia.... Tacy byli mili że sami ci tego nie powiedzieli trzeba było po cichu... A ci co mieli znajomości wylosowani z koła fortuny dostali po 30 tys- no ale tu trzeba było już pączki szefowi kupować

    • 9 0

    • (1)

      A chociaż dobre były ? ;)

      • 0 0

      • jak jadłeś to sam powiedz czy dobre

        • 0 0

    • Jak wiesz to napisz kto brał te pączki. (1)

      • 4 0

      • Sprawdź kto rządził sztauer-ką w 2009 r. a zaspokoisz swoją ciekawość

        • 0 0

  • Ile dzięki temu miasto zarobi? (3)

    • 12 4

    • LOLL!

      NIC! Mają ulgi podatkowe oraz odpisy na inwestycje!

      • 0 0

    • 12 736zł (1)

      • 6 0

      • asd

        uwzgledniles ISPS ?

        • 2 0

  • A kiedy wypływa? (9)

    Fajnie byłoby zobaczyć jego wyjście z portu.

    • 34 6

    • Facet pyta, kiedy statek wychodzi z portu bo chce zobaczyć

      Jak można za to dostać minusa, to ja nawet nie wiem. Nawet na forum onetu nie można tak łatwo dostać minusa jak na trojmiasto.pl.

      • 0 0

    • (5)

      Będzie stał dobę

      • 8 1

      • dobę ? Czyli ile ? (4)

        • 1 3

        • trolujesz czy na prawde jestes debilem?

          • 0 0

        • 24h (2)

          mniej więcej tyle

          • 12 1

          • Człowieku odpal Google jak potrafisz i zapytaj tam co to jest doba.

            • 4 1

          • Ja pierdzielę :)

            Czy te komentarze są średnią z naszego społeczeństwa?:)

            • 5 0

    • jutro

      jutro

      • 0 0

    • O 1 w nocy

      • 5 4

  • Wpłynął najdłuższy kontenerowiec w historii gdyńskiego portu - a wypłynięciu najkrótszy :)

    • 0 0

  • znawca (1)

    W Gdańsku sa większe ten to jakiś żart ;)

    • 8 9

    • Mam większego...

      ...kontenerowca

      • 0 0

  • Gdynia (6)

    Niestety Gdynia przegrywa z Gdańskiem, bo nie jest w stanie obsługiwać takich statków, chyba że są prawie puste jak wyżej, jeżeli nie robi się inwestycji w porcie takie są wyniki.

    • 40 35

    • ssd

      w du..e był, g...o wie i tyle...

      • 0 0

    • O co chodzi? (2)

      dlaczego przegrywa? Czy ktoś tu mówi o zawodach? Gratulacje dla Gdańska za DCT. A w Gdyni jest BCT. I juz. Proszę przy okazji każdego artykułu na temat któregokolwiek z terminali nie ekscytować sie wygranymi bo to nie sa zawody. To sa firmy dające miejsca pracy dla mieszkańców i oby funkcjonowały jak najdłużej.
      Pozdrawiam wszystkich niezdrowo podnieconych

      • 29 2

      • nie chodzi mi (1)

        ze sie podniecam DCT tylko stwierdzam fakty , dziwi mnie podniecenie ze wplywa jeden statek do Gdyni , ciekawe w sumie po co? zabieraz pelne kontnery ? moze ewakuuje puste MSC ? jakss informacja ile kontnerow zabierze ?

        • 4 13

        • Serwis na terminalach

          Lepiej zapytajcie spedytorów i armatorów to myślą o bct i dct - to sie trochę zdziwicie kto jest lepszy.......

          • 2 1

    • Ano właśnie... (1)

      czytanie ze zrozumieniem, jak widać BCT cały czas inwestuje (również jak DCT) i jak widać wykorzystuje swoje możliwości... My w Gdyni wolimy jeść małymi łyżeczkami i więcej niż łychami i mało ;) Całość inwestycji jakie poczynią Gdynia przy nabrzeżach nie jest tylko odnośnikiem do kontenerowców, a również wycieczkowców których to w Gdańsku "ni widu, ni słychu". Więc niech Gdańsk zostanie w Gdańsku, a Gdynia w Gdyni...

      • 12 11

      • inwestuje

        to wszystko za pozno na DCT bede wplywac statki 20 tys Teu a w Gdyni ? 8 tys ? nie oplaca sie teraz takie statki na baltyk przysylac

        • 10 10

  • (7)

    W porównaniu z tym co np. dziś rano zacumowało w DCT to to jest łupina, a nie statek.

    • 46 42

    • ha (2)

      Szkoda tyko że w Gdańsku i droga na terminal ujowa i terminal mały ledwie 5 sównic i placyk mały, brak magazynu na cenniejszy i wrażliwy ładynek. Byłem widziałem i niestety bida.
      Terminal wybudowany przez maersk i tylko statki maerska obsługuje i gwarantuje, że te "olbrzymy" wpływają tam tylko jako reklama narazie nierentownego biznesu. Sorry ale słabizna. Nie twierdzę że w Gdyni zarąbiście, ale przynajmniej mam porównanie bo pracowałem w obudwu.
      Niestety w trójmieście tak czy siak nie będzie drugiego Hamburga czy Rotterdamu , bo słaba jest nasza lokalizacja.

      • 2 8

      • głupi jesteś nie masz pojęcia o czym mówisz,podjedź na DCT-dawno tam nie byłeś

        • 0 0

      • Kiedy Maersk wybudował terminal w Gdańsku? Chyba coś przespałam...

        • 4 1

    • (3)

      łupiny to masz w gaciach. co to za problem zbudować terminal na plaży na zadupiu i obsługiwać wielkie statki. W Gdyni port i miasto tworzą całość jak w Hongkongu czy Rotterdamie,

      • 20 19

      • (1)

        Czemu Gdynia nie wybuduje portu na zadupiu. Uwazasz ze port w środku miasta jest dobrym pomysłem?

        • 17 5

        • weź mapę i popatrz gdzie taki terminal w Gdyni poza portem może powstać. Na Kepie Redłowskiej ?

          • 11 0

      • przecież port w Rotterdamie też ciągnie się na zadupia (sprawdź np. Hoek van Holland na mapie)

        • 14 0

  • A na DCT w Gdańsku co tydzień jest stateczek o dł. 399 m i jakoś nie robi się z tego szumu. (17)

    Wszedł to wszedł, co to za sensacja?

    • 59 99

    • do znawcy (6)

      tylko że w Gdańsku terminal jest na za...iu , a w Gdyni statek musi przełynąć przez cały port

      • 18 10

      • (4)

        Dlatego port w Gdyni na zawsze zostanie na tym poziomie rozwoju, wszystkie znaczące porty budowane są na obrzeżach miast z łatwym wejściem/wyjściem z portu i rezerwa terenowa.

        • 18 9

        • port gdynia przeladowuje 90% na polski rynek. DCT w Gdansku tylko 19% na rynek krajowy (2)

          To Gdynia jest napędem dla polskich firm, polskiego transportu i gospodarki. Gdańsk robi dla wschodu

          • 0 1

          • Niestety opowiadasz bzdury.

            • 1 1

          • Gdynia przerabia tyle co Tczew

            • 2 0

        • Doker,sztauer,trymer wstajesz o 3,żeby być na 6 w robocie

          • 2 2

      • Twoja wypowiedź Krisie świadczy że albo nie znasz tematu, albo jesteś zadufany w sobie albo sam jesteś z zadupia. Jad przemawia przez ciebie. Doker trafnie odpowiedział na twoją zgryźliwość.

        • 2 0

    • a na DCT w Gdańsku co tydzień jest stateczek o dl 399 m (3)

      Bo port w Gdyni jest mniejszy. A MSC Charleston pobił rekord portu. Czytaj ze zrozumieniem. Gdy do Gdańska wejdzie statek o długości większej niż 399 metrów też o tym napiszą w kontekście bicia rekordu.

      • 54 8

      • Nie wejdzie dłuższy niż 399 m bo takiego nie ma!.. (2)

        Największy aktualnie kontenerowiec świata to mc kinney maersk, który ma dokładnie 399 m i może przewizić 18 tys.kontenerów, był zresztą w dtc Gdańsk niedawno.

        • 5 1

        • MSC Oscar jest większy (1)

          • 0 1

          • Może i większy ale nie dłuższy

            ma "tylko" 395 metrów, więc nie jest dłuższy

            • 3 0

    • Gdynie musi... (5)

      ... piać każdym możliwym wydarzeniem związanym z morzem bo jako miasto-port wybudowane od 0 w nowoczesnym stylu, o jednym ukierunkowaniu na morze pozbyło się wszystkiego co morskie. Jest tylko jednym z wielu portowych miast ze średnim znaczeniem bałtyckim i praktycznie żadnym światowym. Muszą się dowartościowywać prasą, że to Gdynia nie zginęła puki o niej piszą.

      • 22 48

      • ghost (1)

        a Ty dalej bez dziewczyny?

        • 9 0

        • Uwielbia prace ręczne.

          • 4 0

      • masakra

        nie dość że ignorant, to jeszcze analfabeta.

        • 8 0

      • Jak do Gdańska wpływały największe kontenerowce Maersk, to Trojmiasto.pl też o tym pisało.

        Pisanie w kontekście tego typu artykułów o dowartościowaniu się Gdyni, czy Gdańska pokazuje Twoją małostkowość. O taka ciekawostka dla mieszkańców i tyle.

        • 42 0

      • nikt nie musi się dowartościowywać

        jedynie ty żal swój możesz wylać

        • 41 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Halbryt

Odpowiedzialny za wytyczanie kierunków rozwoju SESCOM, określanie zadań strategicznych oraz koordynację działalności poszczególnych pionów organizacyjnych. Magister Inżynier Nauk Technicznych na Wydziale Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej. Certyfikowany Project Manager Stowarzyszenia Project Management Polska, Prezes Zarządu Bałtyckiego Centrum Transferu Technologii SA i Wiceprezes Zarządu Regionalnej Izby Gospodarczej Pomorza.

Najczęściej czytane