- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (46 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (48 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (204 opinie)
- 5 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (283 opinie)
- 6 Bon energetyczny powinien być wyższy (121 opinii)
Wszystko o przekopie przez Mierzeję (technika, bez polityki)
Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną ma potrwać siedem lat i pochłonąć blisko 490 mln zł. Dzięki niemu Elbląg stanie się portem morski, a pobliskie miasteczka czeka ożywienie gospodarcze i turystyczne. Mimo to budowa kanału ma tyle samo zwolenników, co przeciwników.
- Dwa główne cele przyświecają budowie tego kanału: zapewnienie Elblągowi dostępu do morza oraz ożywienie turystyczne i gospodarcze miast i miasteczek wzdłuż kanału - przekonuje profesor.
Na razie nie wiadomo kiedy ruszy budowa przekopu. Studium wykonalności inwestycji jest już gotowe, decyzja o rozpoczęciu inwestycji należy do rządu.
Na wtorkowym wykładzie nie będzie jednak mowy o polityce, lecz o technicznych nowinkach i niebanalnych rozwiązaniach, które zostaną wykorzystane przy budowie przekopu.
- Podczas wykładu będę mówił o budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, głównie pod względem koncepcyjnym. Przeanalizuję ów przekop z punktu widzenia hydromechaniki. Postaram się także wskazać, jakie korzyści i ewentualne zagrożenie niesie budowa kanału - dodaje prof. Eugeniusz Dembicki.
Prof. Dembicki opracował metodę wzmacniania słabego podłoża, głównie pod nasypami drogowymi, metodą mikrowybuchów. Ten pomysł wykorzystano m.in. w Porcie Północnym oraz przy budowie autostrady A2, obwodnicy Elbląga czy Trasy Sucharskiego w Gdańsku.
Wstęp wolny.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (104) 3 zablokowane
-
2009-05-11 17:21
około 500 milionów.. (2)
lepiej drogi by wyremontowali za te pieniądze a druga sprawa to czas realizacji okolo7 lat - toż to lekka kpina ile ten kanał będzie miał około 1 km 1,5 km to chyba max, wiec koszt i termin realizacji to tylko w POLSCE możliwe
- 29 10
-
2009-05-11 20:38
nie znasz (1)
się na tym to morda w kubeł a nie marudzisz
- 0 5
-
2009-05-12 16:17
sam zamknij morde dzieciaku z podstawówki
- 0 1
-
2009-05-11 17:51
Ku pamięci (4)
Gdy myslę o opisywanej sprawie zadaję sobie pytanie; Czy współcześni /np Polacy/ byliby w stanie zbudować Kanał Panamski.Odpowiedz jest raczej przykra,nie widzę szansy.Gdybym miał sprawę skomentować odpowiedziałbym tak;Jesl po wykopaniu przekopu w krynicy Morskiej kury przestaną znosić jajka .To mili panowie jest alternatywa;kaczki panowie, kaczki.
- 3 1
-
2009-05-11 19:50
(3)
Podczas budowy Kanału Panamskiego zginęły tysiące ludzi. Ostrożnie z takimi porównaniami.
- 0 2
-
2009-05-12 07:46
(2)
przy każdej większej budowie ginęły wtedy tysiące ludzi..Gdyby człowiek wychodził z takiego założenie mieszkalibyśmy w lepiankach a frustraci nie wchodzili by na trojmiasto.pl tylko conajwyżej obrzucaliby się szambem w dosłownym tego stwierdzenia znaczeniu
- 1 0
-
2009-05-12 07:48
(1)
btw: w panamie tysiące ludzi (~30000) umarło na...malarię, która była wtedy dopiero poznawana przez ludzi. Pierwszy etap budowy zakończyl sie z tego powodu fiaskiem, dopiero po kilku latach zajęto sie najpierw komarami, a dopiero później przekopem, czego efekt widać do dzisiaj.
- 1 0
-
2009-05-12 15:42
Zapewniam ,nasze komary nie przegoniły ich komarów. Do roboty panowie.Czas ucieka.
- 0 0
-
2009-05-12 15:17
I tak ma być
Uniezależnimy się od ruskich, a do tego damy szansę na rozwój Elblągowi, jak również całemu Zalewowi Wiślanemu. Fakt, siedem lat brzmi trochę marnie, ale wierzmy, że przynajmniej zrobią to dobrze, a nie jakąś fuszerkę odwalą.
- 0 0
-
2009-05-12 14:19
ło la boga!
jeszcze tymi wybuchami jakie trzensienie ziemi wywołajo! jak w jednym filmie całom wioskie zdmuchło! tfu szatany w imie łotca!
- 0 0
-
2009-05-12 08:34
"ożywienie turystyczne i gospodarcze miast i miasteczek wzdłuż kanału" (4)
buhahahaaaaaaaaaaaaa - spadłem z krzesła, jakim trzeba być niedorozwojem, żeby kupić ten tekst?
lepiej już wydać te 500 mln zł na budowę trasy szybkiego ruchu między Trójmiastem (lub autostradą), a Elblągiem- 1 2
-
2009-05-12 13:01
jakim trzeba byc glupim zeby nie rozumiec waznosci tego przekopu!!!
ta inwestycja to bardzo dobry pomysl.. uniezalezni nas od kaprysow Rosji ...
i powstanie fajny szlak zeglugowy np dla jachtow, statko wycieczkowych np z Gdanska do Elblaga.... bardzo dobry pomysl!!!- 1 0
-
2009-05-12 08:49
Turystyka to nie tylko wożenie tyłka samochodem. (2)
W jaki sposób żeglarze mają dopłynąć w rejony Zalewu Wiślanego trasą szybkiego ruchu? Są jeszcze ludzie na tym świecie, dla których wypoczynkiem jest woda i wbrew pozorom jest ich bardzo dużo. W taki m.in. sposób rozwinąć może się turystyka. Są to piękne rejony i warto je odwiedzić. Zamiast spadać z krzesła, wystarczy poszerzyć trochę swoje horyzonty.
Pozdrawiam- 0 0
-
2009-05-12 10:01
(1)
jak takie piękne rejony, to po co chcecie tam mieć port morski?
- 0 0
-
2009-05-12 11:07
Czytać ze zrozumieniem to potrafisz?
Jeżeli tak to przeczytaj powyżej mojego posta jeszcze raz uważnie. Inteligentna osoba z niego zrozumie, żeby wpłynąć na Zalew Wiślany od strony morza potrzebny jest przekop. Dla Twojej informacji Cieśnina Pilawska jest blokowana przes Rosjan. Jeżeli turysta np. będąc w Gdańsku chciałby odwiedzić zalew, to obecnie jest to niemożliwe. Stan ten trwa kilkadziesiąt lat. Jeżeli jest otwarty dostęp do morza to i jest port morski. Chyba to proste, prawda? Jeżeli ktoś jest ignorantem i nie dba o rozwój kraju poprzez turystykę, najwidoczniej nie rozumie, że nie tylko dużymi miastami świat żyje.
- 0 0
-
2009-05-11 17:52
A czy ktoś policzył w ile lat/wieków te 500 mln się zwróci? (7)
Nie lepiej kasę przeznaczyć na drogi?
- 7 6
-
2009-05-11 18:10
(3)
Otóż Twój pogląd jest mylny: Polska posiada jakiś 1% uregulowanych kanałów, które są zdolne do żeglugi, natomiast w Niemczech jest to 100% cieków wodnych co znacznie odciąża autostrady (ogromna ilość barek i rozbudowany transport rzeczny) i wpływa bardzo dobrze na środowisko. Dla porównania : Te same koszta transportu dla różnych medium:
Tir:30 ton
Kolej:50 ton
Barka: 70 ton- 4 1
-
2009-05-11 18:35
Pytanie tylko czy Elbląg przejmuje taki ruch towarowy? (2)
Przecież to porty w GD i GDY są węzłami dla przeładunków.
- 3 0
-
2009-05-11 19:51
(1)
Właśnie po to jest ten przekop, żeby to zmienić.
- 3 0
-
2009-05-12 11:49
Nie zartuj
Gdyby to bylo takie proste to juz Leba czy Ustka deptalyby 3miastu i Szczecin-Swinoujsciu po pietach. Jestem jednak za przekopem liczac na turystyke.
- 0 0
-
2009-05-11 18:59
(1)
niektórzy na tym zarobią
- 1 0
-
2009-05-12 07:49
a co mają wszyscy zbiedniec zeby wszyscy byli zadowoleni czy o co kaman?
- 0 0
-
2009-05-11 18:49
wolisz to przepić?
- 1 1
-
2009-05-12 11:23
siedem lat
to jakaś kpina ----- kanal kiloński budowano w 19 wieku przez 8 lat- 98 kilometrów ----- chyba 7 miesięcy
- 0 0
-
2009-05-12 10:19
Zbudowac w Elblagu wielki terminal kontenerowy !!!
Wprowadzic godzine policyjna o 15:30 !!
- 0 0
-
2009-05-12 10:13
metoda mikrowybuchów jest znana sprzed wojny
stsowali ją m.in. Niemcy budując "berlinkę". Pan profesor podłącza się do cudzych opracowań.
- 2 0
-
2009-05-11 19:20
Nareszcie!! (5)
Ludzie! Zastanówcie się po co to będzie. Zamawiam raz w miesiącu kilka kontenerów z chin z ciuchami. Transportuję to do Warszawy. Wkrótce przeładunek będzie mógł odbywać się w Elblągu a nie w Gdyni, czyli za transport będę płacił znacznie mniej.
Prosty rachunek - bardzo dobra inwestycja
Ps. Takich osób jak ja jest pełno.- 5 4
-
2009-05-12 09:52
a wcale nie
bo dowóz morski do Elbląga też kosztuje i za różnice w drodze Gdynia - Elbląg zapłaciłbyś we frachcie morskim.
Ale i tak dla ciebie się nic nie zmieni, bo dla twoich kilku kontenerów miesięcznie nikt nie otworzy serwisu dowozowego do Elbląga...- 1 0
-
2009-05-11 20:24
hehehe
a więc to tobie zawdzięczamy te orientalne sukna, jedwabie, materiały :D
- 7 1
-
2009-05-11 19:36
głupi jesteś (2)
i burak w dodatku
- 1 2
-
2009-05-11 19:53
(1)
Tak z ciekawości. Dlaczego głupi i dlaczego burak?
- 2 1
-
2009-05-11 19:59
ano dlatego, ze większość handlujących ciuchami tak ma :)
zresztą - nie tylko ciuchami
ogolnie mialem na mysli cały ten margines co to sprowadza chinskie barachlo - ciuchy, zapalniczki i inne nic nie warte duperele
kiedyś sie to skonczy- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.