- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (49 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 5 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Wszystko o przekopie przez Mierzeję (technika, bez polityki)
Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną ma potrwać siedem lat i pochłonąć blisko 490 mln zł. Dzięki niemu Elbląg stanie się portem morski, a pobliskie miasteczka czeka ożywienie gospodarcze i turystyczne. Mimo to budowa kanału ma tyle samo zwolenników, co przeciwników.
- Dwa główne cele przyświecają budowie tego kanału: zapewnienie Elblągowi dostępu do morza oraz ożywienie turystyczne i gospodarcze miast i miasteczek wzdłuż kanału - przekonuje profesor.
Na razie nie wiadomo kiedy ruszy budowa przekopu. Studium wykonalności inwestycji jest już gotowe, decyzja o rozpoczęciu inwestycji należy do rządu.
Na wtorkowym wykładzie nie będzie jednak mowy o polityce, lecz o technicznych nowinkach i niebanalnych rozwiązaniach, które zostaną wykorzystane przy budowie przekopu.
- Podczas wykładu będę mówił o budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, głównie pod względem koncepcyjnym. Przeanalizuję ów przekop z punktu widzenia hydromechaniki. Postaram się także wskazać, jakie korzyści i ewentualne zagrożenie niesie budowa kanału - dodaje prof. Eugeniusz Dembicki.
Prof. Dembicki opracował metodę wzmacniania słabego podłoża, głównie pod nasypami drogowymi, metodą mikrowybuchów. Ten pomysł wykorzystano m.in. w Porcie Północnym oraz przy budowie autostrady A2, obwodnicy Elbląga czy Trasy Sucharskiego w Gdańsku.
Wstęp wolny.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (104) 3 zablokowane
-
2009-05-12 11:23
siedem lat
to jakaś kpina ----- kanal kiloński budowano w 19 wieku przez 8 lat- 98 kilometrów ----- chyba 7 miesięcy
- 0 0
-
2009-05-12 14:19
ło la boga!
jeszcze tymi wybuchami jakie trzensienie ziemi wywołajo! jak w jednym filmie całom wioskie zdmuchło! tfu szatany w imie łotca!
- 0 0
-
2009-05-12 15:17
I tak ma być
Uniezależnimy się od ruskich, a do tego damy szansę na rozwój Elblągowi, jak również całemu Zalewowi Wiślanemu. Fakt, siedem lat brzmi trochę marnie, ale wierzmy, że przynajmniej zrobią to dobrze, a nie jakąś fuszerkę odwalą.
- 0 0
-
2009-05-12 17:41
temat zastępczy,nie stać nas na kopanie kanału teraz i w najbliższej przyszłości i tyle
reszta to wyrzucanie kasy na prace wstępne, inwestycji która nigdy nie powstanie
- 0 0
-
2009-05-12 22:05
Ot... jak w piosence znanego satyryka Krzysztofa D. - ... " oto jest mój kraj..."
nic ,albo prawie nic konstruktywnego - tylko sama krytyka, narzekanie, udowadnianie błedów czyichś ( broń panie - nie własnych ! ) . Jak ten kraj ma sie rozwijać - kiedy przy każdym niemal pomyśle na unowocześnienie - albo czai sie za przeproszeniem ROSJA... :) albo jakis inny demon burżuazyjny, chcący tylko zgarnąc kase, złupic ten biedny kraj i zarobić ile sie da. No z takim nastawieniem to nie pozostaje nic innego jak zaorać i zmienic w pusty step ( pewnym klikom byłoby to nawet na rękę ! ) to co jest miedzy Bugiem a Odrą. Wali ta durna Unia kase w te pustynie - a tu nic tylko spory, kłótnie, narzekania.
A moze tak pora sie opamietać troche... !? co ?
Pozdro.- 0 0
-
2009-05-12 22:20
............. :) mikrowybuchii :) - bierze sie muchi w paluchi - kładzie sie muchi na blachi i robi z muchi
mikrowybuchi..... :( szkoda móch
- 0 0
-
2009-07-13 18:37
Swietny pomysł tylko czy ma u nas
Szansę, nasza historia jest pełna świetnych pomysłów i prototypów a ile z tego zrealizowaliśmy. Pytanie co na to Rosjanie a wielu Polaków będzie też przeciw najczęściej z braku racjonalnego myślenia. Życzę Elblągowi by kanał powstał i Gdańsk nie przeszkadzał. Tak jak zlikwidował budowę portu środkowego wybrzeża na rzecz Portu Północnego w zakorkowanym Gdańsku.
- 0 0
-
2009-07-24 07:32
niemożliwe
bo eurokołchoz się nie zgodzi na jakiś tam nowy polski port
- 0 0
-
2009-12-03 11:26
przekop mierzeji
Wykonanie przekopu mierzeji wislanej to zamierzenie z wszech miar uzasadnione. Jestem inż.i rzeczoznawcą budowlanym związanym od 39 lat z gospodarką wodną w szerokim zrozumieniu,obserwuję sprawę ,,przekopu od dawna" i nie moge pogodzić się z stanowiskiem środowisk które nie rozumią lub nie chcą zrozumieć konieczności realizacji przekopu.
Mimo,iż już w drugim pokoleniu pracuję na terenie Wielkopolski to cały czas jestem głęboko optuję za tą inwestycją.
Uważam, że jeżeli ktoś nie rozumie techniczno-ekonomicznej potrzeby wykonania przekopu to z czysto z patriotycznych pobudek winien dążyć do jego realizacji- 0 0
-
2010-02-20 12:03
7 lat?
Dlaczego budowa przekopu ma trwać tak długo? W dzisiejszych czasach takie inwestycje z technicznego punktu widzenia mozna realizowac znacznie szybciej (patrz budowa Arab Canal w Dubaju - wprawdzie obecnie wstrzymana, ale ze względów finansowych, nie technicznych; można zapytać pracujących w f-mie Limitless Polaków, jak oni to robią). Przekop jest niezbędny, aby los Elbląga i regionu uniezależnić od widzimisię Rosjan, którzy mogą zamknąć Zalew, kiedy zechcą - bez żadnych konekwencji.
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.