- 1 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (50 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (104 opinie)
- 3 Gra Manor Lords światowym hitem (45 opinii)
- 4 Inflacja w kwietniu ma wynieść 2,4 proc. (44 opinie)
- 5 Trzeci raz szukają prezesa Energi (88 opinii)
- 6 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
Wszystko o przekopie przez Mierzeję (technika, bez polityki)
Budowa kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną ma potrwać siedem lat i pochłonąć blisko 490 mln zł. Dzięki niemu Elbląg stanie się portem morski, a pobliskie miasteczka czeka ożywienie gospodarcze i turystyczne. Mimo to budowa kanału ma tyle samo zwolenników, co przeciwników.
- Dwa główne cele przyświecają budowie tego kanału: zapewnienie Elblągowi dostępu do morza oraz ożywienie turystyczne i gospodarcze miast i miasteczek wzdłuż kanału - przekonuje profesor.
Na razie nie wiadomo kiedy ruszy budowa przekopu. Studium wykonalności inwestycji jest już gotowe, decyzja o rozpoczęciu inwestycji należy do rządu.
Na wtorkowym wykładzie nie będzie jednak mowy o polityce, lecz o technicznych nowinkach i niebanalnych rozwiązaniach, które zostaną wykorzystane przy budowie przekopu.
- Podczas wykładu będę mówił o budowie kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną, głównie pod względem koncepcyjnym. Przeanalizuję ów przekop z punktu widzenia hydromechaniki. Postaram się także wskazać, jakie korzyści i ewentualne zagrożenie niesie budowa kanału - dodaje prof. Eugeniusz Dembicki.
Prof. Dembicki opracował metodę wzmacniania słabego podłoża, głównie pod nasypami drogowymi, metodą mikrowybuchów. Ten pomysł wykorzystano m.in. w Porcie Północnym oraz przy budowie autostrady A2, obwodnicy Elbląga czy Trasy Sucharskiego w Gdańsku.
Wstęp wolny.
Miejsca
Wydarzenia
Opinie (104) 3 zablokowane
-
2009-05-11 17:42
Bez polityki
więc proszę gospodarka. Czyli karty na stół!! Kto już ma przygotowaną koncesję na wydobycie BURSZTYNU na trasie planowanego przekopu? I jakie powiązania personalne ma ta firma?
- 12 0
-
2009-05-11 17:51
Ku pamięci (4)
Gdy myslę o opisywanej sprawie zadaję sobie pytanie; Czy współcześni /np Polacy/ byliby w stanie zbudować Kanał Panamski.Odpowiedz jest raczej przykra,nie widzę szansy.Gdybym miał sprawę skomentować odpowiedziałbym tak;Jesl po wykopaniu przekopu w krynicy Morskiej kury przestaną znosić jajka .To mili panowie jest alternatywa;kaczki panowie, kaczki.
- 3 1
-
2009-05-11 19:50
(3)
Podczas budowy Kanału Panamskiego zginęły tysiące ludzi. Ostrożnie z takimi porównaniami.
- 0 2
-
2009-05-12 07:46
(2)
przy każdej większej budowie ginęły wtedy tysiące ludzi..Gdyby człowiek wychodził z takiego założenie mieszkalibyśmy w lepiankach a frustraci nie wchodzili by na trojmiasto.pl tylko conajwyżej obrzucaliby się szambem w dosłownym tego stwierdzenia znaczeniu
- 1 0
-
2009-05-12 07:48
(1)
btw: w panamie tysiące ludzi (~30000) umarło na...malarię, która była wtedy dopiero poznawana przez ludzi. Pierwszy etap budowy zakończyl sie z tego powodu fiaskiem, dopiero po kilku latach zajęto sie najpierw komarami, a dopiero później przekopem, czego efekt widać do dzisiaj.
- 1 0
-
2009-05-12 15:42
Zapewniam ,nasze komary nie przegoniły ich komarów. Do roboty panowie.Czas ucieka.
- 0 0
-
2009-05-11 17:52
A czy ktoś policzył w ile lat/wieków te 500 mln się zwróci? (7)
Nie lepiej kasę przeznaczyć na drogi?
- 7 6
-
2009-05-11 18:10
(3)
Otóż Twój pogląd jest mylny: Polska posiada jakiś 1% uregulowanych kanałów, które są zdolne do żeglugi, natomiast w Niemczech jest to 100% cieków wodnych co znacznie odciąża autostrady (ogromna ilość barek i rozbudowany transport rzeczny) i wpływa bardzo dobrze na środowisko. Dla porównania : Te same koszta transportu dla różnych medium:
Tir:30 ton
Kolej:50 ton
Barka: 70 ton- 4 1
-
2009-05-11 18:35
Pytanie tylko czy Elbląg przejmuje taki ruch towarowy? (2)
Przecież to porty w GD i GDY są węzłami dla przeładunków.
- 3 0
-
2009-05-11 19:51
(1)
Właśnie po to jest ten przekop, żeby to zmienić.
- 3 0
-
2009-05-12 11:49
Nie zartuj
Gdyby to bylo takie proste to juz Leba czy Ustka deptalyby 3miastu i Szczecin-Swinoujsciu po pietach. Jestem jednak za przekopem liczac na turystyke.
- 0 0
-
2009-05-11 18:49
wolisz to przepić?
- 1 1
-
2009-05-11 18:59
(1)
niektórzy na tym zarobią
- 1 0
-
2009-05-12 07:49
a co mają wszyscy zbiedniec zeby wszyscy byli zadowoleni czy o co kaman?
- 0 0
-
2009-05-11 17:56
(4)
tak off topic-zastanawiam się czy pan fotograf z KFP który robił to zdjęcie do artykułu wie co to filtry i jak się ich używa
- 3 1
-
2009-05-11 18:43
odp (3)
w sony Ericssonie k510 niema filtrów ;)
- 5 0
-
2009-05-11 19:03
a no chyba że tak :)
- 1 0
-
2009-05-11 19:12
A photoshop nie ma filtrów cyfrowych? (1)
- 0 1
-
2009-05-11 20:20
odp
nie wiem, u mnie w paincie niema
- 2 0
-
2009-05-11 19:09
Czy mnie pamięć nie myli
Ale w Elblągu wybudowano za ok 5mln euro port morski który nie funkcjonuje, no no to poczeka sobie jeszcze 7lat. Podobnie w Gdańsku z mostem na martwej wiśle, most jest a jakże, ładny z czerwonymi linami no po prostu cudo, tylko na autostradę czeka już z 10 lat. Pamiętacie spot PiSu? budować panowie budować, mosty wzdłuż rzeki :)))))
- 3 1
-
2009-05-11 19:12
sonda znowu głupia
Kto to wymyśla?
wg mnie: odp 1 i 3, tylko autor takiej mozliwości nie przewidział- 2 0
-
2009-05-11 19:20
Nareszcie!! (5)
Ludzie! Zastanówcie się po co to będzie. Zamawiam raz w miesiącu kilka kontenerów z chin z ciuchami. Transportuję to do Warszawy. Wkrótce przeładunek będzie mógł odbywać się w Elblągu a nie w Gdyni, czyli za transport będę płacił znacznie mniej.
Prosty rachunek - bardzo dobra inwestycja
Ps. Takich osób jak ja jest pełno.- 5 4
-
2009-05-11 19:36
głupi jesteś (2)
i burak w dodatku
- 1 2
-
2009-05-11 19:53
(1)
Tak z ciekawości. Dlaczego głupi i dlaczego burak?
- 2 1
-
2009-05-11 19:59
ano dlatego, ze większość handlujących ciuchami tak ma :)
zresztą - nie tylko ciuchami
ogolnie mialem na mysli cały ten margines co to sprowadza chinskie barachlo - ciuchy, zapalniczki i inne nic nie warte duperele
kiedyś sie to skonczy- 1 1
-
2009-05-11 20:24
hehehe
a więc to tobie zawdzięczamy te orientalne sukna, jedwabie, materiały :D
- 7 1
-
2009-05-12 09:52
a wcale nie
bo dowóz morski do Elbląga też kosztuje i za różnice w drodze Gdynia - Elbląg zapłaciłbyś we frachcie morskim.
Ale i tak dla ciebie się nic nie zmieni, bo dla twoich kilku kontenerów miesięcznie nikt nie otworzy serwisu dowozowego do Elbląga...- 1 0
-
2009-05-11 19:46
Technika bez polityki
Czyżbysmy mieli dożyć tych wspaniałych czasów ? Coż za wspaniałe hasło.
Domagam się również opieki zdrowotnej bez polityki
Kultury bez polityki
Matury bez polityki i
Architektury bez Karnowskiego- 3 4
-
2009-05-11 19:51
Ekonomiczny i ekologiczny absurd (1)
Dlaczego nikt nie słucha ekonomistów?
- 3 5
-
2009-05-12 07:51
bo jak słuchali to ramzes umarł, a kryzys się narodził :D
- 1 0
-
2009-05-11 20:15
Tylko przekop i nic więcej.Bum turystyczny po wodzie a przy tym gospodarczo rozwijać się będzie mierzeja.Trzeba myśleć przyszłościowo a nie patrzeć jedynie na florę i faunę,która i tak nie zginie.Jedynie należałyby przetrzebić ilość kormoranów,które właśnie zabijają florę i faunę.
- 4 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.