• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Z Gdyni do Londynu. Nowe połączenie

VIK
5 marca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka połączeń kontenerowych. Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka połączeń kontenerowych.

Operator logistyczny Unifeeder uruchamia kolejne regularne, cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią. Brexit spowodował, że połączenia morskie stały się jeszcze bardziej atrakcyjne.



Unifeeder jest spółką świadczącą usługi transportu kontenerowego na terenie Europy Północnej i Południowo-Zachodniej. Spółka właśnie ogłosiła uruchomienie nowego cotygodniowego połączenia między Portem Gdynia a DP World London Gateway.

Maersk wraca do Portu Gdynia



- Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na skonteneryzowane rozwiązania E2E do i z Wielkiej Brytanii. Zgodnie z harmonogramem statki będą wypływać z Portu Gdynia w poniedziałki, do Londynu docierać w piątki/soboty. Połączenie jest realizowane w ramach pętli obejmującej St. Petersburg, Bremerhaven i Antwerpię - poinformował portal branżowy intermodalnews.pl.
Jak zauważa intermodalnews.pl, po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej coraz więcej importerów i eksporterów decyduje się przenieść ładunki z transportu drogowego na morski. Dlaczego? Obecnie handel z Wielką Brytanią wiąże się z nowymi obowiązkami związanymi z odprawami i kontrolami celnymi. Na przejściach granicznych między UE a Wielką Brytanią w ostatnich miesiącach często dochodziło do zatorów np. z powodu restrykcji sanitarnych, a kierowcy ciężarówek stali w długich kolejkach. Kolejnym czynnikiem wpływającym na organizację przewozów jest brak kierowców chętnych do udania się w tę trasę.

Nowe połączenie Unifeeder. Nowe połączenie Unifeeder.

Swoją szansę zobaczyli armatorzy obsługujący połączenia feederowe (mniejsze, dowozowe). Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka takich połączeń kontenerowych. Teraz doszły kolejne.

- Nowe połączenie potwierdza dobrą kondycję Portu Gdynia, który pomimo ogromnych wyzwań zakończył 2020 r. ze wzrostem - 2,9 proc. w stosunku do 2019 r., a wzrost w przeładunkach kontenerów wyniósł 0,9 proc. rok do roku. Kolejne regularne połączenie jest dowodem na niesłabnące zapotrzebowanie na transport skonteneryzowany, w obliczu którego budowa Portu Zewnętrznego zdaje się być koniecznością - powiedział Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
VIK

Miejsca

Opinie (54) 1 zablokowana

  • Stop przywozowi śmieci. Stop przywozowi lumpeksow ze wszystkich krajów, które musimy potem utylizować i mieszkańcy są tym obciążeni finansowo

    • 4 2

  • tak bylo!!!

    jezeli dobrze pamietam to m/v inowroclaw zaczal obslugiwac ta linie w1980 i krotko potem" baltycki orzel" ale pod obca bandera chociaz w tej samej spolce.pozniej inowroclaw plywal na finlandie.plywalem na tym statku w latach 1991/1992 w rotacji 2 tygodniowej.super czasy.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Artur Jadeszko

Od 2006 roku prezes zarządu ATC Cargo SA, spółki notowanej na NewConnect, alternatywnym systemie obrotu Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Studiował na Wydziale Prawa Uniwersytetu Gdańskiego oraz Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Od początku kariery zawodowej związany z branżą TSL. Jako przewodniczący Komisji Celnej w Polskiej Izbie Spedycji i Logistyki był uczestnikiem wielu projektów realizowanych przy współudziale Izby Celnej w Gdyni oraz Ministerstwa Finansów. Jest...

Najczęściej czytane