- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (72 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (287 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
Z Gdyni do Londynu. Nowe połączenie
Operator logistyczny Unifeeder uruchamia kolejne regularne, cotygodniowe połączenie morskie między Portem Gdynia a Wielką Brytanią. Brexit spowodował, że połączenia morskie stały się jeszcze bardziej atrakcyjne.
Unifeeder jest spółką świadczącą usługi transportu kontenerowego na terenie Europy Północnej i Południowo-Zachodniej. Spółka właśnie ogłosiła uruchomienie nowego cotygodniowego połączenia między Portem Gdynia a DP World London Gateway.
Maersk wraca do Portu Gdynia
- Jest to odpowiedź na rosnące zapotrzebowanie na skonteneryzowane rozwiązania E2E do i z Wielkiej Brytanii. Zgodnie z harmonogramem statki będą wypływać z Portu Gdynia w poniedziałki, do Londynu docierać w piątki/soboty. Połączenie jest realizowane w ramach pętli obejmującej St. Petersburg, Bremerhaven i Antwerpię - poinformował portal branżowy intermodalnews.pl.
Jak zauważa intermodalnews.pl, po wyjściu Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej coraz więcej importerów i eksporterów decyduje się przenieść ładunki z transportu drogowego na morski. Dlaczego? Obecnie handel z Wielką Brytanią wiąże się z nowymi obowiązkami związanymi z odprawami i kontrolami celnymi. Na przejściach granicznych między UE a Wielką Brytanią w ostatnich miesiącach często dochodziło do zatorów np. z powodu restrykcji sanitarnych, a kierowcy ciężarówek stali w długich kolejkach. Kolejnym czynnikiem wpływającym na organizację przewozów jest brak kierowców chętnych do udania się w tę trasę.
Swoją szansę zobaczyli armatorzy obsługujący połączenia feederowe (mniejsze, dowozowe). Między gdyńskimi terminalami a Wielką Brytanią działa już kilka takich połączeń kontenerowych. Teraz doszły kolejne.
- Nowe połączenie potwierdza dobrą kondycję Portu Gdynia, który pomimo ogromnych wyzwań zakończył 2020 r. ze wzrostem - 2,9 proc. w stosunku do 2019 r., a wzrost w przeładunkach kontenerów wyniósł 0,9 proc. rok do roku. Kolejne regularne połączenie jest dowodem na niesłabnące zapotrzebowanie na transport skonteneryzowany, w obliczu którego budowa Portu Zewnętrznego zdaje się być koniecznością - powiedział Marcin Wojciechowski, kierownik działu marketingu i komunikacji korporacyjnej Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Miejsca
Opinie (54) 1 zablokowana
-
2021-03-08 09:38
Stop przywozowi śmieci. Stop przywozowi lumpeksow ze wszystkich krajów, które musimy potem utylizować i mieszkańcy są tym obciążeni finansowo
- 4 2
-
2021-03-09 22:27
tak bylo!!!
jezeli dobrze pamietam to m/v inowroclaw zaczal obslugiwac ta linie w1980 i krotko potem" baltycki orzel" ale pod obca bandera chociaz w tej samej spolce.pozniej inowroclaw plywal na finlandie.plywalem na tym statku w latach 1991/1992 w rotacji 2 tygodniowej.super czasy.
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.