• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żaglowiec za miliony euro zwodowany w Gdańsku

Robert Kiewlicz
31 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Running on Waves to najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia. Running on Waves to najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia.

Luksusowy żaglowiec turystyczny "Running on Waves" dla rosyjskiego armatora oddano do użytku w sobotę w Gdańsku. Za budowę żaglowca jest odpowiedzialna znana gdańska firma Choreń Design&Consulting. Wartość kontraktu to prawie 7 mln euro.



Stalowo-aluminiowy żaglowiec ma 64 metry długości i 9 metrów szerokości. Posiada prawie 40 metrowe maszty i żagle o powierzchni 1,3 tys. metrów kwadratowych. Może zabrać na pokład 45 pasażerów i 23 członków załogi. Do ich dyspozycji jest ponad 30 pomieszczeń, w tym 18 kabin pasażerskich. "Running on waves" jest wyposażony 640-konny silnik Volvo Penta i dwa generatory diesela tej samej firmy. Maksymalna prędkość żaglowca to 18 węzłów.

To najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia. Zaprojektował on i nadzorował budowę aż 17 wielkich żaglowców, pływających dziś pod banderami Polski, Bułgarii, Rosji, Ukrainy, Niemiec, Finlandii, Japonii i Panamy. Choreń odpowiedzialny jest m.in. za budowę, lub przebudowę takich jednostek jak, SV Royal Clipper, Fryderyka Chopina, Daru Młodzieży, Alexandra von Humboldta i Pogorii.

Armatorem żaglowca "Running on Waves" jest rosyjska firma 88 Parsec, zarejestrowana na Cyprze. Żaglowiec będzie wykorzystywany do rejsów turystycznych po Morzu Czerwonym i pomiędzy greckimi wyspami. Tygodniowy rejs, w zależności od pory roku, ma kosztować od 1,5 tys. euro na osobę.

Miejsca

Opinie (88)

  • A jednak w Polsce można (5)

    Gratulacje

    • 110 3

    • nikt nie mówi o dzialających w trójmieście prywatnych stoczniach (2)

      np taki Maritime ma obroty takie same jak dawna strocznia gdynia, tylko zatrudnia 1/3 mniej roboli... Jak się chce to można.

      • 28 5

      • ... (1)

        "roboli" - cóż za elkowencja
        ach ta "gorsza polska" robole mochery kaczyści ksenofoby itp to wszystko przez nich nie?
        pisanie że jakiś mały zakładzik ma takie same wyniki jak stocznia budująca po kilkanaście pełnomorskich statków rocznie (serie samochodowców i kontenerowców) jest conajmniej niesmaczne i komiczne
        ale cóż czasem reklamowac się trzeba i na POrtalach nie?

        • 7 8

        • coś ci się w przyciasnej główce pomieszało chyba

          Skoro stocznia prywatna ma takie same obroty jak stocznia gdynia przy znacznie mniejszej załodze to źle? Powinna zatrudnić jeszcze z 300% nierobów i ściągnąć z pięć związków zawodowych...

          Co to jest kilkanaście statków rocznie dla stoczni? Stocznie prywatne budują więcej.

          Nie wiem jak inaczej nazwać pracowników fizycznych, może managerów do spraw obróbki produktu? Robol to robol, każdy wie o co chodzi.

          • 11 4

    • Fantastyczna robota

      Piękny statek

      • 13 3

    • suma za 40 metrowy jacht nie poraża, za to czas budowy w zwłaszcza jakość , daje wiele do życzenia , no ale tak to jest jak budowę prowadzi się na zasadzie , wieży Babel

      • 6 1

  • A nie powinien się nazywać... (4)

    ..."Pobieżał na fałach" czy jakoś tak? Rusycyści proszeni o pomoc.

    • 29 9

    • Hm...

      Dziwak jak zwykle marudzi!!!

      • 6 10

    • Popłyli tumany nad riekoj ;)

      • 8 1

    • Chłopcze - bądż trochę meżczyzną. Przynajmniej miej świadomość czego nie wiesz. Dla ułatwienia podpowiem ; nie znasz rosyjskiego i prawdopodobnie angielskiego.

      • 2 10

    • fala = wołna

      • 3 0

  • Beznadziejne (2)

    Ale lipa nie podoba mi sie to...

    • 10 60

    • na ruski gust zrobiony

      światełka we wsztystkich kolorach. Folklor pełną gębą. Najważniejsze, że pan Choreń dał radę do końca ten wynalazek zbudować.

      • 6 6

    • Panie malkontent

      gdyby to było robione dla jankesów to bys chyba rozpływał w zachwycie ale my tacy jesteśmy prawda - gnębić wschód

      • 4 2

  • może: "wałnowyj fiskulturnyj gieroj" ?

    • 24 5

  • Ile żaglowców i statków pasażerskich zbudowano dla naszego kraju przez 20 lat trwania naszej Młodej Demokracji ? (7)

    • 18 18

    • a po co państwu polskiemu żaglowce i statki pasażerskie, bosy anktku ubogi intelektualnie? (1)

      • 15 10

      • Powiedz wprost Intelektualisto, po co komu państwo polskie ?

        • 4 4

    • co znaczy zbudowano? kto? za co i po co? (1)

      zebyś d..e mógł za darmo wozić i dalej pluć na wszystkich i wszystko?

      • 10 10

      • za jajco durniu

        • 1 4

    • Przez takich ludzi jak ty można się wstydzić ze jest się Polakiem. Wiecznie źle, wiecznie mało, wiecznie niezadowolony. Czasem może zamiast narzekać wystarczy ruszyć głową i zastanowić się po co? dlaczego? jakie są przyczyny? Pozdrowienia dla myślących.

      • 5 1

    • Dobre pytanie

      Może ktoś wie i nam powie?

      • 0 1

    • panie kosiba

      wez pan cos na glowe bo juz sie panu totalnie w niej pomieszalo

      • 0 1

  • stocznia jest czy jej niema , jak to jest panie pawle , co pan tam za fuchy robisz, dorabiasz się pan la ludzkiej niewiedzy i

    głupocie jak za prl-u. musiałeś mieć pan niezłą szkołę.

    • 7 12

  • "Żaglowiec za mliony" (1)

    hehe jakie sztubackie literówki! Ehhhh...

    • 8 5

    • Żaglowiec będzie wykorzystywany do rejsów turystycznych po Morzu Czerwonym i pomiędzy greckimi wyspami.

      Chyba Śródziemnym?

      • 0 0

  • 7 mln Euro (2)

    Myślałem że taki żaglowiec to większy koszt.

    • 17 3

    • ja też... :) (1)

      Biorąc pod uwagę. że katamaran np. Navitech 44 (chyba ten nr) w wersji lux kosztuje jakieś 500k euro to rzeczywiście - 7 mln za żaglowiec nie robi aż tak dużego wrażenia.

      • 1 0

      • Sorry...

        Miał być Nautitech 44 ;)

        • 1 0

  • Nie ma jak M/V

    • 7 2

  • nie takie limuzyny mogła by robić polska stocznie gdy by nie rząd i pijaństwo stoczniowców. (10)

    • 23 8

    • Z przykrością musze stwierdzić iż mylisz się, budujey i to lepsze, (6)

      .... wpisz w google Amels, ich kadłuby budowane są w Gdyni. Firma z Gdańska buduje pod klucz luksusowe katamarany sprzedawane pod znaną światową marką. Niestety chwała spada na innych. Większość kojarzy przemysł stoczniowy z trzema wielkimi stoczniami, a tak naprawdę to wiele prywatnych stoczni,nawet całkiem dużych, wiedzie tu prym, jedna z nich kupiła większość byłej Stoczni Gdynia.

      • 10 1

      • i co z tego kolego jak polska ma z tego tylko ochłapy. gdzie tu widzisz kożyść dla miasta. (5)

        • 3 1

        • korzyść dla miasta = podatki. (3)

          Coraz więcej stoczni buduje jednostki pod klucz, a to już na pewno nie ochłapy. Przerobienie kilograma stali to około 0,5-1 euro, dla statku o wadze 5000 ton, co daje 2,5-5mln euro. Fajny ochłap.

          • 5 2

          • a ja tu widzę pracę poslkiego stoczniowca za umożliwienie kożystania ze swojego hobby. (2)

            budowałem ten statek drogi czytelniku , zapłacono mi 18 pln za godzinę mojej ciężkiej i skomplikowanej pracy,robiłem bo nie miałem innego wyjścia,brak kasy, tyle zarabiam na codzień na budowie przy ociepleniu,przy budowie tego badziewia miałem poprostu ciepło i wyżywienie,oraz premie na koniec w wysokości 50 tyś zł,robię i biorę co dają,nie boję się pracy ,lecz męczy mnie ten wyzysk.

            • 2 1

            • 50.000 PLN to wyzysk? (1)

              A cóż takiego robisz, że taka krzywda Ci się dzieje?

              • 1 1

              • JESTEM FACHOWCEM WYSOKIEJ KLASY I JAK JA ZAROBIĘ 50 TYŚ TO ZA MOJĄ ROBOTĘ BIORĄ 10 RAZY TYLE.

                • 0 0

        • Praca dla ludzi i podatek CIT

          Takie widzę.

          • 0 1

    • pijaństwo? raczej banda nie robów z biur, na jednego stoczniowca z bezpośredniej (1)

      produkcji przypadał jeden pierdzący w stołek, banda nierobów która chodziła do pracy odbić kartę zegarową. szkoda gadać.

      • 8 0

      • nad każdym niewolnikiem musi stać pan i pilnować by czegoś nie spartolił.

        • 2 3

    • masz z pijaństwem bezpośrednie doświadczenie?

      • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Bierecki

Grzegorz Bierecki urodzony 28 października 1963 roku. Od 1990 prezes Fundacji na Rzecz Polskich...

Najczęściej czytane