• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żaglowiec za miliony euro zwodowany w Gdańsku

Robert Kiewlicz
31 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Running on Waves to najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia. Running on Waves to najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia.

Luksusowy żaglowiec turystyczny "Running on Waves" dla rosyjskiego armatora oddano do użytku w sobotę w Gdańsku. Za budowę żaglowca jest odpowiedzialna znana gdańska firma Choreń Design&Consulting. Wartość kontraktu to prawie 7 mln euro.



Stalowo-aluminiowy żaglowiec ma 64 metry długości i 9 metrów szerokości. Posiada prawie 40 metrowe maszty i żagle o powierzchni 1,3 tys. metrów kwadratowych. Może zabrać na pokład 45 pasażerów i 23 członków załogi. Do ich dyspozycji jest ponad 30 pomieszczeń, w tym 18 kabin pasażerskich. "Running on waves" jest wyposażony 640-konny silnik Volvo Penta i dwa generatory diesela tej samej firmy. Maksymalna prędkość żaglowca to 18 węzłów.

To najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia. Zaprojektował on i nadzorował budowę aż 17 wielkich żaglowców, pływających dziś pod banderami Polski, Bułgarii, Rosji, Ukrainy, Niemiec, Finlandii, Japonii i Panamy. Choreń odpowiedzialny jest m.in. za budowę, lub przebudowę takich jednostek jak, SV Royal Clipper, Fryderyka Chopina, Daru Młodzieży, Alexandra von Humboldta i Pogorii.

Armatorem żaglowca "Running on Waves" jest rosyjska firma 88 Parsec, zarejestrowana na Cyprze. Żaglowiec będzie wykorzystywany do rejsów turystycznych po Morzu Czerwonym i pomiędzy greckimi wyspami. Tygodniowy rejs, w zależności od pory roku, ma kosztować od 1,5 tys. euro na osobę.

Miejsca

Opinie (88)

  • PORAZKA (3)

    z zewnątrz stateczek=ok!--ALE WEWNĄTRZ PORAŻKA I BEZGUŚCIE! --firaneczki,,kafelki-stoliczki,pufy!?..wiocha....tandeta!--tylko ten basenik na pokładzie =ok!

    • 7 7

    • pamiętaj, że to na zamówienie rosjan (2)

      oni maja gusta jeszcze bardziej tandetne niz Polacy:)

      • 6 2

      • (1)

        na zamówienie Rosjanina powstał także Axiom jacht żaglowy i nie za 7 tylko za 2 miliony euro a wypas w środku bajka- jeszcze do środy stoi w Górkach . zbudowała go chyba stocznia Conrad , to jest dopiero cacko

        • 5 0

        • wyjątki się zdarzają :)

          ale generalnie rusek musi szczerzyć złote zęby :)

          • 3 1

  • Poczekajcie aż wam Śniadek z Guzikiewiczem założą związek zawodowy...

    Skończy się budowanie jachtów ;)

    • 13 3

  • ciekawe gdzie powstał kadłub statku ?? (6)

    zapewne nie w zadnej Gdańskie Stoczni

    • 4 4

    • powstał na nabrżezu nei w doku, podejrzewam ODYS SHIPYARD (4)

      • 1 0

      • czyli właśnie w Gdańsku

        • 1 0

      • no jesli twoje podejżenia są prawdziwe (2)

        tylko taka informacja powinna sie znaleźć w artykule juz nie wspomne ze by sie przydało powiedziec ile go budowali i gdzie teraz stoi zeby mozna go było zobaczyć bo to napewno nie lada atrakcja...

        • 1 0

        • też mnie to dziwi więc sprawdziłem, tak - jego kadłub to własnie dzieło tej stoczni.

          Wodowanie widać to na dodanym do galerii zdjęciu.

          • 1 0

        • ...tak, kadłub powstał na

          jednym z nabrzeży portowych (dokładnie na znikomej części nabrzeża) - dawno temu...
          Co do pooglądania całości - stoi sobie już bardzo długo w basenie wewnętrznym Portu Północnego. Kto tam trafi, może sobie obejrzeć bez przeszkód - z zewnątrz, oczywiście.

          • 1 0

    • kadłub powstał na prywatnym podwórki pana x w kościerzynie.

      • 0 3

  • Zastanawia mnie jakim cudem... (2)

    ...Choreń został budowniczym Alexandra von Humboldta, jeżeli ten został zbudowany w 1906 r. ... Jak już zrzynacie z Wikipedii, to może nieco uważniej, proszę. Przebudowa =/= budowa!!

    • 2 1

    • może Pan Z.C. ma 130 lat?

      • 1 0

    • czytaj ze zrozumieniem artykul

      i nie pierdz na forum

      • 0 0

  • Polskie stocznie mają się...doskonale (ale te prywatne!)

    e to dziwnie brzmi, ale nasze stocznie to w Europie potęga w budowaniu jachtów i motorówek, a ostatnio luksusowych barek w cenie do 100 tys euro. Marudy i zrzędy zapraszam do choćby zeszłotygodniowego wydania Newsweeka, albo poczytajcie sobie o tym w necie.

    • 7 0

  • Gdańsk już nie ten -kiedy stocznię zniszczono.. (2)

    W Polsce produkcja ale firma nie Polska .Unia zniszczyła stocznie ,w stoczni są firmy zagraniczne budujące jachty.Wykorzystują tanią siłę roboczą Polski ,a pieniądze na zagraniczne konta.Polska gówno z tego ma.Czym tu się cieszyć barany,we Francji jakby wyprodukował musiałby dużo więcej zapłacić pracownikom.

    • 4 4

    • unia ich nie zniszczyła tylko spowodowała upadłość by odkupić je za bezcen i sprzedać za dobra kasę prywatnym biznesmenom.

      • 1 0

    • i dlatego we Francji się nie buduje kadłubów, bo by się nie opłacało.

      A większość firm budujących w Polsce kadłuby i konstrukcje stalowe jest rdzennie polskich, i coraz częściej budują jednostki pod klucz. Aby budować jednostki pod klucz trzeba doświadczania, renomy a na zdobycie tego trzeba czasu, a przypominam że przez latami 80-tymi żadnych prywatnych stoczni u nas nie było.
      Tak w ogóle to masz jakieś dobre rady, gotowe rozwiązanie czy tak tylko narzekasz?

      • 2 0

  • Otwórzcie oczy!!! (3)

    Gdyby nasz rząd był nieco mądrzejszy moglibyśmy być potęgą światową w budowie motorówek, kutrów ,jachtów wybudowanych i wyposażonych u nas w Polsce.Ale rząd nasz nie zna się na przemyśle,więc przejęli ci którzy się na tym znają i wiedzą że to są miejsca pracy i dobre pieniądze. Idą wybory pomyślcie.

    • 3 2

    • Czyli co proponujesz?

      • 1 0

    • Ale nie rozumiem

      Co ma rzad do prywatnej przedsiebiorczosci? Proponujesz jakies ulgi podatkowe? Strefy ekonomiczne czy co? Bo z tego tekstu nic nie wynika droga bezrobotna. No i chyba dorze, za zajmuja sie tym ci co sie znaja, czyz nie?

      • 4 0

    • ???

      A nie jesteśmy potęgą w budowie motorówek? Galeon, Ostróda "tłuką" łódki na eksport aż miło...

      • 2 2

  • żenada

    ktos chyba luksusowych jachtów nie widzial

    • 7 0

  • żaglowiec (1)

    no iczym tu sie podnioecać ?

    • 3 2

    • Choćby tym, że sam nie masz takiego "masztu" :P

      • 2 1

  • "Gwarek" bis

    • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Zbigniew Canowiecki

Prezes Zarządu „Pracodawców Pomorza”. Jest absolwentem Politechniki Gdańskiej. Doktorat uzyskał na Uniwersytecie Gdańskim.W latach 1981-2007 Prezes Zarządu i dyrektor giełdowej spółki „Centrostal S.A.”. Sprawował społecznie wiele funkcji m.in. Prezydenta Pomorskiej Izby Przemysłwo-Handlowej, Przewodniczącego Sejmiku Gospodarczego Województwa Pomorskiego, Przewodniczącego Pomorskiej Rady Przedsiębiorczości. Członek Polskiego Forum Akademicko-Gospodarczego w Warszawie...

Najczęściej czytane