• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żaglowiec za miliony euro zwodowany w Gdańsku

Robert Kiewlicz
31 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Running on Waves to najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia. Running on Waves to najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia.

Luksusowy żaglowiec turystyczny "Running on Waves" dla rosyjskiego armatora oddano do użytku w sobotę w Gdańsku. Za budowę żaglowca jest odpowiedzialna znana gdańska firma Choreń Design&Consulting. Wartość kontraktu to prawie 7 mln euro.



Stalowo-aluminiowy żaglowiec ma 64 metry długości i 9 metrów szerokości. Posiada prawie 40 metrowe maszty i żagle o powierzchni 1,3 tys. metrów kwadratowych. Może zabrać na pokład 45 pasażerów i 23 członków załogi. Do ich dyspozycji jest ponad 30 pomieszczeń, w tym 18 kabin pasażerskich. "Running on waves" jest wyposażony 640-konny silnik Volvo Penta i dwa generatory diesela tej samej firmy. Maksymalna prędkość żaglowca to 18 węzłów.

To najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia. Zaprojektował on i nadzorował budowę aż 17 wielkich żaglowców, pływających dziś pod banderami Polski, Bułgarii, Rosji, Ukrainy, Niemiec, Finlandii, Japonii i Panamy. Choreń odpowiedzialny jest m.in. za budowę, lub przebudowę takich jednostek jak, SV Royal Clipper, Fryderyka Chopina, Daru Młodzieży, Alexandra von Humboldta i Pogorii.

Armatorem żaglowca "Running on Waves" jest rosyjska firma 88 Parsec, zarejestrowana na Cyprze. Żaglowiec będzie wykorzystywany do rejsów turystycznych po Morzu Czerwonym i pomiędzy greckimi wyspami. Tygodniowy rejs, w zależności od pory roku, ma kosztować od 1,5 tys. euro na osobę.

Miejsca

Opinie (88)

  • JAK SIĘ PŁACI TO SIE MA .

    • 6 1

  • jak się da to się zrobi .

    • 0 3

  • za wypchaną kopertę można dużo prywatnych spraw załatwic na państwowej ziemi. (2)

    • 3 5

    • a kolega do czego pije? (1)

      • 2 0

      • a ty co mi tu kolegujesz komunisto. toważysze i kolego to już przeszłość.

        • 0 0

  • BO PRACUJE SIĘ ZA PIENIĄDZE ..............

    • 2 0

  • ŚWIATEŁKO W TUNELU (2)

    Więcej takich firm a może uda nam się odbudować przemysł morski .Bo na samych centrach handlowych daleko nie zajedziemy.Szkoda że wraz z upadkiem naszych stoczni upadły również biura projektów.Teraz w większości budujemy według obcych projektów

    • 11 2

    • (1)

      Ależ ich jest dużo i budują tyle co upadłe stocznie. Tylko są całkowicie prywatne :]

      • 10 0

      • prawda, tylko mało kto o tym wie.

        • 8 0

  • Firmy, w których nie ma związkowych darmozjadów, radzą sobie dobrze.

    • 17 2

  • rosja,chiny,indie swiat jest teraz tam,a polacy jak zwykle lukaja na ameryke-przez uprzedzenia i fobie i rozbuchany patriotyzm

    gina w samolotach polak zawsze madry po sartaczeniu czegos-czyli glupi...

    • 6 2

  • Gratulacje dla p. Zygmuncie

    Nastepne piekne dzieło CDC

    • 9 5

  • gratulacje, choć jak pisano o tym jakiś czas temu

    to myślałem, że to ma być jakiś wielki żaglowiec, a wygląda na przeciętny

    • 3 0

  • ukradzione ludziom pieniadze

    niech odda ten jacht ,oligarchia za ukladypirat

    • 5 6

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Andrzej Biernacki

Prezes zarządu Ekolan SA. W 1997 roku Andrzej Biernacki i firma EKOL powołali do życia EKOLAN. Ponad dziesięcioletnie doświadczenie założyciela Ekolanu w budownictwie mieszkaniowym (m. in.: zespół rezydencji Gdynia Hill, osiedle domów jednorodzinnych Wzgórze Bernadowo, pierwszy budynek apartamentowy w Trójmieście Villa Vert), a także rola pioniera na trójmiejskim rynku deweloperskim sprawiły, że Ekolan wyspecjalizował się w budownictwie mieszkaniowym.

Najczęściej czytane