• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Żaglowiec za miliony euro zwodowany w Gdańsku

Robert Kiewlicz
31 maja 2010 (artykuł sprzed 14 lat) 
Running on Waves to najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia. Running on Waves to najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia.

Luksusowy żaglowiec turystyczny "Running on Waves" dla rosyjskiego armatora oddano do użytku w sobotę w Gdańsku. Za budowę żaglowca jest odpowiedzialna znana gdańska firma Choreń Design&Consulting. Wartość kontraktu to prawie 7 mln euro.



Stalowo-aluminiowy żaglowiec ma 64 metry długości i 9 metrów szerokości. Posiada prawie 40 metrowe maszty i żagle o powierzchni 1,3 tys. metrów kwadratowych. Może zabrać na pokład 45 pasażerów i 23 członków załogi. Do ich dyspozycji jest ponad 30 pomieszczeń, w tym 18 kabin pasażerskich. "Running on waves" jest wyposażony 640-konny silnik Volvo Penta i dwa generatory diesela tej samej firmy. Maksymalna prędkość żaglowca to 18 węzłów.

To najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia. Zaprojektował on i nadzorował budowę aż 17 wielkich żaglowców, pływających dziś pod banderami Polski, Bułgarii, Rosji, Ukrainy, Niemiec, Finlandii, Japonii i Panamy. Choreń odpowiedzialny jest m.in. za budowę, lub przebudowę takich jednostek jak, SV Royal Clipper, Fryderyka Chopina, Daru Młodzieży, Alexandra von Humboldta i Pogorii.

Armatorem żaglowca "Running on Waves" jest rosyjska firma 88 Parsec, zarejestrowana na Cyprze. Żaglowiec będzie wykorzystywany do rejsów turystycznych po Morzu Czerwonym i pomiędzy greckimi wyspami. Tygodniowy rejs, w zależności od pory roku, ma kosztować od 1,5 tys. euro na osobę.

Miejsca

Opinie (88)

  • nie takie limuzyny mogła by robić polska stocznie gdy by nie rząd i pijaństwo stoczniowców. (10)

    • 23 8

    • Z przykrością musze stwierdzić iż mylisz się, budujey i to lepsze, (6)

      .... wpisz w google Amels, ich kadłuby budowane są w Gdyni. Firma z Gdańska buduje pod klucz luksusowe katamarany sprzedawane pod znaną światową marką. Niestety chwała spada na innych. Większość kojarzy przemysł stoczniowy z trzema wielkimi stoczniami, a tak naprawdę to wiele prywatnych stoczni,nawet całkiem dużych, wiedzie tu prym, jedna z nich kupiła większość byłej Stoczni Gdynia.

      • 10 1

      • i co z tego kolego jak polska ma z tego tylko ochłapy. gdzie tu widzisz kożyść dla miasta. (5)

        • 3 1

        • korzyść dla miasta = podatki. (3)

          Coraz więcej stoczni buduje jednostki pod klucz, a to już na pewno nie ochłapy. Przerobienie kilograma stali to około 0,5-1 euro, dla statku o wadze 5000 ton, co daje 2,5-5mln euro. Fajny ochłap.

          • 5 2

          • a ja tu widzę pracę poslkiego stoczniowca za umożliwienie kożystania ze swojego hobby. (2)

            budowałem ten statek drogi czytelniku , zapłacono mi 18 pln za godzinę mojej ciężkiej i skomplikowanej pracy,robiłem bo nie miałem innego wyjścia,brak kasy, tyle zarabiam na codzień na budowie przy ociepleniu,przy budowie tego badziewia miałem poprostu ciepło i wyżywienie,oraz premie na koniec w wysokości 50 tyś zł,robię i biorę co dają,nie boję się pracy ,lecz męczy mnie ten wyzysk.

            • 2 1

            • 50.000 PLN to wyzysk? (1)

              A cóż takiego robisz, że taka krzywda Ci się dzieje?

              • 1 1

              • JESTEM FACHOWCEM WYSOKIEJ KLASY I JAK JA ZAROBIĘ 50 TYŚ TO ZA MOJĄ ROBOTĘ BIORĄ 10 RAZY TYLE.

                • 0 0

        • Praca dla ludzi i podatek CIT

          Takie widzę.

          • 0 1

    • masz z pijaństwem bezpośrednie doświadczenie?

      • 0 1

    • pijaństwo? raczej banda nie robów z biur, na jednego stoczniowca z bezpośredniej (1)

      produkcji przypadał jeden pierdzący w stołek, banda nierobów która chodziła do pracy odbić kartę zegarową. szkoda gadać.

      • 8 0

      • nad każdym niewolnikiem musi stać pan i pilnować by czegoś nie spartolił.

        • 2 3

  • Morena jest dumna

    z takiego przedsiębiorcy!

    • 0 0

  • piękny!

    • 0 0

  • Ile żaglowców i statków pasażerskich zbudowano dla naszego kraju przez 20 lat trwania naszej Młodej Demokracji ? (7)

    • 18 18

    • panie kosiba

      wez pan cos na glowe bo juz sie panu totalnie w niej pomieszalo

      • 0 1

    • Dobre pytanie

      Może ktoś wie i nam powie?

      • 0 1

    • Przez takich ludzi jak ty można się wstydzić ze jest się Polakiem. Wiecznie źle, wiecznie mało, wiecznie niezadowolony. Czasem może zamiast narzekać wystarczy ruszyć głową i zastanowić się po co? dlaczego? jakie są przyczyny? Pozdrowienia dla myślących.

      • 5 1

    • co znaczy zbudowano? kto? za co i po co? (1)

      zebyś d..e mógł za darmo wozić i dalej pluć na wszystkich i wszystko?

      • 10 10

      • za jajco durniu

        • 1 4

    • a po co państwu polskiemu żaglowce i statki pasażerskie, bosy anktku ubogi intelektualnie? (1)

      • 15 10

      • Powiedz wprost Intelektualisto, po co komu państwo polskie ?

        • 4 4

  • (2)

    nie rozumiem - dlaczego budujemy statki dla ruskich, a nie zbudujemy nowych dla siebie? Dlaczego do Szwecji pływają przestarzałe promy, moze by tak zbudować coś nowocześniejszgo i bardziej luksusowego, troche rozwinąć turystykę morską?

    • 1 3

    • zbierz kumpli z dzielni

      i budujecie

      ...

      statki sa wlasnoscia duzych armatorow,
      skoro w Polsce nie ma rynku na polaczenia promowe ze Skandynawia
      to jest ich malo i plywa zlom

      hej!

      • 1 0

    • bo "ruskie" maja kase,jak masz pomysl to zalatw kasiore i realizuj....pierdzielic kazdy polak potrafi,i chyba tylko pierdzielic na narzekac

      • 4 0

  • Zastanawia mnie jakim cudem... (2)

    ...Choreń został budowniczym Alexandra von Humboldta, jeżeli ten został zbudowany w 1906 r. ... Jak już zrzynacie z Wikipedii, to może nieco uważniej, proszę. Przebudowa =/= budowa!!

    • 2 1

    • czytaj ze zrozumieniem artykul

      i nie pierdz na forum

      • 0 0

    • może Pan Z.C. ma 130 lat?

      • 1 0

  • "Żaglowiec za mliony" (1)

    hehe jakie sztubackie literówki! Ehhhh...

    • 8 5

    • Żaglowiec będzie wykorzystywany do rejsów turystycznych po Morzu Czerwonym i pomiędzy greckimi wyspami.

      Chyba Śródziemnym?

      • 0 0

  • A nie powinien się nazywać... (4)

    ..."Pobieżał na fałach" czy jakoś tak? Rusycyści proszeni o pomoc.

    • 29 9

    • fala = wołna

      • 3 0

    • Chłopcze - bądż trochę meżczyzną. Przynajmniej miej świadomość czego nie wiesz. Dla ułatwienia podpowiem ; nie znasz rosyjskiego i prawdopodobnie angielskiego.

      • 2 10

    • Popłyli tumany nad riekoj ;)

      • 8 1

    • Hm...

      Dziwak jak zwykle marudzi!!!

      • 6 10

  • Otwórzcie oczy!!! (3)

    Gdyby nasz rząd był nieco mądrzejszy moglibyśmy być potęgą światową w budowie motorówek, kutrów ,jachtów wybudowanych i wyposażonych u nas w Polsce.Ale rząd nasz nie zna się na przemyśle,więc przejęli ci którzy się na tym znają i wiedzą że to są miejsca pracy i dobre pieniądze. Idą wybory pomyślcie.

    • 3 2

    • ???

      A nie jesteśmy potęgą w budowie motorówek? Galeon, Ostróda "tłuką" łódki na eksport aż miło...

      • 2 2

    • Ale nie rozumiem

      Co ma rzad do prywatnej przedsiebiorczosci? Proponujesz jakies ulgi podatkowe? Strefy ekonomiczne czy co? Bo z tego tekstu nic nie wynika droga bezrobotna. No i chyba dorze, za zajmuja sie tym ci co sie znaja, czyz nie?

      • 4 0

    • Czyli co proponujesz?

      • 1 0

  • prawie jak Running Wild:D taką nazwę bym sobie zamówił:)

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu PricewaterhouseCoopers Sp. z o.o. Biegły rewident z 20-letnim doświadczeniem pracy w firmach audytorskich. Specjalizuje się w badaniach sprawozdań finansowych spółek realizujących kontrakty długoterminowe oraz spółek z sektora morskiego. Posiada duże doświadczenie w badaniu sprawozdań przygotowanych zgodnie z Międzynarodowymi Standardami Rachunkowości i Międzynarodowymi Standardami...

Najczęściej czytane