- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (19 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
Żaglowiec za miliony euro zwodowany w Gdańsku
Luksusowy żaglowiec turystyczny "Running on Waves" dla rosyjskiego armatora oddano do użytku w sobotę w Gdańsku. Za budowę żaglowca jest odpowiedzialna znana gdańska firma Choreń Design&Consulting. Wartość kontraktu to prawie 7 mln euro.
Stalowo-aluminiowy żaglowiec ma 64 metry długości i 9 metrów szerokości. Posiada prawie 40 metrowe maszty i żagle o powierzchni 1,3 tys. metrów kwadratowych. Może zabrać na pokład 45 pasażerów i 23 członków załogi. Do ich dyspozycji jest ponad 30 pomieszczeń, w tym 18 kabin pasażerskich. "Running on waves" jest wyposażony 640-konny silnik Volvo Penta i dwa generatory diesela tej samej firmy. Maksymalna prędkość żaglowca to 18 węzłów.
To najnowsze "dziecko" znanego na całym świecie gdańskiego konstruktora jachtów Zygmunta Chorenia. Zaprojektował on i nadzorował budowę aż 17 wielkich żaglowców, pływających dziś pod banderami Polski, Bułgarii, Rosji, Ukrainy, Niemiec, Finlandii, Japonii i Panamy. Choreń odpowiedzialny jest m.in. za budowę, lub przebudowę takich jednostek jak, SV Royal Clipper, Fryderyka Chopina, Daru Młodzieży, Alexandra von Humboldta i Pogorii.
Armatorem żaglowca "Running on Waves" jest rosyjska firma 88 Parsec, zarejestrowana na Cyprze. Żaglowiec będzie wykorzystywany do rejsów turystycznych po Morzu Czerwonym i pomiędzy greckimi wyspami. Tygodniowy rejs, w zależności od pory roku, ma kosztować od 1,5 tys. euro na osobę.
Miejsca
Opinie (88)
-
2010-05-31 10:22
nie takie limuzyny mogła by robić polska stocznie gdy by nie rząd i pijaństwo stoczniowców. (10)
- 23 8
-
2010-05-31 11:06
Z przykrością musze stwierdzić iż mylisz się, budujey i to lepsze, (6)
.... wpisz w google Amels, ich kadłuby budowane są w Gdyni. Firma z Gdańska buduje pod klucz luksusowe katamarany sprzedawane pod znaną światową marką. Niestety chwała spada na innych. Większość kojarzy przemysł stoczniowy z trzema wielkimi stoczniami, a tak naprawdę to wiele prywatnych stoczni,nawet całkiem dużych, wiedzie tu prym, jedna z nich kupiła większość byłej Stoczni Gdynia.
- 10 1
-
2010-05-31 11:55
i co z tego kolego jak polska ma z tego tylko ochłapy. gdzie tu widzisz kożyść dla miasta. (5)
- 3 1
-
2010-05-31 12:01
korzyść dla miasta = podatki. (3)
Coraz więcej stoczni buduje jednostki pod klucz, a to już na pewno nie ochłapy. Przerobienie kilograma stali to około 0,5-1 euro, dla statku o wadze 5000 ton, co daje 2,5-5mln euro. Fajny ochłap.
- 5 2
-
2010-05-31 12:32
a ja tu widzę pracę poslkiego stoczniowca za umożliwienie kożystania ze swojego hobby. (2)
budowałem ten statek drogi czytelniku , zapłacono mi 18 pln za godzinę mojej ciężkiej i skomplikowanej pracy,robiłem bo nie miałem innego wyjścia,brak kasy, tyle zarabiam na codzień na budowie przy ociepleniu,przy budowie tego badziewia miałem poprostu ciepło i wyżywienie,oraz premie na koniec w wysokości 50 tyś zł,robię i biorę co dają,nie boję się pracy ,lecz męczy mnie ten wyzysk.
- 2 1
-
2010-05-31 16:50
50.000 PLN to wyzysk? (1)
A cóż takiego robisz, że taka krzywda Ci się dzieje?
- 1 1
-
2010-06-01 13:42
JESTEM FACHOWCEM WYSOKIEJ KLASY I JAK JA ZAROBIĘ 50 TYŚ TO ZA MOJĄ ROBOTĘ BIORĄ 10 RAZY TYLE.
- 0 0
-
2010-05-31 12:10
Praca dla ludzi i podatek CIT
Takie widzę.
- 0 1
-
2010-05-31 13:13
masz z pijaństwem bezpośrednie doświadczenie?
- 0 1
-
2010-05-31 12:20
pijaństwo? raczej banda nie robów z biur, na jednego stoczniowca z bezpośredniej (1)
produkcji przypadał jeden pierdzący w stołek, banda nierobów która chodziła do pracy odbić kartę zegarową. szkoda gadać.
- 8 0
-
2010-05-31 12:35
nad każdym niewolnikiem musi stać pan i pilnować by czegoś nie spartolił.
- 2 3
-
2010-06-01 10:49
Morena jest dumna
z takiego przedsiębiorcy!
- 0 0
-
2010-06-01 10:45
piękny!
- 0 0
-
2010-05-31 10:09
Ile żaglowców i statków pasażerskich zbudowano dla naszego kraju przez 20 lat trwania naszej Młodej Demokracji ? (7)
- 18 18
-
2010-06-01 09:41
panie kosiba
wez pan cos na glowe bo juz sie panu totalnie w niej pomieszalo
- 0 1
-
2010-05-31 16:34
Dobre pytanie
Może ktoś wie i nam powie?
- 0 1
-
2010-05-31 16:07
Przez takich ludzi jak ty można się wstydzić ze jest się Polakiem. Wiecznie źle, wiecznie mało, wiecznie niezadowolony. Czasem może zamiast narzekać wystarczy ruszyć głową i zastanowić się po co? dlaczego? jakie są przyczyny? Pozdrowienia dla myślących.
- 5 1
-
2010-05-31 10:54
co znaczy zbudowano? kto? za co i po co? (1)
zebyś d..e mógł za darmo wozić i dalej pluć na wszystkich i wszystko?
- 10 10
-
2010-05-31 13:31
za jajco durniu
- 1 4
-
2010-05-31 10:19
a po co państwu polskiemu żaglowce i statki pasażerskie, bosy anktku ubogi intelektualnie? (1)
- 15 10
-
2010-05-31 13:31
Powiedz wprost Intelektualisto, po co komu państwo polskie ?
- 4 4
-
2010-05-31 17:35
(2)
nie rozumiem - dlaczego budujemy statki dla ruskich, a nie zbudujemy nowych dla siebie? Dlaczego do Szwecji pływają przestarzałe promy, moze by tak zbudować coś nowocześniejszgo i bardziej luksusowego, troche rozwinąć turystykę morską?
- 1 3
-
2010-05-31 23:42
zbierz kumpli z dzielni
i budujecie
...
statki sa wlasnoscia duzych armatorow,
skoro w Polsce nie ma rynku na polaczenia promowe ze Skandynawia
to jest ich malo i plywa zlom
hej!- 1 0
-
2010-05-31 20:25
bo "ruskie" maja kase,jak masz pomysl to zalatw kasiore i realizuj....pierdzielic kazdy polak potrafi,i chyba tylko pierdzielic na narzekac
- 4 0
-
2010-05-31 12:07
Zastanawia mnie jakim cudem... (2)
...Choreń został budowniczym Alexandra von Humboldta, jeżeli ten został zbudowany w 1906 r. ... Jak już zrzynacie z Wikipedii, to może nieco uważniej, proszę. Przebudowa =/= budowa!!
- 2 1
-
2010-05-31 23:39
czytaj ze zrozumieniem artykul
i nie pierdz na forum
- 0 0
-
2010-05-31 12:14
może Pan Z.C. ma 130 lat?
- 1 0
-
2010-05-31 10:15
"Żaglowiec za mliony" (1)
hehe jakie sztubackie literówki! Ehhhh...
- 8 5
-
2010-05-31 23:11
Żaglowiec będzie wykorzystywany do rejsów turystycznych po Morzu Czerwonym i pomiędzy greckimi wyspami.
Chyba Śródziemnym?
- 0 0
-
2010-05-31 10:05
A nie powinien się nazywać... (4)
..."Pobieżał na fałach" czy jakoś tak? Rusycyści proszeni o pomoc.
- 29 9
-
2010-05-31 18:16
fala = wołna
- 3 0
-
2010-05-31 12:39
Chłopcze - bądż trochę meżczyzną. Przynajmniej miej świadomość czego nie wiesz. Dla ułatwienia podpowiem ; nie znasz rosyjskiego i prawdopodobnie angielskiego.
- 2 10
-
2010-05-31 12:26
Popłyli tumany nad riekoj ;)
- 8 1
-
2010-05-31 10:06
Hm...
Dziwak jak zwykle marudzi!!!
- 6 10
-
2010-05-31 12:28
Otwórzcie oczy!!! (3)
Gdyby nasz rząd był nieco mądrzejszy moglibyśmy być potęgą światową w budowie motorówek, kutrów ,jachtów wybudowanych i wyposażonych u nas w Polsce.Ale rząd nasz nie zna się na przemyśle,więc przejęli ci którzy się na tym znają i wiedzą że to są miejsca pracy i dobre pieniądze. Idą wybory pomyślcie.
- 3 2
-
2010-05-31 16:42
???
A nie jesteśmy potęgą w budowie motorówek? Galeon, Ostróda "tłuką" łódki na eksport aż miło...
- 2 2
-
2010-05-31 15:53
Ale nie rozumiem
Co ma rzad do prywatnej przedsiebiorczosci? Proponujesz jakies ulgi podatkowe? Strefy ekonomiczne czy co? Bo z tego tekstu nic nie wynika droga bezrobotna. No i chyba dorze, za zajmuja sie tym ci co sie znaja, czyz nie?
- 4 0
-
2010-05-31 15:18
Czyli co proponujesz?
- 1 0
-
2010-05-31 14:51
prawie jak Running Wild:D taką nazwę bym sobie zamówił:)
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.