- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (22 opinie)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
Znamy przebieg Drogi Czerwonej
Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.
- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK
Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat
Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.
- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.
- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.
Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?
Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.
Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.
Jak ma wyglądać Droga Czerwona?
Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.
Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.
Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (383) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-26 15:37
Ślamazarna robota ... (3)
Byłem na zachodzie a głównie w Rajchu - tam prace trwają 24/godz. i wtedy robota ma tępo i buduje się szybko.Dlatego nigdy dopóki nie zmienimy systemu szybkiej pracy nigdy nie dogonimy zachodu.Dawać sprzęt ludzi i zapier*da*lamy na tępo a nie jak ślamazary - nieudaczniki.Niech powolniaków nie wybierają do roboty.A nie żeby jakiś cwaniaczek będzie ciągnął prace w 10 ludzi w nieskończność.
- 12 4
-
2020-11-26 16:15
Dworzec w Berlinie od dwudziestu lat otwierają i otworzyć nie mogą. (1)
Autostradę na północy kraju zrobili, a ona się częściowo rozmyła. Jest dużo więcej przykładów niemieckiej jakości i szybkości robót.
- 3 1
-
2020-11-26 20:45
To nie dworzec tylko lotnisko . Zanim coś napiszesz głupio , poczytaj troszkę na temat.
- 2 0
-
2020-11-26 20:44
Byłem na zachodzie......
naprawdę? Szybko jedz raz jeszcze bo ci paszport niedługo zdeponują na milicji. Nowe wraca!
- 1 1
-
2020-11-26 20:30
A co z OPAT
- 9 0
-
2020-11-26 20:05
Co ważniejsze dla polskiej gospodarki morskiej? Droga czerwona(łapka w górę), czy przekop mierzei ( łapka w dół) (1)
- 5 7
-
2020-11-26 20:28
mam lepsze pytanie - władze jakiego miasta są bardziej efektywne i skuteczne?
Elbląga czy Gdyni?
- 6 0
-
2020-11-26 20:03
A co czerwoną drogą w Gdańsku?
Gdyby nie pandemia miasto stałoby w jednym długim korku.
- 2 2
-
2020-11-26 19:48
Stępie byla niepotrzebna
- 7 0
-
2020-11-26 14:20
Port w Gdyni za chwile przestanie się rozwijać (6)
odciąży go port w Elblągu według śmiałych planów władz :)
- 29 9
-
2020-11-26 15:44
Nie tylko Gdynia, ale i Gdask straci przeładunki. (3)
Przecież armatorom będzie się opłacało wysyłać swoje jednostki z zanurzeniem 18 metrow do Elbląga.
- 4 0
-
2020-11-26 19:40
???
Hahaha armatorom ?
Jakim ?
Po co ?- 0 0
-
2020-11-26 19:04
Gdask może tak, Gdańsk nie sądzę.
- 0 2
-
2020-11-26 18:37
To będzie coś jak przedłużka Kanału Elbląskiego.
- 0 0
-
2020-11-26 19:39
Hahahaha
Hahahaha
Port w Elblagu .- 1 1
-
2020-11-26 19:03
Nie w Elblągu tylko w Radomiu
...niedaleko stoczni.
- 3 1
-
2020-11-26 14:27
dot. tematu Czerwonej, Opat i Maris (2)
Oby te drogi powstaly jak najszybciej i wszystkie 3. Potrzebne są na dziś bo korki makabryczne. Jest to bardzo dobra informacja
- 22 1
-
2020-11-26 18:41
To nie jest informacja. (1)
To jest propaganda.
- 0 0
-
2020-11-26 19:15
to jest informacja o kolejnym drobnym kroczku w dobrym kierunku
informacja doskonale ilustrująca, jaką walkę należy wykonać, aby "wyszarpać" potrzebne kwoty z budżetu i przyciągnąć zainteresowanie "centrali".
Jakoś miejscowym "notablom" nie chce się zawalczyć i wolą imprezki i "strefy muzealne".
W tym czasie Elbląg wyszarpał przekop a wejherowo i Rumia budują tunele.
A Gdynia je maluje...- 4 1
-
2020-11-26 14:20
Droga Czerwona, obwodnica OPAT i trasa Via Maris (3)
Cieszy mnie fakt że podano jakies konkretne informacje i pokładam głęboką nadzieję ze powstanie cały ten ciąg dróg wymienionych w tytule mojego komentarza. Drogi te są niebywale potrzebne dla naszego regionu. Jak pisze słusznie w artykule Droga Czerwona,odciąży Estakade Kwiatkowskiego, droga Opat zaś byłaby obwodnicą Gdyni Cisowej,Rumi i Redy a dalej czyli Via Maris konkretną drogą na północ, w szczególności dla turytow, ktorzy nie bedą musieli przejeżdżac koło naszych domów. Życzę wybudowania tej drogi nie tylko sobie,moim potomkom ale także wszystkim mieszkańcom regionu oraz miłośnikom czterech kółek :)
- 34 1
-
2020-11-26 14:45
(1)
Zgadzam się na 100%. Ta droga to marzenie. Nie napisano tylko kiedy można liczyć na rozpoczęcie budowy. Czyżby jeszcze nic nie było wiadomo? Ktoś z Was posiada taką informację ? chociażby przyblizoną?
- 1 0
-
2020-11-26 19:05
W Grudniu po południu.
- 1 2
-
2020-11-26 14:25
Prawda. Popieram w 100%. Teraz tylko mieć nadzieję żeby droga powstała jak najszybciej...
- 3 0
-
2020-11-26 19:02
Z filmu nic nie wynika czy droga ta ma iść na miejscu dzisiejszej tzw drogi elektrociepłowni ?
- 5 0
-
2020-11-26 14:57
Hmmm... a Donald i Janusz Lewandowski (5)
robili różne rzeczy ale chyba nic dla Trójmiasta. Prawdziwy paradoks.
- 20 12
-
2020-11-26 15:46
(3)
Jesteś głupi ,czy ślepy . To tak krótko.Stadiony,Obwodnica Południowa ,Armii Krajowej ,Słowackiego .Nowe mosty ,w tym Wantowy, szpital,nowy terminal na lotnisku ,Muzea ,w tym II W Ś
- 9 7
-
2020-11-26 18:07
I wszystko w Gdańsku (2)
Nic w Gdyni
- 10 0
-
2020-11-26 18:49
To mi wygląda, (1)
że Tusk nie lubił gdyńskiej teściowej. Pewnie także teścia historyka, bo był konkurentem zawodowym.
- 4 0
-
2020-11-26 18:54
gdyńskiej żony
też...
- 2 0
-
2020-11-26 18:28
co zrobił Donald?
skreślił OPAT z planu realizacji w 2014 roku.
"Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa."- 4 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.