- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (20 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 5 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
Znamy przebieg Drogi Czerwonej
Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.
- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK
Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat
Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.
- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.
- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.
Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?
Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.
Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.
Jak ma wyglądać Droga Czerwona?
Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.
Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.
Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (383) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-26 18:38
Warto podkreslic,ze to rząd chce sfinansowac droge czerwona :) jako,ze to droga krajowa po nowelizacji portów
Cóż.POmorze sobie nie radzi wiec Pis sie za to wezmie.
- 10 2
-
2020-11-26 18:23
Ale jestem ciekawa kiedy obwodnica witomina?
- 4 5
-
2020-11-26 15:23
kto ten film kręcił że nic z niego nie wynika? (1)
- 11 0
-
2020-11-26 18:00
Jakiś pryszczaty bawił się dronem. Pocięte fatalnie, fantastyczny przykład jak nie powinno się robić materiału.
- 3 0
-
2020-11-26 17:54
zamieńmy nazwy
nazwijmy ją biało-czerwoną
- 8 1
-
2020-11-26 17:50
Jestem bardzo ciekawa kiedy obwodnica tego sosnowca trójmiasta?
- 2 4
-
2020-11-26 17:49
No jak to?
Przecież wystarczyło by wymalować ścieżkę rowerową i rowery cargo puścić.
- 9 6
-
2020-11-26 17:47
Panie Szczurek (1)
A może następne lotnisko?
- 10 0
-
2020-11-26 17:49
jeszcze napisz coś o farbie
- 0 2
-
2020-11-26 17:47
Taki był plan jak budowano obwodnicę 1970, zostawiono niezabudowany teren na przedłużeniu obwodnicy, jak by nie budowano estakady do obwodnicy, to ta droga była by 10 lat wcześniej, to był kiepski pomysł puścić ciężki ruch tirów po starych estakadach, nowa estakada przez las była bardzo droga, za te pieniądze płaskie przedłużenie obwodnicy by już było, ale wtedy zapewniano że nowa estakada zapewni cały ruch z portu, powrócono do pomysłu sprzed 50 lat.
- 15 0
-
2020-11-26 17:27
Droga czerwona
Może nie powstać w całości ponieważ kaczy premierzyna odrzuca unijne pieniądze. Ciekawe jakie teraz będą kraść. Znowu z podatków społeczeństwa. Won z nimi.
- 7 12
-
2020-11-26 17:02
Pierwsza Elektrownia atomowa miała ruszyć w 2020r.
Taka obietnica mi się przypomniała z zeszłej dekady i rządów POPiS
To były czasy, PO wtedy było jeszcze skrajną prawicą.....
No cóż.... pozmieniało się.....
Nieważne,
Troszkę musza nadgonić z robotą. Został tylko grudzień.- 6 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.