- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (21 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 4 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 5 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
- 6 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
Znamy przebieg Drogi Czerwonej
Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.
- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK
Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat
Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.
- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.
- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.
Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?
Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.
Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.
Jak ma wyglądać Droga Czerwona?
Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.
Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.
Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (383) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-26 16:26
Za osiem lat czyli lata swietlne !!!
Rzeczywiscie wyczyn nie lada, bo wazniejsze sa mzonki kretynow z tego (nie)rzadu jak przekop mierzei, jak centralny port komunikacyjny itp a tak naprawde mamy do czynienia z centralna banda d**ili ktora nie radzi sobie z niczym !!!
- 11 7
-
2020-11-26 16:24
Sasin wybuduje?
To wiemy kiedy powstanie....
- 8 8
-
2020-11-26 15:22
Będzie Droga Czerwona..Tuż po milionie elektrycznych samochodów i zbudowaniu CPK.. (1)
- 14 5
-
2020-11-26 16:22
i elektrowni atomowej
nie zapominajmy o kluczowych inwestycjach w regionie
- 2 0
-
2020-11-26 16:01
(1)
Ale w Chyloni przejazd?
- 10 1
-
2020-11-26 16:21
W ciągu ulicy Południowej i Północnyj ma być tunel.
Całość. łącznie ze skrzyżowaniem z Morską ma być w tunelu. Ale tak podano. Lecz jak będzie, to konkretnych planów jeszcze brak.
- 2 0
-
2020-11-26 16:18
Gdy Pinokio mówi że będzie to znaczy że nie będzie
..i tyle w temacie..
- 5 12
-
2020-11-26 16:13
Już się bałem, że chodzi o Gdańsk i czeka nas burzenie
zabytkowego Wrzeszcza.
- 4 4
-
2020-11-26 15:34
Trasę rowerową również nam zafundują? (2)
.
- 8 6
-
2020-11-26 16:11
Na lewym pasie będą pasy rowerowe bo na prawym będzie buspas
- 1 0
-
2020-11-26 15:55
Kontrapasy koniecznie
- 6 1
-
2020-11-26 15:18
Buspas (2)
To może jeszcze buspas zrobic zamiast dwupasmowki... to beda jeszcze wieksze korki.
- 8 5
-
2020-11-26 16:10
Na prawym buspas na lewym pasy rowerowe. Zgodnie z strategią miasta Gdyni
- 7 0
-
2020-11-26 15:56
To już rząd nie musi
Takie przełomowe inwestycje Gdynia dźwiga we własnym zakresie!
- 3 2
-
2020-11-26 14:41
Czyżby wkrótce miały być jakieś wybory? (2)
Na obiecanki cacanki i gruszki na wierzbie to chyba nie nadszedł jeszcze "ten" czas?
- 15 9
-
2020-11-26 15:58
Horała kombinuje, jak przedłużyć swoją egzystencje na stołku. (1)
- 1 3
-
2020-11-26 15:59
Musi się zgłosić po poradę do Szczurka
Słońce Bulwaru niedługo Fidela przebije.
- 3 2
-
2020-11-26 14:27
już poszło zamowienie na 10 ton farby... (1)
- 18 12
-
2020-11-26 15:55
Aż tak brakuje Tobie tej farby w głowie ?
stałeś się człeku nudny z tą farbą.
- 1 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.