- 1 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (19 opinii)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (65 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (109 opinii)
- 4 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (71 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (238 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (90 opinii)
Znamy przebieg Drogi Czerwonej
Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.
- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.
Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK
Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat
Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.
- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.
- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.
Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?
Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.
Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.
Jak ma wyglądać Droga Czerwona?
Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.
Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.
Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.
Miejsca
Opinie (383) ponad 10 zablokowanych
-
2020-11-26 22:08
lol xd (1)
lol, to jedyny komentarz jaki przychodzi na myśl, szczególnie jak się poczyta forum skyscrapercity
- 3 2
-
2020-11-26 23:32
No to rzeczywiście
masz dużo do powiedzenia. Warto było przeczytać ten wpis...
- 3 1
-
2020-11-26 22:22
Gdynianin
Szczurek to kompletnie wybity z rzeczywistości starzec który żyje w innym świecie zero modernizacji w gdyni tylko malowanie kontra i bus pasów ulice dramat pozapadane studzienki dziura na dziuze jadąc chylonska wieczorem to wyzwanie bo nic nie widać na przjsiach dla pieszych ale robić z parkingu przy plaży placu zabaw plus zlikwidowanie na skwerze parkingu i ustawienie betonowych kloców i kilku drzewek plus sztuczna trawa co za kicz za pieniądze gdynia
- 9 2
-
2020-11-26 22:34
Gdzie oni chcą to wybudowac? (3)
Czyli ulica Wiśniewskiego będzie przedłużeniem drogi czerwonej?
- 2 2
-
2020-11-26 23:44
(2)
Rozejrzyj sie w temacie skoro sie tym zaciekawiles.od 30 lat o tym mowa jak ma isc ta droga.nawet mapke masz w artykule
- 0 1
-
2020-11-27 05:59
(1)
Ja bym powiedział że od 60 lat się o tym mówi , bo ten pomysł już padł koło roku 1970
- 1 1
-
2020-11-27 13:03
padł po raz kolejny
bo jak wykazał jeden z dyskutantów, projekt ten został opracowany 1948 roku.
A przemysłowe zagospodarowanie doliny Redy planowano już przed wojną. Ta droga była jego elementem.- 1 1
-
2020-11-26 22:50
Anty
Nie . Pan Szczurek wybuduje drugie lotnisko i kilkase scieżek rowerowych -koniecznie pod prąd .
- 6 1
-
2020-11-27 00:32
Hutnicza? (3)
A gdzie węzeł z Hutniczą? Kluczowa ulica dla gdyńskiego przemysłu i kluczowa ulica relacji wschód-zachód dla kierunku Gdynia-Rumia/Reda, brak węzła tam to sabotaż.
- 8 0
-
2020-11-27 05:57
(1)
Pewnie przy budowie Via Maris. , bo w tym miejscu się droga rozdziela w prawo do portu , a w lewo własnie w kierunku Gdynia-Rumia/Reda.. A narazie niebędą budować drogi w kierunku Rumi/Redy i dalej do władysławowa
- 0 0
-
2020-11-27 13:07
powiaty będą mogłu się wykazać
a nie na "popiołówce"
Choć pewnie właśnie pod tą trasą zniknie "popiołówka"- 2 0
-
2020-11-27 13:05
będzie nowa, bliżej Kępy Oksywskiej
a Hutnicza stanie się tym, czym powinna być - handlowo-biurowym zapleczem Doliny Logistycznej
- 1 0
-
2020-11-27 06:15
Ten filmik to kicha
Co on pokazuje? Lata tą kamerą i w sumie nic nie widać
- 8 0
-
2020-11-27 07:37
Tak jak będzie wspólny bilet
- 4 0
-
2020-11-27 07:42
Droga
Tak jak samochody elektryczne, CPK.
Kpina- 3 5
-
2020-11-27 08:35
Kiedy będzie znany przebieg Drogi Czerwonej w Gdańsku?
- 3 1
-
2020-11-27 08:41
Droga Czerwona (2)
Projekt Drogi Czerwonej skończono w maju 1949 roku został opracowany przez Biuro GD Zespół Portowo-Miejski , którym kierował pan. inż K. Lisowski.Zespół ten pracował od 1945 roku nad koncepcją planu zagospodarowania przestrzennego zespołu miejskiego Gdańsk - Gdynia. Szczegóły można przeczytać w TWM nr 11/12 z 1948 r. ( TWM to : Technika Morza i Wybrzeża). Plan ten sprecyzował zasady rozwiązania trudności układu komunikacyjnego , kierunki rozwoju miast, portów i przemysłu oraz terenów rekreacyjnych. Zespół GD zajmował się Gdańskiem , Gdynią oraz portami pomocniczymi : Elblągiem, Puckiem, Władysławowem i Malborkiem.
Czyli już po zakończeniu II wojny światowej w państwie polskim rozpoczęto szereg prac projektowych związanych m.in. z Trójmiastem i okolicznymi miastami. Zespół ten opracowywał też
jakie koszty będą konieczne do realizacji m.in. budowy Drogi Czerwonej.- 14 1
-
2020-11-27 09:00
brawo (1)
!!!
- 4 0
-
2020-11-27 16:15
brawo..
masz rację. warto by zajrzeć do planów jakie dawno temu opracowano, bo opracowywali je nie urzędnicy czy politycy lecz ludzie , którzy znali się na budownictwie, architekturze, komunikacji,
itd. , przecież np. Gdańsk- Południe wtedy też opracowano i zaplanowano przewidywano, że zamieszka tu 200 tys. mieszkańców, podobnie obwodnica trójmiasta, czy autostrada itd.itd.
Dziś niestety nikt nie zajmuje się planowaniem rozwoju Trójmiasta i dlatego różni tzw. deweloperzy wykorzystują to i chodzą do urzędników by uzyskać zgodę na różne dziwaczne budowle a pomija się drogi komunikacyjne , które 75 lat były projektowane.- 5 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.