• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Norwegian Getaway: Zobacz kolosa w gdyńskim porcie

VIK
26 czerwca 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
"Norwegian Getaway" będzie stał w Gdyni tylko przez dziewięć godzin. Wypłynięcie zaplanowano na godz. 21. "Norwegian Getaway" będzie stał w Gdyni tylko przez dziewięć godzin. Wypłynięcie zaplanowano na godz. 21.

Ma prawie 326 metrów długości i jest największym statkiem wycieczkowym, jaki w tym sezonie odwiedzi Gdynię. Wejście kolosa "Norwegian Getaway" z 18 pokładami, na których mieści 5,5 tys. osób spodziewane jest w czwartek 27 czerwca.



Ostatni raz odwiedził gdyński port w 2017 roku i wzbudził ogromną sensację, jako największy wycieczkowiec, jaki do tej pory odwiedził Gdynię. Wówczas udało nam się zwiedzić jednostkę z kamerą. Wejście kolosa spodziewane jest o godz. 13. Statek zacumuje przy nabrzeżu Francuskim. Operację można obserwować z tzw. Ostrogi Pilotów zobacz na mapie Gdyni. Statek pozostanie w porcie przez dziewięć godzin. W tym sezonie "Norwegian Getaway" pojawi się w Gdyni jeszcze raz - we wtorek 20 sierpnia (również o godz. 13).

Statek został zbudowany w stoczni Meyer Werft w niemieckim Papenburgu w 2014 rok. Jest jednym z największych wycieczkowców na świecie. Armatorem wycieczkowca jest firma Norwegian Cruise Line.

Film powstał podczas pobytu Norwegian Getaway w Gdyni w 2018 r.

Zwiedź z nami wnętrza luksusowego liniowca


Na wycieczkowcu znajduje się ponad 2 tys. kabin i apartamentów, które mogą pomieścić blisko 4 tys. pasażerów. O ich komfort i bezpieczeństwo dba załoga złożona z ponad 1,5 tysiąca osób. W bogatej ofercie rozrywkowej, kulinarnej, sportowej i rekreacyjnej znaleźć można m.in. teatr, bibliotekę, galerię, niemal 30 restauracji, Aqua Park z pięcioma zjeżdżalniami oraz zajmujący trzy pokłady kompleks sportowy z pełnowymiarowym boiskiem do koszykówki, stołami do ping-ponga, polem do gry w minigolfa oraz bieżnią. Na pokładzie Norwegian Getaway znajduje się też ogromny park linowy, ściana wspinaczkowa, klatka linowa ze zjeżdżalnią, a dla najodważniejszych śmiałków - wąskie platformy, wychodzące kilka metrów poza obręb statku, na znacznej wysokości.
VIK

Miejsca

Opinie (144) 4 zablokowane

  • W Gdyni powitają ich hałdy węgla i złomu oraz smród zgniłej biomasy...

    • 13 0

  • Złotówy juz zacierają ręce i znów bedą się ustawiać w kolejce skoro świt hehehe...

    • 9 0

  • On w Norwegi nie opróżnia zbiorników fekali tylko w Polsce! (3)

    • 12 3

    • Tankowiec

      Przynajmniej nie do Motławy.

      • 4 0

    • Czy sugerujesz ze po to tylko zawijaja do Gdyni? (1)

      • 5 1

      • Tak!

        • 3 1

  • (2)

    Ostatnio wlasnie zaczelo sie mowic ze takie wycieczkowce przez 8 godzin zanieczyszczaja wiecej niz tysiace samochodow w miescie. Takze troche nie na czasie promowanie tego typu rozrywek.

    • 15 3

    • To niestety prawda

      • 5 0

    • dlatego dobrze się zarabia na redukcji tego zjawiska

      za pomocą instalacji "blue"... ;)
      Też chemia ale trochę inna ;)

      • 0 0

  • turyści pojadą do Malborka, Gdańska lub na zakupy do riviery

    W tym czasie statek zrobi zaopatrzenie i wypompuje ścieki.

    • 7 0

  • Rartyas (2)

    Cieszcie się barany , rekordowe zużycie paliwa i gigantyczne zanieczyszczenie powietrza tylko na wejściu do portu i wyjściu , średnio ok. 250 ton paliwa na dobę , wejście do portu to jakby Twoja ulicą przejechały tysiące samochodów w jednym czasie , dodaj sobie do tego port w mieście przeładunki paliw i tory z cysternami place składowe i bazę kontenerowa nie mówiąc o gdansku ; fosforach , siarkopolu i lotosie . No to sobie obywatelu zażyj na zdrowie . Wiatr od morza , wiatr od morza , a i idziemy się wykąpać w zatoce , na zdrowie !

    • 11 3

    • bo to są...

      pieniądze...
      Na tym sie zarabia i my z tego żyjemy...
      Chcesz żyć z turystów, przeprowadź się do Mielna. Turystyka to śmieciowe miejsca pracy i zyski dla nielicznych...

      • 2 0

    • Nie straszcie ludzi

      Widziałeś dym z komina statku podchodzącego do nabrzeża? Niewielki. Podczas postoju pracują wyłącznie agregaty. Więcej syfu narobi mały stateczek Wołgobałt.

      • 0 0

  • Turysci to maly problem. (3)

    Najwiekszym problemem jest to ze Polska nigdy nie probowala budowac takich jednostek. Moglismy zaczynac juz 40 lat temu od malych jednostek do zeglugi tylko Baltyckiej i Srodziemnomorskiej apotem po nabraniu wiekszego doswiadczenia mozna bylo zbudowac kilka naprawde duzych. Komuna Paryska miala nowy suchy dok to skonczylo sie tylko na masowcach i pieciu gazowcach. Niemcy, Francja, Finlandia i takze troche w Danii i Szwecji buduja a nasze stocznie... Co? To przypomina raczej warsztaty stoczniowe w porownaniu z tym co mielismy...

    • 8 6

    • tak jasne ... jak pod koniec lat 80tych to państwo było bankrutem

      • 1 1

    • SKP zbudowało serię promów dla Stena Line (1)

      Z trudem ale dali radę. Chyba pływaja nadal.
      Specjalnościa SKP nie były masowce (robione seryjnie tak jak i trawlery) a kontenerowce i samochodowce. Do tego stopnia, że kontrahent chciał SKP kupić aby mu robili flotę. Ale "własciciel" miał inne plany...
      Teraz Chiny kupiły niemieckie stocznie (4!) aby im budowały i remontowały ich wycieczkowce. Bazą ma być Rostock - Warnemunde.

      • 0 0

      • Kiedy odchodzilem ze stoczni to budowano tam B484 Ro-Ro dla Leif Høegha.

        Armatora norweskiego. Ja mialem na mysli najwieksze wymiarowo jednostki jakie wybudowano w nowym wtedy suchym doku. Jorek Contender i Jorek Combiner. A teraz wszystkie niemieckie stocznie pracuja pelna para.

        • 0 0

  • ja nie wiem co to za przyjemność płynać w takiej puszce przez kilka tygodni. (2)

    No chyba, żeby przez ten czas upić się do nieprzytomności to będzie fajnie (na przemian): kołysać, zwracać, kołysać, zwracać, itd.

    • 4 5

    • Nie kilka tygodni tylko dni.

      Te podroze trwaja zwykle od 3 do 9 dni. Pisze to co widze w broszurkach reklamowych w biurach podrozy.

      • 0 0

    • Nie wiesz to nie komentuj

      Biuro

      • 0 0

  • Będąc jutro w porcie oglądając statek, warto zwrócić też uwagę na nowo zamieszczoną na płocie za toi-toiami przez dewelopera budujacego dworzec morski galerię zdjęć z życia nabrzeża i portu, fotografie zarówno historyczne jak i współczesne, godne uwagi

    • 1 3

  • Spoko. Kaczor zbuduje taki wielki dla suwerena, że do żadnego portu nie wejdzie bo będzie potężny

    Pokażą go tylko w TVPis a suweren od 500+ w to uwierzy. No bo jak tu prezesowi nie wierzyć

    • 6 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Kabat

Dyrektor operacyjny SESCOM (nadzoruje realizację kontraktów). Magister Inżynier Elektrotechniki na Wydziale Elektrycznym Politechniki Gdańskiej. Od lat 90. kontynuuje doświadczenia w zarządzaniu z licznymi sukcesami z zakresu zwiększania poziomu sprzedaży w branży B2B, nawiązywaniu międzynarodowych relacji handlowych, pozyskiwania finansowania i współpracy typu venture capital oraz rozwiązywaniu problemów szybko rozwijających się organizacji.Ekspert w budowaniu zespołów managerskich i w...

Najczęściej czytane