- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (177 opinii)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (144 opinie)
- 4 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (7 opinii)
- 5 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (104 opinie)
- 6 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
Cięcie blach w Naucie i chrzest w Remontowej
W gdańskim Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego "Ocean Star". Natomiast w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest kablowca Siem Aimery, który jest jednym z najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie statków zbudowanych dotąd w polskich stoczniach.
Kontrakt od szkockiego armatora Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta pozyskał pod koniec 2015 roku. Jest to szczególnie istotne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.
W ostatnich latach Stocznia Nauta budowała głównie częściowo wyposażone statki rybackie, więc budowa kompletnie wyposażonej jednostki stanowi ważny krok w kierunku dalszego rozwoju stoczni i pozyskania nowych klientów - bezpośrednich armatorów.
"Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane także specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju. Silnik o mocy 7 000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Statek zostanie zbudowany według projektu wykonanego przez firmę Wartsila Design.
Drugą uroczystością był chrzest specjalistycznego statku przeznaczonego do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery". Statek zbudowany został dla norweskiego armatora Siem Offshore. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku - począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne.
Statek "Siem Aimery" posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególna uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, - czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. "Siem Aimery" posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton.
Statek wyposażony został w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.
Statek posiada też nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu. Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
Miejsca
Opinie (79) 1 zablokowana
-
2016-04-28 11:33
Wielki Polski przemysł stoczniowy (2)
Kilkadziesiąt podwykonawców, plus kolejni podwykonawcy podwykonawców. Zmuszanie ludzi do prac po 10-12 godzin do prac w niedzielę i święta. Nie płacenie w terminie i na raty. Śmieciowe umowy. Oto obraz stoczni
- 24 8
-
2016-04-28 11:44
Na umowach śmieciowych przewaznie śmiciarze
Bo dobry fachowiec zawsze znajdzie dobrą pracę i będzie doceniony. A o takich coraz trudniej, nie tylko w budownictwie okrętowym.
- 11 2
-
2016-04-28 14:55
Pokaż te firmy na remontowej
Wybierz z branży np elektrycznej
- 3 1
-
2016-04-28 12:01
Jako ekspert okrętowy
stwierdzam, że kadłub SIEMa wygląda jak zgnieciona puszka piwa tyskiego wyciągnięta ze śmietnika i wyklepana u pana Mirka w blacharnio lakierni pod Kartuzami.
Chyba tak miało być, skoro w stoczni robią kmioty jak ci z Kartuz.- 13 8
-
2016-04-28 12:02
W stoczniach są budowane malutkie kadłuby ,lub sekcje (części kadłuba ) a nie statki poza tym stocznie remontowe winny nazywać się Zakłady Konserwacyjno - Malarskie.
- 11 9
-
2016-04-28 12:18
niesłychane (4)
niesłychane ilu komentujących okazuje się być specjalistami branży morskiej, konstrukcji kadłubowych, projektowania itp
forum pełne specjalistów najwyższego sortu
faktycznie słowa o tym że elita narodu wyjechała na zachód chyba mocno przesadzone skoro tylu komentujących tak dobrze zna okrętowy światek, standardy itp. tak was boli że powstał statek? że powstał w gdańskiej stoczni? faktycznie powinno się wznosić peany nad tym że zrobiono kolejny kadłub dla norweskiej stocznie, a nie że statek ,gotowy, sprawny, pływający...
zróbcie sami coś podobnego to wtedy wasze komentarze będą mieć jakąś wagę, a tak to widać że tylko zawiść i zółć- 17 9
-
2016-04-28 12:23
(1)
Najpierw dzieciaki przepracuj na szlifierce 5lat później się wypowiadaj hieno
- 5 9
-
2016-04-28 23:39
Dzięki tej hienie masz gdzie robić tą szlifierką...
- 6 1
-
2016-04-28 14:51
(1)
Nie przesadzone, wyjechalem, siedze w biurze w De. Mam tu warunki 5 razy lepsze od tych w Pl I nie mowie tylko o zarobkach. Nie powiem ilu polakow jest tu w zespole expertow bo byscie sie zdziwili. A kadlub, bez komentarza.
- 2 4
-
2016-04-28 22:10
zrób lepszy w De, ekspercie - popatrz jak wygląda fregata algierska z TKMS i komentuj potem
- 1 0
-
2016-04-28 12:20
Praca na czarno
Gdzie bhp, na remontowej w biurze przepustek biorą łapówy za wpuszczanie pijanych na stocznie, wypłaty po terminach i w ratach, umowy śmieciowe lub na czarno a zarobki 3000 zł brutto przy 300h na miesiąc
- 7 15
-
2016-04-28 12:22
jaka stocznia, jaki przemysł???? (1)
Z telewizji wiem że nie ma w Polsce takowego przemysłu.......tak powiedzieli......no wiecie, w Kurskiej TVPISLAM.To jak to w końcu jest??? To gdzie ja jeżdżę codziennie do roboty???? Widzę tam statki, dźwigi i takie tam.......więc??
- 15 4
-
2016-04-30 19:31
Jeszcze powiedz ze masz stałą umowę o pracę w firmie o nazwie "Stocznia ..." Bua ha ha ha ha Gdzie ty jezdzisz tego nikt nie wie.Jakieś tam i inne ..co widzisz- to moze po ....? TVPISLAM ...ta ..nie wiem co wciągasz ale po twoim tekscie widać ze działa...łoj działa ha ha h ha
- 0 1
-
2016-04-28 12:29
PRL-owska propaganda sukcesu wraca? Jak przypływ ..?
- 3 2
-
2016-04-28 12:56
bardzo niepoprawny tytul, antyrzadowy taki
przeciez jeszcze PIS nie obsadzil wszystkich stanowiska na Pomorzu, wiec ciagle jest ruina. Takie wiadomosci podwazaja zaufanie narodu do Partii
- 10 3
-
2016-04-28 20:12
Statek fajny nie powiem
Sam na nim robiłem ;) Ale szkoda że nikt nie powie nic jakie on miał opóźnienie.... PS duży kontenerowiec skończony LOL
- 5 0
-
2016-04-28 20:43
Chyba nie najdroższy (3)
A ja myślałem, że to CRIST zbudował najdroższy statek w PL pod tytułem "INNOVATION" typu heavy lift jack up za około 1mld zł.
- 10 1
-
2016-04-28 22:03
Bedzie jeszcze większy i droższy(trwają negocjacje) jak bedzie podpisany kontrakt tak jak wszyscy się spodziewają czyli gdzieś do lata to statek ma ruszyć pod koniec roku. Przekazany ma być w połowie 2018 roku !!!
- 1 0
-
2016-04-29 06:20
Remontowa ma zawsze wszystko najwieksze i najlepsze
Kompleks jakis?
- 5 1
-
2016-04-30 07:46
crist
a jaki wynik finansowy byl na tej jednostce ? wroble cwierkaja ze straty ok. 55 mln euro
- 3 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.