• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cięcie blach w Naucie i chrzest w Remontowej

erka
28 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
  • Budowany w Naucie "Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy.

W gdańskim Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego "Ocean Star". Natomiast w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest kablowca Siem Aimery, który jest jednym z najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie statków zbudowanych dotąd w polskich stoczniach.



Kontrakt od szkockiego armatora Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta pozyskał pod koniec 2015 roku. Jest to szczególnie istotne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.

W ostatnich latach Stocznia Nauta budowała głównie częściowo wyposażone statki rybackie, więc budowa kompletnie wyposażonej jednostki stanowi ważny krok w kierunku dalszego rozwoju stoczni i pozyskania nowych klientów - bezpośrednich armatorów.

"Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane także specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju. Silnik o mocy 7 000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Statek zostanie zbudowany według projektu wykonanego przez firmę Wartsila Design.

Drugą uroczystością był chrzest specjalistycznego statku przeznaczonego do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery". Statek zbudowany został dla norweskiego armatora Siem Offshore. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku - począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne.
  • Specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery" - w całości powstał w Gdańsku.
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery

Statek "Siem Aimery" posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególna uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, - czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. "Siem Aimery" posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton.

Statek wyposażony został w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.

Statek posiada też nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu. Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
erka

Miejsca

Opinie (79) 1 zablokowana

  • Wielki Polski przemysł stoczniowy (2)

    Kilkadziesiąt podwykonawców, plus kolejni podwykonawcy podwykonawców. Zmuszanie ludzi do prac po 10-12 godzin do prac w niedzielę i święta. Nie płacenie w terminie i na raty. Śmieciowe umowy. Oto obraz stoczni

    • 24 8

    • Na umowach śmieciowych przewaznie śmiciarze

      Bo dobry fachowiec zawsze znajdzie dobrą pracę i będzie doceniony. A o takich coraz trudniej, nie tylko w budownictwie okrętowym.

      • 11 2

    • Pokaż te firmy na remontowej

      Wybierz z branży np elektrycznej

      • 3 1

  • Jako ekspert okrętowy

    stwierdzam, że kadłub SIEMa wygląda jak zgnieciona puszka piwa tyskiego wyciągnięta ze śmietnika i wyklepana u pana Mirka w blacharnio lakierni pod Kartuzami.
    Chyba tak miało być, skoro w stoczni robią kmioty jak ci z Kartuz.

    • 13 8

  • W stoczniach są budowane malutkie kadłuby ,lub sekcje (części kadłuba ) a nie statki poza tym stocznie remontowe winny nazywać się Zakłady Konserwacyjno - Malarskie.

    • 11 9

  • niesłychane (4)

    niesłychane ilu komentujących okazuje się być specjalistami branży morskiej, konstrukcji kadłubowych, projektowania itp
    forum pełne specjalistów najwyższego sortu
    faktycznie słowa o tym że elita narodu wyjechała na zachód chyba mocno przesadzone skoro tylu komentujących tak dobrze zna okrętowy światek, standardy itp. tak was boli że powstał statek? że powstał w gdańskiej stoczni? faktycznie powinno się wznosić peany nad tym że zrobiono kolejny kadłub dla norweskiej stocznie, a nie że statek ,gotowy, sprawny, pływający...
    zróbcie sami coś podobnego to wtedy wasze komentarze będą mieć jakąś wagę, a tak to widać że tylko zawiść i zółć

    • 17 9

    • (1)

      Najpierw dzieciaki przepracuj na szlifierce 5lat później się wypowiadaj hieno

      • 5 9

      • Dzięki tej hienie masz gdzie robić tą szlifierką...

        • 6 1

    • (1)

      Nie przesadzone, wyjechalem, siedze w biurze w De. Mam tu warunki 5 razy lepsze od tych w Pl I nie mowie tylko o zarobkach. Nie powiem ilu polakow jest tu w zespole expertow bo byscie sie zdziwili. A kadlub, bez komentarza.

      • 2 4

      • zrób lepszy w De, ekspercie - popatrz jak wygląda fregata algierska z TKMS i komentuj potem

        • 1 0

  • Praca na czarno

    Gdzie bhp, na remontowej w biurze przepustek biorą łapówy za wpuszczanie pijanych na stocznie, wypłaty po terminach i w ratach, umowy śmieciowe lub na czarno a zarobki 3000 zł brutto przy 300h na miesiąc

    • 7 15

  • jaka stocznia, jaki przemysł???? (1)

    Z telewizji wiem że nie ma w Polsce takowego przemysłu.......tak powiedzieli......no wiecie, w Kurskiej TVPISLAM.To jak to w końcu jest??? To gdzie ja jeżdżę codziennie do roboty???? Widzę tam statki, dźwigi i takie tam.......więc??

    • 15 4

    • Jeszcze powiedz ze masz stałą umowę o pracę w firmie o nazwie "Stocznia ..." Bua ha ha ha ha Gdzie ty jezdzisz tego nikt nie wie.Jakieś tam i inne ..co widzisz- to moze po ....? TVPISLAM ...ta ..nie wiem co wciągasz ale po twoim tekscie widać ze działa...łoj działa ha ha h ha

      • 0 1

  • PRL-owska propaganda sukcesu wraca? Jak przypływ ..?

    • 3 2

  • bardzo niepoprawny tytul, antyrzadowy taki

    przeciez jeszcze PIS nie obsadzil wszystkich stanowiska na Pomorzu, wiec ciagle jest ruina. Takie wiadomosci podwazaja zaufanie narodu do Partii

    • 10 3

  • Statek fajny nie powiem

    Sam na nim robiłem ;) Ale szkoda że nikt nie powie nic jakie on miał opóźnienie.... PS duży kontenerowiec skończony LOL

    • 5 0

  • Chyba nie najdroższy (3)

    A ja myślałem, że to CRIST zbudował najdroższy statek w PL pod tytułem "INNOVATION" typu heavy lift jack up za około 1mld zł.

    • 10 1

    • Bedzie jeszcze większy i droższy(trwają negocjacje) jak bedzie podpisany kontrakt tak jak wszyscy się spodziewają czyli gdzieś do lata to statek ma ruszyć pod koniec roku. Przekazany ma być w połowie 2018 roku !!!

      • 1 0

    • Remontowa ma zawsze wszystko najwieksze i najlepsze

      Kompleks jakis?

      • 5 1

    • crist

      a jaki wynik finansowy byl na tej jednostce ? wroble cwierkaja ze straty ok. 55 mln euro

      • 3 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane