• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cięcie blach w Naucie i chrzest w Remontowej

erka
28 kwietnia 2016 (artykuł sprzed 8 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Kolejny prom z Remontowa Shipbuilding
  • Budowany w Naucie "Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy.

W gdańskim Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego "Ocean Star". Natomiast w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest kablowca Siem Aimery, który jest jednym z najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie statków zbudowanych dotąd w polskich stoczniach.



Kontrakt od szkockiego armatora Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta pozyskał pod koniec 2015 roku. Jest to szczególnie istotne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.

W ostatnich latach Stocznia Nauta budowała głównie częściowo wyposażone statki rybackie, więc budowa kompletnie wyposażonej jednostki stanowi ważny krok w kierunku dalszego rozwoju stoczni i pozyskania nowych klientów - bezpośrednich armatorów.

"Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane także specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju. Silnik o mocy 7 000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Statek zostanie zbudowany według projektu wykonanego przez firmę Wartsila Design.

Drugą uroczystością był chrzest specjalistycznego statku przeznaczonego do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery". Statek zbudowany został dla norweskiego armatora Siem Offshore. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku - począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne.
  • Specjalistyczny statek przeznaczony do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery" - w całości powstał w Gdańsku.
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery
  •  Remontowa Shipbuilding   Chrzest kablowca Siem Aimery

Statek "Siem Aimery" posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególna uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, - czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. "Siem Aimery" posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton.

Statek wyposażony został w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.

Statek posiada też nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu. Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
erka

Miejsca

Opinie (79) 1 zablokowana

  • Mobbing panujący w stoczni i w biurze projektowym (2)

    Wykończył zbyt wielu zdolnych ludzi na tym projekcie. Reputacja całego holdingu po ostatnich projektach leży, nie wim gdzie oni znajdą naiwnych do kolejnej roboty

    • 13 0

    • (1)

      Kryzys trzeba przeczekać, ale jak branża ruszy to z takim klimatem wewnątrz biura szybko się przerzedzi i ludzie uciekną. A kolejne projekty (jak już się zaczną) będzie trzeba robić wypożyczonymi...

      • 4 0

      • RMDC

        Kółko wzajemnej adoracji wewnątrz biura ma się dobrze...
        W imię zasady "mierny, bierny ale wierny"

        • 2 0

  • (3)

    Bo stoczni nie ma w Polsce. Wszystkie są sprywatyzowane. W Stoczni Remontowej są same małe firmy, które mają kontrakt na budowę statku. Nie ma tam ludzi zatrudnionych na umowę o pracę... Poza tym firmy Nauto to też prywatna firma a nie państwowa....

    • 2 4

    • (2)

      Nauta nie jest prywatną stocznią

      • 3 0

      • a jaką kołku?? Właścicielem jest TFI "mars" Jak chcesz wiedzieć co to jest TFI to se poszukaj.Czegoś sie nauczysz

        • 2 1

      • Nauta

        Nauta jest stocznią prywatną - właścicielem jest Skarb Państwa za pośrednictwem swoich agend. Firmy państwowe to takie finansowane z budżetu :policja, wojsko , niektóre urzędy itd.

        • 1 0

  • No wkoncuv578/01 poszedł a ile jeszcze stoi w klejce

    • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane