- 1 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (176 opinii)
- 2 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 3 Złoty polski ma już 100 lat (136 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (102 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Cięcie blach w Naucie i chrzest w Remontowej
W gdańskim Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego "Ocean Star". Natomiast w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest kablowca Siem Aimery, który jest jednym z najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie statków zbudowanych dotąd w polskich stoczniach.
Kontrakt od szkockiego armatora Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta pozyskał pod koniec 2015 roku. Jest to szczególnie istotne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.
W ostatnich latach Stocznia Nauta budowała głównie częściowo wyposażone statki rybackie, więc budowa kompletnie wyposażonej jednostki stanowi ważny krok w kierunku dalszego rozwoju stoczni i pozyskania nowych klientów - bezpośrednich armatorów.
"Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane także specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju. Silnik o mocy 7 000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Statek zostanie zbudowany według projektu wykonanego przez firmę Wartsila Design.
Drugą uroczystością był chrzest specjalistycznego statku przeznaczonego do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery". Statek zbudowany został dla norweskiego armatora Siem Offshore. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku - począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne.
Statek "Siem Aimery" posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególna uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, - czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. "Siem Aimery" posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton.
Statek wyposażony został w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.
Statek posiada też nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu. Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
Miejsca
Opinie (79) 1 zablokowana
-
2016-04-28 22:09
Mobbing panujący w stoczni i w biurze projektowym (2)
Wykończył zbyt wielu zdolnych ludzi na tym projekcie. Reputacja całego holdingu po ostatnich projektach leży, nie wim gdzie oni znajdą naiwnych do kolejnej roboty
- 13 0
-
2016-04-28 23:36
(1)
Kryzys trzeba przeczekać, ale jak branża ruszy to z takim klimatem wewnątrz biura szybko się przerzedzi i ludzie uciekną. A kolejne projekty (jak już się zaczną) będzie trzeba robić wypożyczonymi...
- 4 0
-
2016-04-29 17:49
RMDC
Kółko wzajemnej adoracji wewnątrz biura ma się dobrze...
W imię zasady "mierny, bierny ale wierny"- 2 0
-
2016-04-29 07:18
(3)
Bo stoczni nie ma w Polsce. Wszystkie są sprywatyzowane. W Stoczni Remontowej są same małe firmy, które mają kontrakt na budowę statku. Nie ma tam ludzi zatrudnionych na umowę o pracę... Poza tym firmy Nauto to też prywatna firma a nie państwowa....
- 2 4
-
2016-04-29 09:55
(2)
Nauta nie jest prywatną stocznią
- 3 0
-
2016-04-30 19:35
a jaką kołku?? Właścicielem jest TFI "mars" Jak chcesz wiedzieć co to jest TFI to se poszukaj.Czegoś sie nauczysz
- 2 1
-
2016-05-02 15:21
Nauta
Nauta jest stocznią prywatną - właścicielem jest Skarb Państwa za pośrednictwem swoich agend. Firmy państwowe to takie finansowane z budżetu :policja, wojsko , niektóre urzędy itd.
- 1 0
-
2016-04-29 08:31
No wkoncuv578/01 poszedł a ile jeszcze stoi w klejce
- 1 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.