- 1 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (35 opinii)
- 2 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (184 opinie)
- 3 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (252 opinie)
- 4 Ceny maksymalne na prąd niezgodne z prawem UE (207 opinii)
- 5 Oszukana na "akcje Orlenu" straciła 140 tys. zł (197 opinii)
- 6 Vectra i Multimedia Polska - kontrola UOKiK (24 opinie)
Cięcie blach w Naucie i chrzest w Remontowej
W gdańskim Zakładzie Nowych Budów Stoczni Nauta odbyła się ceremonia cięcia pierwszych blach do budowy statku rybackiego "Ocean Star". Natomiast w Remontowa Shipbuilding odbył się chrzest kablowca Siem Aimery, który jest jednym z najdroższych i najbardziej zaawansowanych technicznie statków zbudowanych dotąd w polskich stoczniach.
Kontrakt od szkockiego armatora Zakład Nowych Budów Stoczni Nauta pozyskał pod koniec 2015 roku. Jest to szczególnie istotne zlecenie, ponieważ dotyczy budowy w pełni wyposażonego statku, który będzie od początku do końca realizowany na terenach dawnej Stoczni Gdańskiej.
W ostatnich latach Stocznia Nauta budowała głównie częściowo wyposażone statki rybackie, więc budowa kompletnie wyposażonej jednostki stanowi ważny krok w kierunku dalszego rozwoju stoczni i pozyskania nowych klientów - bezpośrednich armatorów.
"Ocean Star" będzie miał 87 m długości i 18 m szerokości. Statek zostanie wyposażony w najnowocześniejsze urządzenia do połowu, przechowywania i przekazywania ryb odbiorcy. Na jednostce zostanie zainstalowane także specjalistyczne wyposażenie, które będzie służyć do lokalizowania łowisk oraz szacowania ich wielkości i rodzaju. Silnik o mocy 7 000 kW, współpracujący z dwoma sterami strumieniowymi, zapewni bardzo dobrą manewrowość jednostki podczas operacji zarzucania i zbierania sieci. Statek zostanie zbudowany według projektu wykonanego przez firmę Wartsila Design.
Drugą uroczystością był chrzest specjalistycznego statku przeznaczonego do układania, podnoszenia i konserwacji kabli podmorskich - "Siem Aimery". Statek zbudowany został dla norweskiego armatora Siem Offshore. Jednostka ta w całości powstała w Gdańsku - począwszy od opracowania projektu roboczego, przez budowę kadłuba o nowatorskim kształcie, aż po wyposażenie w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne.
Statek "Siem Aimery" posiada wiele skomplikowanych systemów, z których na szczególna uwagę zasługuje system funkcjonalny - skomplikowane, precyzyjne i drogie wyposażenie służące do układania i obsługi kabli podmorskich. Są to między innymi tzw. karuzele, - czyli specjalne zbiorniki w kształcie bębnów o ażurowej konstrukcji, posadowione na łożyskach, obracające się wokół własnej osi, służące do przewozu kabli energetycznych. "Siem Aimery" posiada dwie karuzele o łącznej ładowności 4250 ton.
Statek wyposażony został w nowoczesny napęd spalinowo - elektryczny, na który składają się m.in. cztery główne zespoły prądotwórcze napędzające dwa pędniki azymutalne napędu głównego, dwa stery strumieniowe oraz jeden ster azymutalny chowany w kadłubie, zapewniający znakomite zdolności utrzymania pozycji, a także efektywną eksploatację z niskim zużyciem paliwa i niską emisją substancji szkodliwych do atmosfery.
Statek posiada też nowatorski kształt kadłuba, szczególnie w części dziobowej. Charakterystyczny, nietypowy kształt dziobu w części nadwodnej zmniejsza opór kadłuba i poprawia dzielność morską przy wysokiej fali. Oznacza to, iż statek z takim kształtem dziobu może płynąć szybciej niż statek z tradycyjnym kształtem dziobu przy wykorzystaniu takiej samej mocy napędu głównego lub przy takiej samej prędkości może zmniejszyć zużycie paliwa w porównaniu do statku z tradycyjnym kształtem dziobu. Projekt statku wykonało należące do Remontowa Holding biuro projektowe Remontowa Marine Design & Consulting.
Miejsca
Opinie (79) 1 zablokowana
-
2016-04-28 11:22
stocznie
Witam
Jezeli ktos nazywa przemysl stoczniowy i w roku jest zdanych 9 jedostek o znikomym CGT.No to jest faktycznie przemysl stoczniowy- 16 13
-
2016-04-28 08:37
Można ... można ! (1)
- 30 9
-
2016-04-28 11:13
Gooano można.
Można ale najprostrze pracy,budowanie kadłubów.Reszta wyposażenia to import do,którego sie dopłaca.Tak było jest i bedzie.
- 6 7
-
2016-04-28 11:03
Ooo... już Pis wyciągnął Polskę i stocznie z ruiny. Statki budują się niczym grzyby po deszczu.
- 25 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.