- 1 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (55 opinii)
- 2 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (116 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (85 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (59 opinii)
- 5 Gra Manor Lords światowym hitem (46 opinii)
- 6 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (189 opinii)
Crist będzie budował elementy luksusowych wycieczkowców
Stocznia Crist będzie miała swój udział w budowie ogromnych statków pasażerskich, czyli pływających hoteli, które realizuje światowy potentat w tej branży - stocznia STX France. To już kolejne prestiżowe zlecenia gdyńskiej stoczni dla francuskich firm.
Zgodnie z kontraktem podpisanym z STX France gdyńska stocznia Crist zbuduje bloki dwóch ponad 300-metrowych wycieczkowców. Budowane jednostki z serii Meraviglia to prawdziwe kolosy - mogą zabrać na pokład ponad 5700 pasażerów i 1500 członków załogi. Każdy z takich statków kosztuje co najmniej półtora miliarda euro. Co dokładnie wykonają nasi stoczniowcy?
- Przedmiotem dwóch kontraktów jest m.in. w pełni wyposażony blok pływający o długości 125 m. Masa tylko tego fragmentu to blisko 6000 ton, co pokazuje skalę tych projektów - mówi Tomasz Wrzask, PR i marketing manager Crist.
STX France to czołowy europejski producent wielkich statków pasażerskich typu cruizer, mający w swoim portfolio m.in. Magnifica, France, Queen Mary 2, Oasis of the Seas i Allure of the Seas.
- Mamy nadzieję, że po pierwszych sukcesach otrzymamy kolejne zamówienia. Nasi partnerzy otrzymali wieloletnie kontrakty na wykonanie serii cruiserów, więc i Crist miałby w tym okresie zapewnione zlecenia - szacuje Ewa Kruchelska, prezes Crist.
To już kolejny ciekawy kontrakt realizowany dla francuskich firm. Najpierw była samopodnośna barka Zourite budująca drogę nad brzegiem morza, potem dok pływający pozwalający na powiększenie powierzchni Księstwa Monako, czyli obiekty dla francuskich klientów Vinci i Bouyugues.
- Do tej pory zrealizowaliśmy zamówienie na jednostkę do stawiania nawodnych obiektów budowlanych wokół wyspy La Reunion koło Madagaskaru, kończymy również budowę doku pływającego, pozwalającego na powiększenie powierzchni Księstwa Monako - mówi Ewa Kruchelska.
Czytaj też: Barka Zourite buduje wiadukt morski
Specjalistyczna samopodnośna barka Zourite to pierwszy tego typu obiekt na świecie. Barka realizuje kluczową część inwestycji, czyli posadawia elementy autostrady na dnie morza. 95 proc. elementów konstrukcji jest przygotowywanych na lądzie, a potem właśnie dzięki barce można je transportować i usadawiać na dnie morskim. Budowa jednostki kosztowała 80 mln euro. Część wykonana przez Crist to 40 mln euro, reszta to koszt specjalistycznych urządzeń zamontowanych na barce. Została przekazana armatorowi w marcu ub. roku.
Czytaj też: Była barka, będzie dok. Nowy kontrakt stoczni Crist
Z kolej dzięki jednostce NB56, czyli dokowi budowanemu przez stocznię Crist będzie możliwe wzniesienie osiedla apartamentów w Księstwie Monako w miejscu, gdzie dziś znajduje się zatoka. W doku będą powstawać kesony, które zostaną użyte przy budowie osiedla. Te specjalne konstrukcje będą umieszczone na dnie morza, dzięki czemu będzie możliwe posadowienie budynków.
Crist planuje kontynuować współpracę dotyczącą budowy kolejnych jednostek do stawiania mostów czy autostrad, ale wzmacniając pozycję na rynku francuskim, zaczyna wchodzić w kolejny stoczniowy biznes, czyli właśnie kooperację przy budowie dużych statków pasażerskich.
Miejsca
Opinie (79) 1 zablokowana
-
2017-04-18 13:45
Bzdura. Oasis of the Seas jest z Turku.
- 2 1
-
2017-04-18 18:19
Ciekawe kto zrobi te sekcje?!
Prezesi i kierownicy wezmą sie za robotę to moze coś skleją i pomalują panowie teoretycy za 10 lat.
Ha ha.
Kto mądry to daje dyla a nie czeka na te ochłapy .
Które i tak nie wypłaca w całości!- 4 1
-
2017-04-18 18:36
Połączą sily z Vistalem bo tam tez ludzi garstka została (3)
!!!
- 3 1
-
2017-04-18 19:40
która gorsza (2)
Ciekawe która Z tych poźal się Boże firm jest gorsza w obu pracownik czuję się jak stolec ciekaw jestem waszych opini
- 6 1
-
2017-04-18 20:13
Czyli tak jak wszyscy którzy tam robili przeżuty i wy,,,,,,ny .
- 4 1
-
2017-04-18 22:15
Jedna i druga trzyma sie stępki i jest na dnie
Pracować tak ale tylko godnie jako fachowiec. Nie dla ciągłego oszukiwania i wyzysku!
Biznesmen w samochodzie za 500tys a ludzie jedzą suchy chleb w pracy- 4 2
-
2017-04-18 19:47
Państwowa Stocznia Crist (1)
zatrudnia na etat 53 pracowników a pozostali to samozatrudnienie, śmieciówki itp. Francuska stocznia STX to przestrzegająca reżim BHP i zatrudnienia firma, czyżby Polska państwowa stocznia Crist zataiła przed Francuzami te bardzo istotne elementy i dla tego wygrali ten przetarg.
- 11 3
-
2017-04-18 20:10
Na etatach tylko majstrowie i kierownicy ( pełen socjal ) , natomiast robotnicze bydło na samozatrudnieniu - skandal gdzie jest pip !!!!!!!!!!!!!!!!!!
- 11 3
-
2017-04-18 20:05
Branża bez przyszłości (1)
Ogólnie w branży nędza zarobki stoją od kilku lat w miejscu zatrudnienie tylko śmieciówy albo samozatrudnienie , w czasie gdy w innych branżach wyraźne wzrosty . Coraz więcej dobrych fachowców odchodzi z przemysłu stoczniowego do innych zawodów . Ostatni spotkałem niezłego montera ,w kastoramie , kible sprzedaje i zarzeka się że do stoczniowego syfu już nie wróci zwłaszcza że jak sobie sobie doliczy urlop i dodatki to różnica robi się niewielka , a praca nieporównywalnie lżejsza .
- 10 1
-
2017-04-18 22:18
W Polsce bo na swiecie mozna kosic siano
Tylko jak na jednej sekcji chce sie dorobić 10 firm. To nigdy nie da rady godnie zarobić bo z czego?!
- 5 0
-
2017-04-18 22:03
A może Polscy pracownicy w stoczni STX we Francji poprzez centralę związkowe np. Cgt powinni zawrócić się o dokładną analizę kontraktu skoro crist nagminnie łamie prawa pracownicze to nie powinien wogole tego kontraktu dostać
- 5 3
-
2017-04-18 23:36
crist to dno
Stocznia crist to najgorszy pracodawca w trójmieście łamie wszelkie przepisy prawa pracy oraz bhp gdzie są służby katrolne typu inspekcja pracy albo związki zawodowe mam nadzieję że ten chory twór niedługo upadnie
- 8 2
-
2017-04-18 23:38
crist to dno
To stocznia która łamie wszelkie przepisy prawa pracy oraz bhp gdzie są służby katrolne typu inspekcja pracy albo związki zawodowe
- 3 2
-
2017-04-19 20:45
STX Francji
STX to stocznia Południowo Koreańska czyli według polskich kryteriów majątek rozkradziony. Tak jak "rozkradziona" została większość stoczni niemieckich. 60% z nich jest w rękach Hong Kongu, Rosji i Abu Dabi. A zostalo jedynie 40% tego co było w latach 70tych. Czyli nie są już takie francuskie i niemieckie jak się powszechnie uważa.
- 2 0
-
2017-04-19 21:29
Co na to Tusk??
Odprawy dla stoczniowców w gdynia.. ? Kooperanci? Ile na godz dla spawacza bez wylształcenia??
- 1 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.