• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Hamburg Süd nowym klientem DCT Gdańsk

Wioletta Kakowska-Mehring
23 lipca 2015 (artykuł sprzed 8 lat) 
DCT jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. DCT jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu.

Najpierw była umowa z G6, potem z linią żeglugową United Arab Shipping Company, a teraz z niemieckim armatorem kontenerowców Hamburg Süd. DCT Gdańsk zyskał kolejnego klienta. Na razie chodzi o kontenery, ale niewykluczone, że do Gdańska trafią też statki należące do Hamburg Süd.


Czy uważasz, że rynek przewozów kontenerowych to przyszłość naszych portów?


- Ostatnie tygodnie obfitują w informacje o powiększającym się wachlarzu klientów DCT Gdańsk. To z jednej strony naturalny wynik naszych długoletnich prac nad zbudowaniem solidnej marki, z drugiej zaś potwierdzenie, że unikatowa oferta DCT Gdańsk jest atrakcyjna dla globalnych przewoźników, będących światowymi liderami w branży przewozów kontenerowych - ocenił Dominik Landa, dyrektor handlowy DCT Gdańsk.
Niemiecka linia kontenerowa posiada ponad 250 biur przedstawicielskich na całym świecie. W 2015 r. otrzymała nagrodę Asia Cargo News "Best Green Shipping Line" (najlepsza ekologiczna linia żeglugowa). Kontenery Hamburg Süd będą korzystały w DCT z cotygodniowego serwisu dowozowego Seago Line.

W połowie lipca w DCT zainaugurowano nowe połączenie linii United Arab Shipping Company (UASC). Teraz do Gdańska zawija regularny serwis dowozowy, wspierający połączenie UASC pomiędzy Europą Północną a Wschodnim Wybrzeżem Stanów Zjednoczonych Ameryki Północnej. United Arab Shipping Company jest globalnym przewoźnikiem kontenerowym wywodzącym się z Bliskiego Wschodu. Firma powstała w 1976 roku, na całym świecie obsługuje 240 portów, ma ponad 185 biur przedstawicielskich.

Czytaj też: Kolejny serwis oceaniczny w Gdańsku. DCT podejmuje współpracę z G6

Z kolei 10 sierpnia wpłynie do Gdańska pierwszy statek w ramach serwisu aliansu G6 Azja-Europa na Morze Bałtyckie. Alliance tworzy sześć znaczących linii kontenerowych na świecie - APL, Hyundai Merchant Marine, Mitsui OSK Lines, Hapag-Lloyd AG, Nippon Yusen Kaisha i Orient Overseas Container Line. Porozumienie powołano do życia w grudniu 2011 roku. Teraz członkowie sojuszu podjęli decyzję o przedłużeniu jednego ze swoich serwisów, czyli serwisu Loop 7 Azja-Europa na Morze Bałtyckie. Przed przekroczeniem Oceanu Indyjskiego ten cotygodniowy serwis zawija do europejskich portów: Rotterdamu, Hamburga i Southampton, a teraz także do Gdańska. W Azji Loop 7 zatrzymuje się w Singapurze, Yantian, Qingdao, Szanghaju oraz Hongkongu. Gdańsk będzie trzecim portem europejskim według kolejności zawinięć.

DCT (Deep Water Container Terminal) jest największym polskim terminalem kontenerowym oraz jedynym terminalem głębokowodnym w rejonie Morza Bałtyckiego, do którego bezpośrednio zawijają statki z Dalekiego Wschodu. Właścicielem DCT jest spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii.

Miejsca

Opinie (46) 5 zablokowanych

  • Kadry cargo lub CTO. (10)

    Zróbcie proszę por zadek z umowami śmieciowymi. Ludzie pracują za nędzne grosze na terminalach przez tę firmę.

    Tak nie może być!!

    Strajki na DCT są... Solidarność zapomniała jednak o chłopakach z CTO.

    • 51 11

    • Zgadzam się.

      Jakis zart zeby pracowac tyle miesięcy lub lat na umowie smieciowej bez jakichkolwiek swiadczen. Bez perspektyw.

      Kierownictwo terminali tylko po kątach sobie kieszenie napycha

      • 20 2

    • ta

      Racja sobie upychaja kieszenie prezesi kierownicy mając za nic szarych ludzi ważne że oni mają Nowe suvo autka

      • 9 4

    • ale włąśnie tak będzie bo to zaplanowane od lat

      zniszczono polski przemysł i przekształcono trójmiasto w port przerładunkowy i tanią obsługą

      • 5 7

    • Precz z ZZ! (4)

      Przeciez nikt wam nie karze pracować na takich umowach. Chcecie mieć prace na umowę o czas nieokreślony to sobie znajdźcie, jest swoboda zatrudnienia. Za taka prace jaka wy robicie jeszcze narzekacie? Powiedzcie ile srednio rzeczywiście stoicie pod statkiem podczas 12 godzin pracy, a ile w tej waszej budzie? We łbach sie poprzewracało socjalistycznym durniom.

      • 9 14

      • zessta

        Ciekawe kto uksztaltowal twoj punkt myslenia .jak bedziesz wiedzial to daj znac --- pomscimy cie

        • 5 3

      • Czyli protest ns dct tez jest bez sensu?

        Rowniez mozesz podjac inna prace kolego.

        • 4 2

      • A ty ile puszek na 12 godzin wydasz na rtg

        • 5 1

      • Nikt im nie karze pracować na takich umowach ?

        A niby na jakich umowach mają pracować ? To jest Polska kolego, tu się na śmieciówkach pracuje.

        • 5 1

    • strajk i po klijentach a wy do posredniaka

      • 2 10

    • Nie zapomniała...

      To jest kwestia, krótkiego czasu

      • 1 0

  • To co będzie w Gdyni? (2)

    Kolejne dwa, bardzo dobrze wyposażone depo na pustaki? Czasami jakiś samochodowiec i wiatraki.

    • 45 9

    • Za rok otwarcie DCT 2 i gdyńskie terminale kontenerowe przestaną być potrzebne (1)

      • 18 6

      • lol

        Pie......cię hipolicie

        • 3 11

  • Ja dziwię się tym idiotom-pracodawcom, którzy zatrudniają ludzi na śmieciowe umowy. (4)

    Lojalność takich ludzi jest zerowa, dają nogę przy pierwszej okazji gdyż czują się traktowani jak bydło robocze. Pazerne menedżery w modnych marynarkach są zbyt ograniczeni by to pojąć.

    • 61 6

    • jacy to managerowie... daj spokój. wielu zwykłych pracowników jest od nich lepiej wykształconych i ma większą wiedzę. a o organizacji i strukturach przedsiębiorstwa to już w ogóle w tym kraju mało kto słyszał... dla nich liczy się tylko efekt skali i to wszystko? a robotnik? z grzeczności nie napiszę gdzie go mają. szczególnie tu w tym kraju

      • 22 3

    • (2)

      Zgadza się. Taki pracownik nie jest efektywny. Zreszta co się dziwic. Jaka płaca taka praca.

      Emerytury po smieciowkach nie będzie. Gdzie rząd?

      Ludzie nie dajcie sie manipulowac !

      • 11 3

      • Emerytura (1)

        Emerytura? Ha ha, a ty wierzysz, ze jak bedziesz miał umowę o pracę i na czas nieokreślony to dostaniesz wtedy emeryturę? Naiwny jesteś.

        • 4 3

        • Dostaniemy zastrzyk miłosierdzia, zwany eutanazja.

          Nieproduktywnych do gn*ju zakopią.

          Niech nam żyje neo faszyzm !

          • 2 1

  • CTO

    Panowie, również musicie się zorganizować w związek i walczyć o swoje! Współpracujemy razem i wiem jaki wyzysk panuje w Waszych szeregach. Razem silniejsi!

    • 20 10

  • Cieszę się, że Gdańsk staje się coraz ważniejszy na arenie międzynarodowej. (6)

    Cieszę się również z tego, że w artykule w końcu pisze się o Gdańsku a nie o "trójmieście".

    • 36 15

    • wciszkasz kit, Gdąńsk to był ważny kiedy budował statki (5)

      dając zatrudnienie tysiącom a nie setkom a kooperację z kilkudziesiątkami czysto polskich firm a teraz "zero"?

      • 9 12

      • Gdańskie stocznie prywatne (4)

        mają się świetnie.
        Jeśli wspominasz czasy kiedy w państwowych stoczniach panoszyły się związki zawodowe (zwłaszcza solidarność) i My wszyscy musieliśmy dopłacać do tego "interesu" to nie zazdroszczę tobie twojej inteligencji.

        • 17 1

        • Zwłaszcza, że dopłacając 10, zyskiwało się 100. (3)

          Ale enteligentniej było zwolnić tysiące robotników i dawać im zasiłki, niżby mieli produkować i konkurować z uber stocznią z zachodu.

          Huty były także nierentowne ale gospodarka miała tania stal. Przejął huty hindus, podwyższył ceny o 100% i się opłaca. Teraz dopłacasz jeszcze więcej w cenie stali, bo jeszcze na nieroba właściciela trzeba zarobić.

          Połowa sektorów zachodu Europy opiera się na dopłatach, ulgach, zwolnieniach z opłat. A inteligentom z Polszy się wciska kity o jednakowych warunkach, podatkach, spójności i etc. Jakbyś popił to wszytko co TV uczy zimną wodą to byś biegunki dostał.

          Tak apropo enteligencji, opłacalności, itp.

          • 6 8

          • Raczej dopłacało się 100 a zyskiwało 10. (2)

            • 1 1

            • Tak ? jakoś polikwidowali co nie opłacalne a nędza, bezrobocie i zadłużenie coraz większe ? (1)

              Czyżby tajni agenci Gierka torpedowali nasz kapitalizm ?

              • 2 0

              • ???

                Kto polikwidował ?
                Same się te firmy polikwidowały a rynek je zweryfikował.

                • 0 0

  • Lol (2)

    Złodzieje, krętacze budują pałace, a nam zostają pudła na pace. Lol.

    • 18 11

    • lol

      Ważne by na pampersy dawali to wtedy bez przerw można je...ć

      • 13 4

    • p

      Dobre kolego to prawda

      • 3 0

  • Wyjedźcie z tego kraju gdziekolwiek, nie lękajcie się.

    • 23 7

  • (1)

    Związki to motłoch!

    • 21 17

    • Chyba ty

      • 8 5

  • DCT... BCT.

    Wiem, że to nie artykuł o BCT, ale mam w związku z tym terminalem pytanie. Na jakiej podstawie właściciele trzymają nieudaczny zarząd w postaci prezesa i dyrektora operacyjnego z informatyki, skoro nie widać tam żadnego postępu poza brandzlowaniem się nowymi suwnicami, niedługo maratonem pływackim i kiedyś tam w nieokreślonej przyszłości nową obrotnicą?

    • 26 3

  • Czy musimy robić interesy z Niemcami? (1)

    Na wschodzie czekają na nas olbrzymie rynki, zamieszkane przez takich samych Słowian jak my, pijących te same trunki i chodzacych w takich samych dresach. Wystarczy, ze oddamy się sercem i duszą Batiuszce naszemu kochanemu, Władimirowi Władimirowiczowi Putinowi, a wszystko będzie znów dobrze.

    • 11 22

    • Nikt ci nie broni robić interesów na wschodzie, nie zapomnij Janusz jednak obudzić sie ze snu i wstać o 6 rano do pracy.

      • 2 0

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane