- 1 Trzeci raz szukają prezesa Energi. (46 opinii)
- 2 Zmiany w zarządzie Petrobalticu (25 opinii)
- 3 Rozlicz PIT do 30 kwietnia (29 opinii)
- 4 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (42 opinie)
- 5 Złoty polski ma już 100 lat (159 opinii)
- 6 Lotos Kolej szuka oszczędności i zwalnia (250 opinii)
Holowniki dla MW. Oferta Remontowa Shipbuilding najlepsza
Jeśli nikt się nie odwoła w postępowaniu dotyczącym przetargu na budowę holowników dla Marynarki Wojennej, to zadanie to zostanie powierzone Remontowa Shipbuilding - potwierdził resort obrony.
W ubiegłym tygodniu Inspektorat Uzbrojenia zakończył postępowanie przetargowe w sprawie wyboru stoczni, która zbudować ma nowe holowniki dla Marynarki Wojennej RP, wydając "Informację o wyborze oferty najkorzystniejszej". Jak podał portalmorski.pl zwycięstwo przyznano stoczni Remontowa Shipbuilding, której oferta - jak wynika ze wspomnianego wyżej dokumentu - jako jedyna nie została odrzucona, otrzymując przy tym 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana to 220 mln zł.
Czytaj też: Niszczyciel min Kormoran w akcji
Tę informację potwierdził dopiero dziś resort obrony. Do podpisania umowy dojdzie, ale...
- Jeżeli żadna z firm biorących udział w tym postępowaniu nie wniesie odwołania od tej czynności, to zamawiający będzie mógł przejść do kolejnego etapu postępowania, czyli de facto podpisać umowę dostawy z tym wykonawcą - powiedziała nam Katarzyna Jakubowska, cz. p.o. rzecznika prasowego MON.
Jednak pozostali oferenci rozważają możliwość wniesienia odwołania. Mają na to czas do poniedziałku. Poza Remontowa Shipbuilding o zamówienie na holowniki ubiegały się dwa konsorcja: Damen Shipyards Gdynia ze Stocznią Marynarki Wojennej oraz Stocznia Remontowa Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia.
Postępowanie przetargowe rozpoczęto w grudniu 2014 roku. W ramach zamówienia ma powstać sześć holowników przeznaczonych do zabezpieczenia technicznego okrętów na morzu i w portach, przewozu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped, a także niektórych działań ratowniczych. Mają zastąpić obecnie eksploatowane holowniki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Mają być gotowe wciągu 60 miesięcy od podpisania umowy.
Jak wynika ze specyfikacji Inspektoratu Uzbrojenia nowe holowniki mają mieć: wyporność pełną do 350 ton, zdolność do prowadzenia samodzielnej żeglugi w zimie na morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych, możliwość przewozu do 12 osób wewnątrz i 50 osób na pokładzie otwartym, autonomiczność do 14 dób, prędkość dochodzącą do 12 węzłów, możliwość przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwość holowania z rufy i dziobu.
Miejsca
Opinie (56)
-
2016-11-24 21:25
Nareszcie będzie kasiura
Niech szybko palą blachy i będzie robota o dzieło , po kilku miesiącach cienkich wypłat wrócimy do formy finansowej , mówie oczywiście o mnie i o moich sługusach majstrach . Pozdrowienia dla niewolników ze STAL-REMU za 20zł na H !!
- 9 0
-
2016-11-24 23:33
Stocznia Marynarki Wojennej pokazała swoje możliwości
Przy budowie Gawrona / Ślązaka i przy remoncie Orła. Takie referencje wystarczą żeby odpaść z przetargu.
- 8 2
-
2016-11-25 03:56
I.K. (1)
Ortografia i interpunkcja zamieszczonego tekstu, jest klasyką tego portalu.
- 2 1
-
2016-11-25 08:24
Nie jest tak źle, jak piszesz. Błędów interpunkcyjnych ja się nie dopatrzyłam (mogę się jednak mylić), a z ortograficznych doszukałam się tylko "wciągu".
- 0 0
-
2016-11-25 10:00
A co te holowniki
będą holować ?? Jak będą dwa, to siebie nawzajem ???
- 2 0
-
2016-11-25 10:05
Za to... (4)
Za to w Naucie coraz więcej ludzi z Remontowej co pewnie nie wiele da.
PS pozbywa się kadry i przygotowuje do zamknięcia części interesu.
Cztery statki nie odebrane przez armatorów położą tą kwitnącą stocznie.
Holowniki dla MW to kropla, która nic nie jest w stanie zmienić.
Brak poważnych kontraktów na nowe statki, słabsze wyniki na remontach itd.
Imperia rosną i padają. takie są prawa natury.- 8 1
-
2016-11-25 10:29
(2)
Spokojnie, nie rozpędzaj się tak, jest nabywca na średnie RALe 203 po małych przeróbkach pójdą w świat, będzie rybak do wyposażania pod klucz, później 2 promy dla Anglików o napędzie elektrycznym, statek ochrony wybrzeża dla Wietnamu lub Tajlandii ( na razie zawieszony projekt ).
Wiadomo o dwóch statkach nieodebranych nie wiem skąd masz informacje o czterech.- 3 2
-
2016-11-25 10:54
(1)
PSV 3 i 4. Info od ludzi armatora, który sam musi się ratować od kryzysu w offshore. Kontrakt podobno daje mu już taką szansę. Sam pewnie nie ma kasy na te statki.
- 4 0
-
2016-11-25 11:34
Termin realizacji PSV został przesunięty, bo nie ma zapotrzebowania, stocznia nie uruchomiła kredytu na wyposażanie PSV więc źle nie jest, choć kasa jakaś tam wydana na nie jest.
- 2 2
-
2016-11-26 12:40
spadochroniarze
nie mam nic przeciw spadochroniarzom z remontowej stoczni z gdanska tyle ze sa to ludzie ktorzy o statkach praktycznie nic nie wiedza i nic nie umieja. , po prostu sa na etatach i nic wiecej.
- 4 2
-
2016-11-25 20:45
Co tak słabo (2)
Po Gawronie stocznia powinna przystąpić do budowy dwóch lotniskowców: "Lech Kaczyński" i "Jarosław Kaczyński".
- 5 1
-
2016-11-26 12:36
lotniskowce
po co nam lotniskowce , kto mialby je zaprojektowac i zbudowac?
- 1 0
-
2016-11-29 12:55
Dwa
to za mało, proponuję co najmniej 3 lub 5, oczywiście zmieniłbym też ich nazwy np. ,,Kwach" ,,Bolek" ,,Rudy" ,, Wojtek" ,, Leśniczy"
- 1 1
-
2016-11-25 23:49
Gdyniax
- 2 0
-
2016-11-28 18:50
(2)
Pietnascie lat. Jak kormorana im dluzej to jest ETUna korzysc remontowej ijego prezesa Sojki doja bo to z BUDZETU PANSTWA MA BYC wilk syty i owca cala.
- 1 1
-
2016-11-29 12:45
Kormorana
buduje stocznia Remontowa Shipbuilding była Północna w Gdańsku. Ta budowa trwa 2 lata od położenia stępki i rok po wodowaniu. Mylisz Kormorana z Gawronem, który jest budowany w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni już ponad 15 lat. Zanim napiszesz pomyśl i nie obrażaj stoczniowców z RSB w Gdańsku.
- 0 0
-
2016-11-30 15:50
???
Co to za bełkot?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.