• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Holowniki dla MW. Oferta Remontowa Shipbuilding najlepsza

VIK
24 listopada 2016 (artykuł sprzed 7 lat) 
Nowe holowniki mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Nowe holowniki mają zastąpić obecnie eksploatowane jednostki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu.

Jeśli nikt się nie odwoła w postępowaniu dotyczącym przetargu na budowę holowników dla Marynarki Wojennej, to zadanie to zostanie powierzone Remontowa Shipbuilding - potwierdził resort obrony.



W ubiegłym tygodniu Inspektorat Uzbrojenia zakończył postępowanie przetargowe w sprawie wyboru stoczni, która zbudować ma nowe holowniki dla Marynarki Wojennej RP, wydając "Informację o wyborze oferty najkorzystniejszej". Jak podał portalmorski.pl zwycięstwo przyznano stoczni Remontowa Shipbuilding, której oferta - jak wynika ze wspomnianego wyżej dokumentu - jako jedyna nie została odrzucona, otrzymując przy tym 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana to 220 mln zł.

Czytaj też: Niszczyciel min Kormoran w akcji

Tę informację potwierdził dopiero dziś resort obrony. Do podpisania umowy dojdzie, ale...

- Jeżeli żadna z firm biorących udział w tym postępowaniu nie wniesie odwołania od tej czynności, to zamawiający będzie mógł przejść do kolejnego etapu postępowania, czyli de facto podpisać umowę dostawy z tym wykonawcą - powiedziała nam Katarzyna Jakubowska, cz. p.o. rzecznika prasowego MON.
Jednak pozostali oferenci rozważają możliwość wniesienia odwołania. Mają na to czas do poniedziałku. Poza Remontowa Shipbuilding o zamówienie na holowniki ubiegały się dwa konsorcja: Damen Shipyards Gdynia ze Stocznią Marynarki Wojennej oraz Stocznia Remontowa Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia.

Postępowanie przetargowe rozpoczęto w grudniu 2014 roku. W ramach zamówienia ma powstać sześć holowników przeznaczonych do zabezpieczenia technicznego okrętów na morzu i w portach, przewozu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped, a także niektórych działań ratowniczych. Mają zastąpić obecnie eksploatowane holowniki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Mają być gotowe wciągu 60 miesięcy od podpisania umowy.

Jak wynika ze specyfikacji Inspektoratu Uzbrojenia nowe holowniki mają mieć: wyporność pełną do 350 ton, zdolność do prowadzenia samodzielnej żeglugi w zimie na morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych, możliwość przewozu do 12 osób wewnątrz i 50 osób na pokładzie otwartym, autonomiczność do 14 dób, prędkość dochodzącą do 12 węzłów, możliwość przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwość holowania z rufy i dziobu.
VIK

Miejsca

Opinie (56)

  • Nareszcie będzie kasiura

    Niech szybko palą blachy i będzie robota o dzieło , po kilku miesiącach cienkich wypłat wrócimy do formy finansowej , mówie oczywiście o mnie i o moich sługusach majstrach . Pozdrowienia dla niewolników ze STAL-REMU za 20zł na H !!

    • 9 0

  • Stocznia Marynarki Wojennej pokazała swoje możliwości

    Przy budowie Gawrona / Ślązaka i przy remoncie Orła. Takie referencje wystarczą żeby odpaść z przetargu.

    • 8 2

  • I.K. (1)

    Ortografia i interpunkcja zamieszczonego tekstu, jest klasyką tego portalu.

    • 2 1

    • Nie jest tak źle, jak piszesz. Błędów interpunkcyjnych ja się nie dopatrzyłam (mogę się jednak mylić), a z ortograficznych doszukałam się tylko "wciągu".

      • 0 0

  • A co te holowniki

    będą holować ?? Jak będą dwa, to siebie nawzajem ???

    • 2 0

  • Za to... (4)

    Za to w Naucie coraz więcej ludzi z Remontowej co pewnie nie wiele da.
    PS pozbywa się kadry i przygotowuje do zamknięcia części interesu.
    Cztery statki nie odebrane przez armatorów położą tą kwitnącą stocznie.
    Holowniki dla MW to kropla, która nic nie jest w stanie zmienić.
    Brak poważnych kontraktów na nowe statki, słabsze wyniki na remontach itd.
    Imperia rosną i padają. takie są prawa natury.

    • 8 1

    • (2)

      Spokojnie, nie rozpędzaj się tak, jest nabywca na średnie RALe 203 po małych przeróbkach pójdą w świat, będzie rybak do wyposażania pod klucz, później 2 promy dla Anglików o napędzie elektrycznym, statek ochrony wybrzeża dla Wietnamu lub Tajlandii ( na razie zawieszony projekt ).
      Wiadomo o dwóch statkach nieodebranych nie wiem skąd masz informacje o czterech.

      • 3 2

      • (1)

        PSV 3 i 4. Info od ludzi armatora, który sam musi się ratować od kryzysu w offshore. Kontrakt podobno daje mu już taką szansę. Sam pewnie nie ma kasy na te statki.

        • 4 0

        • Termin realizacji PSV został przesunięty, bo nie ma zapotrzebowania, stocznia nie uruchomiła kredytu na wyposażanie PSV więc źle nie jest, choć kasa jakaś tam wydana na nie jest.

          • 2 2

    • spadochroniarze

      nie mam nic przeciw spadochroniarzom z remontowej stoczni z gdanska tyle ze sa to ludzie ktorzy o statkach praktycznie nic nie wiedza i nic nie umieja. , po prostu sa na etatach i nic wiecej.

      • 4 2

  • Co tak słabo (2)

    Po Gawronie stocznia powinna przystąpić do budowy dwóch lotniskowców: "Lech Kaczyński" i "Jarosław Kaczyński".

    • 5 1

    • lotniskowce

      po co nam lotniskowce , kto mialby je zaprojektowac i zbudowac?

      • 1 0

    • Dwa

      to za mało, proponuję co najmniej 3 lub 5, oczywiście zmieniłbym też ich nazwy np. ,,Kwach" ,,Bolek" ,,Rudy" ,, Wojtek" ,, Leśniczy"

      • 1 1

  • Gdyniax

    • 2 0

  • (2)

    Pietnascie lat. Jak kormorana im dluzej to jest ETUna korzysc remontowej ijego prezesa Sojki doja bo to z BUDZETU PANSTWA MA BYC wilk syty i owca cala.

    • 1 1

    • Kormorana

      buduje stocznia Remontowa Shipbuilding była Północna w Gdańsku. Ta budowa trwa 2 lata od położenia stępki i rok po wodowaniu. Mylisz Kormorana z Gawronem, który jest budowany w Stoczni Marynarki Wojennej w Gdyni już ponad 15 lat. Zanim napiszesz pomyśl i nie obrażaj stoczniowców z RSB w Gdańsku.

      • 0 0

    • ???

      Co to za bełkot?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Sławomir Kądziela

Od 2008 roku związany z rozwojem usług inżynierskich, serwisowych i informatycznych SESCOM SA...

Najczęściej czytane