- 1 Poczta Polska. Akcja protestacyjna i "stan śmierci klinicznej" (97 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (67 opinii)
- 3 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (13 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (279 opinii)
- 5 Bon energetyczny powinien być wyższy (94 opinie)
- 6 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (237 opinii)
Holowniki dla MW. Oferta Remontowa Shipbuilding najlepsza
Jeśli nikt się nie odwoła w postępowaniu dotyczącym przetargu na budowę holowników dla Marynarki Wojennej, to zadanie to zostanie powierzone Remontowa Shipbuilding - potwierdził resort obrony.
W ubiegłym tygodniu Inspektorat Uzbrojenia zakończył postępowanie przetargowe w sprawie wyboru stoczni, która zbudować ma nowe holowniki dla Marynarki Wojennej RP, wydając "Informację o wyborze oferty najkorzystniejszej". Jak podał portalmorski.pl zwycięstwo przyznano stoczni Remontowa Shipbuilding, której oferta - jak wynika ze wspomnianego wyżej dokumentu - jako jedyna nie została odrzucona, otrzymując przy tym 100 punktów. Najbardziej ważąca była cena, pozostałymi kluczowymi kryteriami były długość okresu gwarancji oraz serwis posprzedażny i pomoc techniczna. Cena zaoferowana to 220 mln zł.
Czytaj też: Niszczyciel min Kormoran w akcji
Tę informację potwierdził dopiero dziś resort obrony. Do podpisania umowy dojdzie, ale...
- Jeżeli żadna z firm biorących udział w tym postępowaniu nie wniesie odwołania od tej czynności, to zamawiający będzie mógł przejść do kolejnego etapu postępowania, czyli de facto podpisać umowę dostawy z tym wykonawcą - powiedziała nam Katarzyna Jakubowska, cz. p.o. rzecznika prasowego MON.
Jednak pozostali oferenci rozważają możliwość wniesienia odwołania. Mają na to czas do poniedziałku. Poza Remontowa Shipbuilding o zamówienie na holowniki ubiegały się dwa konsorcja: Damen Shipyards Gdynia ze Stocznią Marynarki Wojennej oraz Stocznia Remontowa Nauta wraz z Morską Stocznią Remontową Gryfia.
Postępowanie przetargowe rozpoczęto w grudniu 2014 roku. W ramach zamówienia ma powstać sześć holowników przeznaczonych do zabezpieczenia technicznego okrętów na morzu i w portach, przewozu osób i zaopatrzenia, neutralizacji zanieczyszczeń, podejmowania z wody torped, a także niektórych działań ratowniczych. Mają zastąpić obecnie eksploatowane holowniki stacjonujące w bazach morskich w Gdyni i w Świnoujściu. Mają być gotowe wciągu 60 miesięcy od podpisania umowy.
Jak wynika ze specyfikacji Inspektoratu Uzbrojenia nowe holowniki mają mieć: wyporność pełną do 350 ton, zdolność do prowadzenia samodzielnej żeglugi w zimie na morzach niearktycznych w ciężkich warunkach lodowych, możliwość przewozu do 12 osób wewnątrz i 50 osób na pokładzie otwartym, autonomiczność do 14 dób, prędkość dochodzącą do 12 węzłów, możliwość przewozu ładunku o łącznym ciężarze 25 kN, uciągu 250 kN oraz możliwość holowania z rufy i dziobu.
Miejsca
Opinie (56)
-
2016-11-24 18:04
Brawo Antek !!!
- 4 1
-
2016-11-24 16:18
(1)
Jak pt będzie z ned to sie potne.
- 4 0
-
2016-11-24 17:55
A skad indziej? Wartsila?
- 0 0
-
2016-11-24 17:48
?
Po co holowniki jak nie ma floty ,choć z drugiej strony te stare jednostki która średnia wieku wynosi grubo ponad 20 lat będzie trzeba holować.
- 6 0
-
2016-11-24 17:34
armia
holowniki heheh napewno nas obronią. Zamiast budować niszczyciele rakietowe to holowniki.
- 4 0
-
2016-11-24 16:29
Zrobią z nich nową Flotyllę !
Będą miały sporo roboty przy naszych okrętach
... na trasach do stoczni złomowych- 12 1
-
2016-11-24 15:16
Dobra zmiana (1)
Wreszcie cos sie dzieje.
Jeszcze bedziemy mieli w Polsce ulice Macierewicza- 13 10
-
2016-11-24 16:19
Najwyżej kibel
- 5 1
-
2016-11-24 15:05
wczoraj UE przyznało rekordową dotację dla portu Gdańsk w wysokości 109 milionów euro a tu ani słowa. (1)
- 20 1
-
2016-11-24 15:15
Le Trojmiasto
- 3 0
-
2016-11-24 15:01
To ma sens. Skoro 80% naszej ubogiej floty to złomy które trzeba holować, to zakup holowników jest słuszną koncepcją.
- 56 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.