stat

OT Logistics inwestuje w Trójmieście


OT Port Gdynia, należący do Grupy Kapitałowej OT Logistics wzbogacił się o nowy magazyn dedykowany ładunkom agro. Koszt to aż 5 mln zł. To jednak nie koniec inwestycji w Trójmieście. Władze spółki zapowiadają, że wkrótce rozpocznie się budowa zapowiadanego wcześniej terminalu agro w Gdańsku.



Nowy magazyn w Gdyni jest dedykowany do obsługi statków klasy "Panamax" przy nabrzeżu Rumuńskim na terenie terminalu OT Port Gdynia. Pozwoli na składowanie do 18 tys. ton ładunku. Całkowita powierzchnia magazynu to 4,4 tys. m kw., a kubatura brutto to ponad 51 tys. m sześc.

- Jako Grupa dążymy do dalszego zwiększenia naszego udziału w rynku przeładunków agro w polskich portach morskich i do zdobycia pozycji lidera obsługi produktów rolnych na południowym Bałtyku - powiedział Jerzy Majewski, prezes OT Port Gdynia. - Inwestycja w magazyn pozwoli nam lepiej obsługiwać klientów i docelowo doprowadzi do zwiększenia raty przeładunkowej w zakresie towarów agro w OT Port Gdynia, który pierwotnie zajmował się obsługą ładunków drobnicowych. Kolejną inwestycją w porcie będzie włączenie do użytku kolejnego, czwartego już ciężkiego dźwigu do obsługi ładunków masowych, co nastąpi w maju.
OT Logistics obecna jest w gdyńskim porcie od 2014 roku. Wówczas firma kupiła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia, który przemianowano na OT Port Gdynia. Gdyński terminal przeładował w 2016 r. roku 1,4 mln ton ładunków agro notując w tej kategorii ładunków wzrost o 59,2 proc. Łączna wartość przeładunków w OT Port Gdynia w ubiegłym roku wyniosła 3,3 mln ton, przy wzroście 32,8 proc. rok do roku.

Przy okazji uruchomienia magazynu władze firmy przypomniały o innej swojej inwestycji, czyli terminalu agro w Gdańsku. Pod koniec 2015 roku Zarząd Morskiego Portu Gdańsk wydzierżawił ostatni wolny kawałek Portu Zewnętrznego. Na działce o powierzchni ok. 26 ha wraz z przyległym doń Pirsem Rudowym zobacz na mapie Gdańskaoperator portowy spółka OT Logistics zapowiedział wybudowanie największego w regionie terminalu przeładunkowo-składowego ładunków agro, czyli przede wszystkim zbóż. Umowę podpisano na 30 lat. Całość ma kosztować prawie 200 mln zł. Według wstępnych zapowiedzi terminal miał być gotowy w przyszłym roku. Dziś mówi się już o 2019 roku.

- W przyszłości chcielibyśmy, by Gdynia stanowiła wsparcie dla hubu przeładunków rolnych, który OT Logistics planuje stworzyć w Gdańsku. Obecnie gdańska inwestycja jest na etapie pozwoleń środowiskowych. Wierzymy, że niebawem będziemy mogli przejść do etapu przygotowania do budowy - powiedział Zbigniew Nowik.
OT Logistics to polska firma z ponad 70-letnim doświadczeniem. Wraz ze spółkami tworzącymi Grupę Kapitałową OT Logistics jest największym operatorem portowym w Polsce i na południowym Bałtyku oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym, od Kaliningradu w Rosji po porty w Niemczech i Holandii. Grupa skupia również podmioty wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. OT Logistics jest również największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. W Trójmieście spółka przejęła Bałtycki Terminal Drobnicowy Gdynia, wydzierżawiła tereny w Porcie Gdańsk, a w 2013 przejęła firmę logistyczno-spedycyjną C. Hartwig Gdynia.
Dodaj zdjęcie do artykułu
Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Tytuł:
Treść:
Autor (opcjonalny):
E-mail (opcjonalny):
Klikając "wyślij", akceptujesz regulamin dodawania opinii.
zamknij

Opinie (razem: 29)

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Opinie niezwiązane z tematem artykułu, wulgarne, obraźliwe, naruszające prawo będą usuwane.

- jeżeli uważasz, że dana opinia nie powinna się tu znaleźć, zgłoś ją do moderacji.

Ruch statków

Moim zdaniem

Strefa start-up

Najczęściej czytane