• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Pękł milion w terminalu DCT

VIK
18 listopada 2013 (artykuł sprzed 10 lat) 
- DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes DCT. - DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes DCT.

W całym ubiegłym roku było prawie 900 tys. kontenerów 20-stopowych, w tym roku już w połowie listopada jest milion. W terminalu DCT padł rekord. A plany też są imponujące. Nowa inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe DCT do 4 mln TEU (jednostka oznaczająca równowartość objętości kontenera o długości 20 stóp) rocznie.



- Polski przemysł kontenerowy jest młody i wciąż poszukuje swojej tożsamości na rynku międzynarodowym - mówi Maciej Kwiatkowski, prezes zarządu DCT Gdańsk. - Przez długi czas Polska postrzegana była jako marginalny gracz w światowych przewozach towarowych i zarówno klienci terminali, jak i sami operatorzy terminalowi nie wierzyli, by można było zmienić tę pozycję. DCT Gdańsk wypełniło pewną lukę i odpowiedziało na zapotrzebowanie rynku, przyciągając na Bałtyk bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekiego Wschodu oraz przyjmując rolę lidera zmian wzorców handlowych w regionie Morza Bałtyckiego. Gdańsk stał się tym samym niezwykle ważnym ogniwem łączącym rynki Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji z rynkami azjatyckimi.

Milionowy kontener (w 2013 roku) przypłynął na pokładzie statku Mærsk Mc-Kinney Møller 15 listopada br. Jak twierdzą władze terminalu, po zaledwie 6 latach od powstania DCT Gdańsk stał się hub portem dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, bramą prowadzącą do Polski i pozostałych krajów nadbałtyckich.

- Kluczowym zadaniem, jakie stoi teraz przed regionem, jest utrwalenie modelu transportu kontenerowego z jednym głównym hubem portowym w Gdańsku oraz wydajnymi i nowoczesnymi terminalami w pozostałych kluczowych portach Bałtyku, obsługującymi lokalne połączenia - dodaje prezes Kwiatkowski. - DCT Gdańsk skutecznie sprawdza się w roli bramy, mając do tego naturalne uwarunkowania geograficzne, takie jak głębokość wody przy nabrzeżu, dogodne podejście do portu, czy możliwość swobodnej rozbudowy, dlatego pozostałe porty, w tym w szczególności porty polskie, powinny położyć nacisk na wyspecjalizowanie się w działalności wspierającej rozwój tego modelu, co pozwoli z czasem na rozdzielenie rynku Azja - Europa na rynki Daleki Wschód - Europa Zachodnia i Daleki Wschód - Bałtyk i doprowadzi do poważnego wzrostu znaczenia naszego regionu w przewozach towarowych na świecie.

W marcu tego roku podpisano umowę dotyczącą budowy drugiego terminalu kontenerowego w Gdańsku. Dzięki temu do 2016 roku powstanie terminal DCT 2, który zwiększy zdolności przeładunkowe gdańskiego DCT do 4 mln TEU rocznie. Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem zobacz na mapie Gdańska. Port Gdański wydzierżawi na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
VIK

Miejsca

Opinie (53) 1 zablokowana

  • to zalsługa Maerska a nie DCT (7)

    niech lansuje się linia żeglugowa a nie papierowy prezes, kt zatańczy jak mu Maersk zagra

    • 42 36

    • (5)

      Bzdura

      • 10 10

      • raczej nie bzdura (4)

        bez statków maerska ten terminal stolec by znaczył.

        • 16 12

        • bez DCT (3)

          Maersk także g.... by tu zwojował, bo takie statki tylko do DTC mogą wpłynąć.

          To jest dyskusja na poziomie co było pierwsze kura czy jajko.

          • 12 5

          • Od dawna wiadomo, że jajko

            • 0 2

          • niech się Maersk pochwali ile do AE10 dopłaca za to, że ląduje w Gdańsku (1)

            zamiast kończyć bieg np w Rotterdamie czy Hamburgu.

            • 2 2

            • Barania głowo poczytaj sobie konkretne dane na temat dostawy 1 teu do Polski czy Europy środkowej z Rotterdamu czy Hamburga w obu przypadkach cena kształtuje się na poziomie około 20% wyższym niż w przypadku transportu do Gdańska. To, że wiesz gdzie leży Rotterdam czy Hamburg nie czyni Ciebie mądrzejszym niż jesteś.

              • 1 2

    • maersk zbudował terminal?

      zaryzykowali australijczycy i się opłaciło;
      gdynia się śmiała a teraz zgrzyta zębami

      • 29 3

  • bez sensu (4)

    Nie milionowy kontener,a milionowe teu! Powielacie bzdury z innych portali,nie wiecie o czym piszecie...

    • 58 9

    • A TEU to co bendzwale twoim zdaniem (1)

      • 2 1

      • TEU to odpowiednik pojemnosci kontenera 20'..

        .. co oznacza, że kontenerów 40' liczymy już tylko pół miliona, a jeżeli wziać pod uwagę, iż liczony jest zarówno wyładunek, jak i załadunek, to fizycznych kontenerów może być znacznie mniej.

        • 5 3

    • (1)

      Napisane jest że milionowy kontener 20 stopowy - to chyba to samo co milionowy teu, prawda?!?

      • 3 0

      • "Milionowy kontener (w 2013 roku) przypłynął....."
        czytaj uważniej........

        • 2 0

  • Cudowna informacja - coraz większy import z Chin

    Nic tylko się cieszyć i zamiast do pracy iść po zasiłek

    • 15 25

  • czytając tytuł myślałem że coś pękło i się zepsuło

    • 9 2

  • (4)

    CZyli znaczy że jeszcze więcej chińszczyzny sprowadza się do Tuskolandu, żeby Tuskolandczycy nie mieli roboty, tak?

    • 8 25

    • Przypominam, że przed Tuskiem rządzili Kaczyńscy

      • 10 2

    • Nie to oznacza .... (2)

      Gnomie, że zamiast rozładowywać wszystkie kontenery w Niemczech lub Holandii i przewozić je dalej drogami to będziemy je w większym stopniu dostawać statkami.

      Wiem, że ciężko to pojąć, ale jeszcze cały czas mamy bardzo duży odsetek kontenerów, które do nas trafia drogami, a nie przez port. Teraz trzeba tylko rozbudować odpowiednio kolej, abyśmy mogli jeszcze szybciej dostarczyć kontener na południe Polski.

      • 11 0

      • szybciej..LOL (1)

        nie wiesz to się nie wypowiadaj ile czasu zajmuje podjęcie i dostarczenie kont samochodem a ile koleją.

        • 0 6

        • Jak widać ty też nie wiesz

          Bo w momencie, gdy coś jest dostarczane statkiem, to szybkość ostatniej mili ma małe znaczenie. Jeżeli miałaby duże znaczenie na pewno nie skorzystali by ze statku.

          Więc różnica pomiędzy pociągiem i transportem drogowym jest mało istotna jeżeli weźmiesz pod uwagę jaki długi czas kontener pokonuje całą swoją trasę.

          Problemem był cały czas koszt transportu kontenera transportem drogowym, a kolojowo/drogowym. Bo jakbyś nie wiedział to pociąg nie dostarczy konteneru na wskazany adres, bo trzeba go jeszcze przeładować i dostarczyć.

          Koszt takiego przeładunku był znaczący stąd udział w naszym rynku tego rodzaju transportu był mały.

          • 5 1

  • znowu (1)

    PR Maerska i DCT ... ile mozna ...

    • 14 18

    • stać ich, to placa za artykuly. tylko wlasciwie po co?

      przeladunklow im od tego nie przybedzie. na tym moze najwyzej skorzystac wizerunkowo adamowicz. i moze o to chodzi.

      • 3 8

  • Nie dołujmy już tak tej zaściankowej Gdyni. (1)

    • 25 14

    • musisz być zakompleksionym człowiekiem.

      • 10 10

  • cieszyć się że inni jak zwykle robią interesy.a polak ma sie cieszyć że kontenery ładuje. (14)

    • 5 10

    • czyli zagraniczny biznes kwitnie.

      • 3 5

    • (11)

      wiadomośc dobra. z ciekawości ile tam zarabia przeciętny kowalski który przestawia te kontenery? 1200 bruto.

      • 6 14

      • tyle za ile się zgodził.... (2)

        ...a jeżeli nie miał innej opcji - za tyle ile mu zaproponowali i na ile się zgodził.

        Do pracy nikt nie zmusza, to nie komuna.

        • 10 1

        • jesli tak, to czas przywrocic komune (1)

          bo obecnie najlepiej maja sie ci co nic nie robia, tylko sa krewnymi.

          • 3 5

          • Wtedy też tak było

            Jak byłeś w partii to miałeś wszystko, a jak nie byłeś to na wszystko czekałeś latami. Ale widzę, że wielu już zapomniało.

            Co do zatrudniania, to jest rzecz prosta jak na rozmowie masz dwie osoby o podobnych kwalifikacjach to zawsze wygra ta osoba, którą znasz.
            Bo wiesz co potrafi.

            • 8 1

      • nie przesadzaj :) (5)

        jest 1700 zł netto za prace po 12 godzin co 2 dni :) odliczajac paliwo żeby na te zadupie dojechac zostanie ci 1300 zł :) lepiej w biedronce pracować. chociaz po okresie próbnym będziesz miał 1900 zł. A kolega pracuje 3 lata i ma już 2400 ha ha zatem bez rewelacji

        • 4 5

        • 2400 za prace fizyczną to mało? (2)

          a czego byś chciał? zarabiać jak lekarz albo adwokat?

          • 5 4

          • (1)

            Za ciężką pracę fizyczną jaką jest lashing kontenerów (szczególnie 3 warstwy kontenerów, długimi barami) to mało.

            • 7 3

            • I jak najbardziej masz racje, ale

              widocznie póki co jest więcej chętnych z papierami, którzy chcą pracować za takie pieniądze. A kiedy będzie ich mniej .....
              Wtedy kiedy będą się porty dalej rozwijać. Wtedy i płaca za tą pracę urośnie.

              • 5 2

        • Bo jest sierotą

          • 0 1

        • Widocznie nie nadajesz sie na sprzet

          • 0 1

      • Dwa lata temu, pewna agencja za katorżnicze mocowanie kontenerów w DCT oferowała 10 złotych za godzinę (netto)

        • 1 2

      • zatrudnij się o ile przejdziesz rekrutacje to się dowiesz.

        • 0 3

    • i dobrze,niech jest praca.

      • 6 2

  • Co to zmieni w moim życiu? (2)

    NIC!!!!

    • 6 14

    • Wręcz przeciwnie

      Rozbudowa każdej firmy w 3mieście wiele zmienia w twoim życiu, bez różnicy co robisz. Więcej firm = więcej pracy, co przekłada się na :
      - więcej ludzi przyjedzie do trójmiasta za pracą, przez co powstaje jeszcze więcej pracy, bo zwiększają się obroty sklepów, deweloperów ...., a co koniec końców daje mniejsze bezrobocie. A mniejsze bezrobocie oznacza wzrost płac, bo ciężej znaleźć zastępstwo.

      Gospodarkę ciężko jest rozpędzić, ale jak zaskoczy to się kręci.

      • 19 2

    • Proponuję zapoznać się z książkami adama smitha

      lub "Ekonomia w jednej lekcji" a przekonasz się jaki wpływ może mieć rozwój na całe państwo. Polska i tak ma deficyt handlu zagranicznego więc ogólnie jako państwo słabo stoimy. Pamiętaj że od produkcji zależy PKB a to się bezpośrednio przekłada na kasę w twoim portfelu. Obecnie nasz kraj jest bardzo zadłużony i ktoś te długi musi spłacić. Przez to mieliśmy podwyżki podatków, zabranie kasy młodym z emerytur i podwyższenie wieku emerytalnego. Płacąc w sklepie za chleb czy opłacając rachunek za prąd musisz mieć świadomość że w cenie są np. stadiony, które wybudowaliśmy na prywatną imprezę platiniego. Swoją drogą ten to się potrafi ustawić, zorganizowaliśmy mu imprezę, nie zapłacić ani grosza podatków i nie poniósł żadnych kosztów organizacyjnych. Świetny biznes zrobili ci nasi politycy. Długi będziemy spłacać przez najbliższe kilkadziesiąt lat.

      • 3 4

  • W skali światowej to śmieszna ilość

    w dodatku całość opiera się na jednym przewoźniku

    • 8 15

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Magdalena Budnik

Odpowiedzialna za kształtowanie i realizację strategii finansowej i budżetu firmy, a także...

Najczęściej czytane