- 1 Unieważniono przetarg na terminal zbożowy w Porcie Gdynia (28 opinii)
- 2 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (73 opinie)
- 3 Czy w najbliższą niedzielę sklepy będą czynne? (45 opinii)
- 4 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (111 opinii)
- 5 Jest umowa na czarter FSRU (17 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (71 opinii)
Pękł milion w terminalu DCT
W całym ubiegłym roku było prawie 900 tys. kontenerów 20-stopowych, w tym roku już w połowie listopada jest milion. W terminalu DCT padł rekord. A plany też są imponujące. Nowa inwestycja ma zwiększyć możliwości przeładunkowe DCT do 4 mln TEU (jednostka oznaczająca równowartość objętości kontenera o długości 20 stóp) rocznie.
Milionowy kontener (w 2013 roku) przypłynął na pokładzie statku Mærsk Mc-Kinney Møller 15 listopada br. Jak twierdzą władze terminalu, po zaledwie 6 latach od powstania DCT Gdańsk stał się hub portem dla krajów Europy Środkowo-Wschodniej i Rosji, bramą prowadzącą do Polski i pozostałych krajów nadbałtyckich.
- Kluczowym zadaniem, jakie stoi teraz przed regionem, jest utrwalenie modelu transportu kontenerowego z jednym głównym hubem portowym w Gdańsku oraz wydajnymi i nowoczesnymi terminalami w pozostałych kluczowych portach Bałtyku, obsługującymi lokalne połączenia - dodaje prezes Kwiatkowski. - DCT Gdańsk skutecznie sprawdza się w roli bramy, mając do tego naturalne uwarunkowania geograficzne, takie jak głębokość wody przy nabrzeżu, dogodne podejście do portu, czy możliwość swobodnej rozbudowy, dlatego pozostałe porty, w tym w szczególności porty polskie, powinny położyć nacisk na wyspecjalizowanie się w działalności wspierającej rozwój tego modelu, co pozwoli z czasem na rozdzielenie rynku Azja - Europa na rynki Daleki Wschód - Europa Zachodnia i Daleki Wschód - Bałtyk i doprowadzi do poważnego wzrostu znaczenia naszego regionu w przewozach towarowych na świecie.
W marcu tego roku podpisano umowę dotyczącą budowy drugiego terminalu kontenerowego w Gdańsku. Dzięki temu do 2016 roku powstanie terminal DCT 2, który zwiększy zdolności przeładunkowe gdańskiego DCT do 4 mln TEU rocznie. Nowy terminal będzie usytuowany pomiędzy pirsem rudowym, a istniejącym już terminalem . Port Gdański wydzierżawi na ten cel ok. 27 hektarów. Inwestorem jest DCT, spółka zarejestrowana w Polsce, która w większości należy do Global Infrastructure Fund II, funduszu zarządzanego przez Macquarie Group of Companies, z siedzibą główną w Australii. Inwestycja warta jest ponad 250 mln euro.
Miejsca
Opinie (53) 1 zablokowana
-
2013-11-18 07:03
to zalsługa Maerska a nie DCT (7)
niech lansuje się linia żeglugowa a nie papierowy prezes, kt zatańczy jak mu Maersk zagra
- 42 36
-
2013-11-18 08:26
(5)
Bzdura
- 10 10
-
2013-11-18 08:45
raczej nie bzdura (4)
bez statków maerska ten terminal stolec by znaczył.
- 16 12
-
2013-11-18 10:32
bez DCT (3)
Maersk także g.... by tu zwojował, bo takie statki tylko do DTC mogą wpłynąć.
To jest dyskusja na poziomie co było pierwsze kura czy jajko.- 12 5
-
2013-11-18 12:05
Od dawna wiadomo, że jajko
- 0 2
-
2013-11-18 17:00
niech się Maersk pochwali ile do AE10 dopłaca za to, że ląduje w Gdańsku (1)
zamiast kończyć bieg np w Rotterdamie czy Hamburgu.
- 2 2
-
2013-11-18 21:11
Barania głowo poczytaj sobie konkretne dane na temat dostawy 1 teu do Polski czy Europy środkowej z Rotterdamu czy Hamburga w obu przypadkach cena kształtuje się na poziomie około 20% wyższym niż w przypadku transportu do Gdańska. To, że wiesz gdzie leży Rotterdam czy Hamburg nie czyni Ciebie mądrzejszym niż jesteś.
- 1 2
-
2013-11-18 08:48
maersk zbudował terminal?
zaryzykowali australijczycy i się opłaciło;
gdynia się śmiała a teraz zgrzyta zębami- 29 3
-
2013-11-18 07:06
bez sensu (4)
Nie milionowy kontener,a milionowe teu! Powielacie bzdury z innych portali,nie wiecie o czym piszecie...
- 58 9
-
2013-11-18 13:59
A TEU to co bendzwale twoim zdaniem (1)
- 2 1
-
2013-11-18 14:19
TEU to odpowiednik pojemnosci kontenera 20'..
.. co oznacza, że kontenerów 40' liczymy już tylko pół miliona, a jeżeli wziać pod uwagę, iż liczony jest zarówno wyładunek, jak i załadunek, to fizycznych kontenerów może być znacznie mniej.
- 5 3
-
2013-11-18 17:28
(1)
Napisane jest że milionowy kontener 20 stopowy - to chyba to samo co milionowy teu, prawda?!?
- 3 0
-
2013-11-18 19:14
"Milionowy kontener (w 2013 roku) przypłynął....."
czytaj uważniej........- 2 0
-
2013-11-18 07:29
Cudowna informacja - coraz większy import z Chin
Nic tylko się cieszyć i zamiast do pracy iść po zasiłek
- 15 25
-
2013-11-18 08:00
czytając tytuł myślałem że coś pękło i się zepsuło
- 9 2
-
2013-11-18 08:30
(4)
CZyli znaczy że jeszcze więcej chińszczyzny sprowadza się do Tuskolandu, żeby Tuskolandczycy nie mieli roboty, tak?
- 8 25
-
2013-11-18 09:04
Przypominam, że przed Tuskiem rządzili Kaczyńscy
- 10 2
-
2013-11-18 10:05
Nie to oznacza .... (2)
Gnomie, że zamiast rozładowywać wszystkie kontenery w Niemczech lub Holandii i przewozić je dalej drogami to będziemy je w większym stopniu dostawać statkami.
Wiem, że ciężko to pojąć, ale jeszcze cały czas mamy bardzo duży odsetek kontenerów, które do nas trafia drogami, a nie przez port. Teraz trzeba tylko rozbudować odpowiednio kolej, abyśmy mogli jeszcze szybciej dostarczyć kontener na południe Polski.- 11 0
-
2013-11-18 10:37
szybciej..LOL (1)
nie wiesz to się nie wypowiadaj ile czasu zajmuje podjęcie i dostarczenie kont samochodem a ile koleją.
- 0 6
-
2013-11-18 12:29
Jak widać ty też nie wiesz
Bo w momencie, gdy coś jest dostarczane statkiem, to szybkość ostatniej mili ma małe znaczenie. Jeżeli miałaby duże znaczenie na pewno nie skorzystali by ze statku.
Więc różnica pomiędzy pociągiem i transportem drogowym jest mało istotna jeżeli weźmiesz pod uwagę jaki długi czas kontener pokonuje całą swoją trasę.
Problemem był cały czas koszt transportu kontenera transportem drogowym, a kolojowo/drogowym. Bo jakbyś nie wiedział to pociąg nie dostarczy konteneru na wskazany adres, bo trzeba go jeszcze przeładować i dostarczyć.
Koszt takiego przeładunku był znaczący stąd udział w naszym rynku tego rodzaju transportu był mały.- 5 1
-
2013-11-18 08:50
znowu (1)
PR Maerska i DCT ... ile mozna ...
- 14 18
-
2013-11-18 10:14
stać ich, to placa za artykuly. tylko wlasciwie po co?
przeladunklow im od tego nie przybedzie. na tym moze najwyzej skorzystac wizerunkowo adamowicz. i moze o to chodzi.
- 3 8
-
2013-11-18 09:45
Nie dołujmy już tak tej zaściankowej Gdyni. (1)
- 25 14
-
2013-11-18 09:47
musisz być zakompleksionym człowiekiem.
- 10 10
-
2013-11-18 09:48
cieszyć się że inni jak zwykle robią interesy.a polak ma sie cieszyć że kontenery ładuje. (14)
- 5 10
-
2013-11-18 09:49
czyli zagraniczny biznes kwitnie.
- 3 5
-
2013-11-18 09:50
(11)
wiadomośc dobra. z ciekawości ile tam zarabia przeciętny kowalski który przestawia te kontenery? 1200 bruto.
- 6 14
-
2013-11-18 09:59
tyle za ile się zgodził.... (2)
...a jeżeli nie miał innej opcji - za tyle ile mu zaproponowali i na ile się zgodził.
Do pracy nikt nie zmusza, to nie komuna.- 10 1
-
2013-11-18 10:13
jesli tak, to czas przywrocic komune (1)
bo obecnie najlepiej maja sie ci co nic nie robia, tylko sa krewnymi.
- 3 5
-
2013-11-18 10:29
Wtedy też tak było
Jak byłeś w partii to miałeś wszystko, a jak nie byłeś to na wszystko czekałeś latami. Ale widzę, że wielu już zapomniało.
Co do zatrudniania, to jest rzecz prosta jak na rozmowie masz dwie osoby o podobnych kwalifikacjach to zawsze wygra ta osoba, którą znasz.
Bo wiesz co potrafi.- 8 1
-
2013-11-18 11:05
nie przesadzaj :) (5)
jest 1700 zł netto za prace po 12 godzin co 2 dni :) odliczajac paliwo żeby na te zadupie dojechac zostanie ci 1300 zł :) lepiej w biedronce pracować. chociaz po okresie próbnym będziesz miał 1900 zł. A kolega pracuje 3 lata i ma już 2400 ha ha zatem bez rewelacji
- 4 5
-
2013-11-18 11:59
2400 za prace fizyczną to mało? (2)
a czego byś chciał? zarabiać jak lekarz albo adwokat?
- 5 4
-
2013-11-18 12:19
(1)
Za ciężką pracę fizyczną jaką jest lashing kontenerów (szczególnie 3 warstwy kontenerów, długimi barami) to mało.
- 7 3
-
2013-11-18 12:34
I jak najbardziej masz racje, ale
widocznie póki co jest więcej chętnych z papierami, którzy chcą pracować za takie pieniądze. A kiedy będzie ich mniej .....
Wtedy kiedy będą się porty dalej rozwijać. Wtedy i płaca za tą pracę urośnie.- 5 2
-
2013-11-18 20:56
Bo jest sierotą
- 0 1
-
2013-11-18 20:58
Widocznie nie nadajesz sie na sprzet
- 0 1
-
2013-11-18 11:10
Dwa lata temu, pewna agencja za katorżnicze mocowanie kontenerów w DCT oferowała 10 złotych za godzinę (netto)
- 1 2
-
2013-11-18 14:22
zatrudnij się o ile przejdziesz rekrutacje to się dowiesz.
- 0 3
-
2013-11-18 09:50
i dobrze,niech jest praca.
- 6 2
-
2013-11-18 10:01
Co to zmieni w moim życiu? (2)
NIC!!!!
- 6 14
-
2013-11-18 10:16
Wręcz przeciwnie
Rozbudowa każdej firmy w 3mieście wiele zmienia w twoim życiu, bez różnicy co robisz. Więcej firm = więcej pracy, co przekłada się na :
- więcej ludzi przyjedzie do trójmiasta za pracą, przez co powstaje jeszcze więcej pracy, bo zwiększają się obroty sklepów, deweloperów ...., a co koniec końców daje mniejsze bezrobocie. A mniejsze bezrobocie oznacza wzrost płac, bo ciężej znaleźć zastępstwo.
Gospodarkę ciężko jest rozpędzić, ale jak zaskoczy to się kręci.- 19 2
-
2013-11-18 11:31
Proponuję zapoznać się z książkami adama smitha
lub "Ekonomia w jednej lekcji" a przekonasz się jaki wpływ może mieć rozwój na całe państwo. Polska i tak ma deficyt handlu zagranicznego więc ogólnie jako państwo słabo stoimy. Pamiętaj że od produkcji zależy PKB a to się bezpośrednio przekłada na kasę w twoim portfelu. Obecnie nasz kraj jest bardzo zadłużony i ktoś te długi musi spłacić. Przez to mieliśmy podwyżki podatków, zabranie kasy młodym z emerytur i podwyższenie wieku emerytalnego. Płacąc w sklepie za chleb czy opłacając rachunek za prąd musisz mieć świadomość że w cenie są np. stadiony, które wybudowaliśmy na prywatną imprezę platiniego. Swoją drogą ten to się potrafi ustawić, zorganizowaliśmy mu imprezę, nie zapłacić ani grosza podatków i nie poniósł żadnych kosztów organizacyjnych. Świetny biznes zrobili ci nasi politycy. Długi będziemy spłacać przez najbliższe kilkadziesiąt lat.
- 3 4
-
2013-11-18 10:23
W skali światowej to śmieszna ilość
w dodatku całość opiera się na jednym przewoźniku
- 8 15
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.