• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Rekordowy przeładunek w porcie w Gdyni

ms
16 grudnia 2008 (artykuł sprzed 15 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Masowiec Alam Penting przywiózł do Gdyni 70 tys. ton węgla. Rozładunek wykonano przy Nabrzeżu Holenderskim. Masowiec Alam Penting przywiózł do Gdyni 70 tys. ton węgla. Rozładunek wykonano przy Nabrzeżu Holenderskim.

70 tys. ton węgla to największy jednorazowy wyładunek przy Nabrzeżu Holenderskim i jeden z największych w historii Portu Gdynia. Rekord padł dzięki wizycie w porcie singapurskiego statku Alam Penting.



Singapurski masowiec ma 229 metrów długości, 36,54 szerokości, a tonaż brutto niemal 47 tys. GT. Jego maksymalne zanurzenie to 14,135 m. 9 grudnia statek przypłynął z 70 tys. ton węgla z Antwerpii.

Rekordowy wyładunek nie byłby możliwy, gdyby nie portowe inwestycje. W ostatnich latach zmodernizowano m.in. Nabrzeże Holenderskie, a cały czas trwa pogłębianie kanału i basenów portowych. To właśnie one pozwoliły przeprowadzić wyładunek bez tzw. odlichtunku. Co to takiego? To wstępny wyładunek towarów przeprowadzany na redzie. Stosuje się go, gdy statek jest zbyt mocno zanurzony, by wejść do portu.
 
Pogłębianie kanałów i modernizacja portowej infrastruktury wynikają ze strategii Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. mającej na celu podtrzymanie konkurencyjności Gdyni w stosunku do innych portów na Bałtyku.
ms

Opinie (92) 6 zablokowanych

  • no i dobrze,

    że modernizują, tak trzeba. w innym przypadku wypięli by się na nas i zostałoby przeładunek szufla z wozu do okienka;)

    • 0 0

  • ja pier... ale amatorka - brzmi to jak jakas prymitywna reklamówka

    jakos nikt sie nie podnieca tym w Gdańsku, gdzie takie statki sa notorycznie. Poza tym akurat na Hollandzie wyremontowano tylko torowisko, dzwigi są takie same jak 20 lat temu, wiec i tak by go wyładowano.
    A pogłebiać port trzeba cały czas to chyba oczywiste ze prady na nosza muł.

    • 0 0

  • Chciałoby się.......

    ...za poetą zakrzyknąć - "70 tysięcy ton śledzi złowili!" - ale nie, tym razem tylko "wungel".

    Jako przez ponad ćwierć wieku mieszkaniec Gdyni, mam prawo być nieco rozczarowany :)

    • 0 0

  • To dlatego, że polski węgiel jest

    bardzo złej jakości i żadna elektrownia/elektrociepłownia w PL nie zamierza go spalać, bo nie spełniałaby norm emisji szkodliwych substancji. Normy te narzuca Bruksela. To tyle w temacie.

    • 0 0

  • węgiel do polski ?????????

    W porcie to powinien być raczej załadunek tego węgla na statek a nie rozładunek! Kopalnie się zamyka , wypłaca górnikom kolosalne odprawy coś nie tak !! - nadal w tym państwie !!
    Za parę miesięcy będzie tak samo ze statkami , stoczni już nie będzie pracownicy z wielkimi odprawami w kieszeni , a nasi armatorzy zaczną się zaopatrywać w nowe statki , bo będzie koniunktura na przewozy morskie.

    • 0 0

  • (1)

    20-tego wchodzi ok. 40.000t ukraińskiego węgla do Gdańska, na I kw. planowane jest 250.000t, zasadniczo do EC II w Gdańsku więc się cieszcie, że rury całe i macie ciepło w zadki.

    • 0 0

    • Ukraiński węgiel to chyba powinien lądem przyjść, koleją, nie? Jaki jest sens opływać cały kontynent statkiem?

      • 0 0

  • moze Polska jest tylko tranzytem

    w sumie to nie jest powiedzianie ze węgiel jest dla Polski.
    Mogli go równie dobrze zamówić Czesi,Austria, Słowacy lub inne nacje. W końcu oni nie maja dostępu do morza,a węgiel potrzebują.
    Polska moze byc tylko tranzytem

    • 0 0

  • POWINO BRZMIEĆ REKORDOWY PRZEŁADUNEK NIEPOLSKIEGO

    WĘGLA I UPADEK PRZEŁADUNKU STALI I PAPIERU!!!

    • 0 0

  • JAROSIŃSKI DO DYMISJI!!!

    TEN CZŁOWIEK NIE MYSLI PRZYSZŁOŚCIOWO TYLKO POWIELA CHORE SCHEMATY Z PRZED LAT!!!

    • 0 0

  • ZAMIAST USTAWIAĆ CÓRECZKĘ (4)

    DAJ 13-NASTKI PRACOWNKOM JAROSIŃSKI!!!!!

    • 0 0

    • a propos (1)

      Drogi Panie, pracownicy ZMPG S.A. którego Prezesem jest J. Jarosiński corocznie otrzymują tzw. 13. Może lepiej wypisać sie z solidarności i wziąć sie do pracy na terminalu. Tak się zastanawiam BTDG czy MTMG?

      • 0 0

      • nagrody roczne dostają też na terminalach i to nie jest zasługa Jarosińskiego. Jego zasługą jest za to kolejna już dobra praca dla jego córki, klub kolegów- "portowców" w spółkach zależnych, źle prowadzona prywatyzacja i ucieczka klientów. Ten dawny dyrektor handlowy portu już dawno zapomniał na czym polega handlowanie skoro dopuścił do odejścia MAERSKA. Wielkim błędem rady nadzorczej jest to, że dopuściła tego człowieka ponownie do zarządzania portem a wielkim błędem wcześniejszej rady i niestety byłego już prezesa Marchlewicza jest to, że go nie odwołano już wcześniej. Marchlewicz teraz pewnie ma się z pyszna- najpierw bronił Jarosińskiego a potem ten nie tylko zajął jego stanowisko ale i wywalił go całkowicie z portu. Szkoda tego chłopaka, który przy całej swej pracowitości i aktywności był po prostu naiwny myśląc że tra banda starych cwaniaków "fachowców" dopuści trochę choć świeżego powietrza do zatęchłych korytarzy gdyńskiego portu...
        Dziwi tylko postawa rady nadzorczej, bo to ludzie dosyć światli, choć jak się okazało równie ceniący święty spokój.

        • 0 0

    • zamaist

      • 0 0

    • ty wazeliniarz ty się nie zastanawiaj

      tylko śmigusiem do roboty!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Grzegorz Słupski

Od 1995 roku prezes zarządu ARGO w Gdańsku. Jest doktorem nauk ekonomicznych, stopień uzyskany na...

Najczęściej czytane