• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Unijne miliony na inwestycje w GCT

Wioletta Kakowska-Mehring
29 czerwca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Wartość dofinansowania, czyli 23,3 mln zł, to tylko niewielka część. Całość inwestycji pochłonie ponad 188 mln zł. Wartość dofinansowania, czyli 23,3 mln zł, to tylko niewielka część. Całość inwestycji pochłonie ponad 188 mln zł.

Gdynia Container Terminal uzyskał 23,3 mln zł z Unii na inwestycje. Wsparcie pochodzi z programu Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Już podpisano umowę w tej sprawie. Środki zostaną przeznaczone na rozbudowę i zakup nowego sprzętu.


Czy unijne środki wpływają na rozwój firm?


Przyznanie środków z Centrum Unijnych Projektów Transportowych odbyło się na zasadzie konkursu. Trzeba było przedstawić dobry projekt, który wspiera rozwój transportu intermodalnego. Takim okazał się program rozwoju GCT. Teren terminalu zostanie powiększony i zostanie zakupiony sprzęt, a dzięki temu przepustowość przekroczy 300 tys. TEU rocznie. Wartość dofinansowania, czyli 23,3 mln zł, to tylko niewielka część. Całość inwestycji pochłonie ponad 188 mln zł.

Przedsięwzięcie obejmuje rozbudowę terminalu kontenerowego, m.in.: budowę placów składowania kontenerów oraz placów manipulacyjnych, budowę konstrukcji stanowisk kontenerów chłodzonych i uzbrojenie tych konstrukcji, budowę infrastruktury technicznej w zakresie sieci wodociągowych, sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej, sieci elektro-energetycznych oraz budowę parkingów dla samochodów osobowych. Do tego zostanie zakupiona suwnica nabrzeżowa STS, dwie suwnice placowe RTG, dwa ciągniki terminalowe i dwie naczepy kontenerowe.

Na liście najlepszych projektów zgłoszonych do konkursu Centrum Unijnych Projektów Transportowych GCT znalazło się już kilka miesięcy temu, ale umowę ostateczną, czyli pieczętującą przyznanie środków podpisano dopiero kilka dni temu. Wcześniej - oprócz GCT - wsparcie z tego projektu otrzymały także inne trójmiejskie terminale - gdański DCT i gdyński BCT.

Gdynia Container Terminal jest usytuowany przy Nabrzeżu Bułgarskim zobacz na mapie Gdyni w Basenie Kontenerowym gdyńskiego portu. Obsługuje kontenerowe połączenia feederowe, które łączą Polskę z portami bazowymi zachodniej Europy. GCT jest członkiem grupy Hutchison Port Holdings, spółki zależnej międzynarodowego konglomeratu Hutchison Whampoa Limited, wiodącego na świecie inwestora, dewelopera i operatora portów. Sieć terminali HPH obejmuje 308 nabrzeży w 51 portach w 25 krajach Azji, Bliskiego Wschodu, Afryki, obu Ameryk i Australazji. Na przestrzeni lat HPH rozszerzyło swoją międzynarodową działalność na inne sektory logistyczne i transportowe. Obejmują one terminale dla statków wycieczkowych, lotniska, centra dystrybucyjne, usługi kolejowe oraz stocznie remontowe.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W ostatnim przed wakacyjną przerwą programie Marka Kańskiego, Pomorska Kornika Biznesu: Grand prix w biznesie, czyli jak nawigować po krętych drogach kryzysowej gospodarki; Żadna siła, żadna burza - 90-letni jubilat, Stocznia Marynarki Wojennej w Gdyni wierzy w pomyślną przyszłość, 30 lat minęło - Dar Młodzieży na kursie wielkiego poprzednika.

Pomorska Kronika Biznesu w TVP Gdańsk w piątek o 18.20. Powtórka w sobotę o 8.15. Do zobaczenia we wrześniu...

Miejsca

Opinie (10) 2 zablokowane

  • no niemcy wiedzą jak inwestowac dla siebie...

    • 3 11

  • skoro inne terminale też dostały wsparcie, to dlaczego artykuł jest tylko o jednym z nich? (2)

    baardzo rzetelne dziennikarstwo

    • 10 4

    • Rzetelne śledzenie artykułów się kłania. O każdym z terminali był artykuł w momencie podpisywania umowy z CUPT. Proponuję użyć mózgu i wyszukiwarki zanim zaczynasz wątpić w rzetelność artykułu.

      .....//biznes.trojmiasto.pl/BCT-przeznaczy-153-mln-zl-na-inwestycje-n57013.html

      • 5 3

    • Odp.

      Bo inne nie podpisały wczoraj umowy.

      • 4 2

  • Gdyby inwestycja realizowana była w Gdańsku proporcja byłaby akurat odwrotna.

    nie "Wartość dofinansowania, czyli 23,3 mln zł, to tylko niewielka część. Całość inwestycji pochłonie ponad 188 mln zł"

    tylko wartość dofinansowania z zewnątrz, czyli 188 mln a niewielka część całość inwestycji dofinansowana ze środków własnych z 23,3 mln zł, - jeśli w ogóle byłaby?

    No ale lepszy dla Gdyni rydz jak nic!!

    • 6 6

  • Kontenejros jeden zejros

    To pisałem ja Jarek, zwany

    • 5 1

  • może drogę dojazdową sobie zróbcie, bo z jednej strony same dziury a z drugiej te tiry stoją i tarasują przejazd na Wiśniewskiego

    • 4 0

  • kotlet (1)

    pesje by podniesli

    • 0 0

    • moze pejsy podnieś sobie

      • 1 0

  • pracownik

    umowy smieciowe lepiej zlikwidowali za te dotacje unijne

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane