• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

45 mln zł dla gdyńskiego portu

VIK
12 lipca 2012 (artykuł sprzed 11 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Koszt całkowity rozbudowy nabrzeża do obsługi statków ro-ro wynosi ponad 119 milionów złotych. Koszt całkowity rozbudowy nabrzeża do obsługi statków ro-ro wynosi ponad 119 milionów złotych.

Gdyński port pozyskał unijne środki na rozbudowę infrastruktury do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym. Prawie 45 mln zł to jednak tylko cześć kwoty, jaką zarząd portu przeznaczy na projekt, którego realizacja potrwa do końca 2013 roku.



Czy trójmiejskie porty są nowoczesne?

Projekt "Rozbudowa infrastruktury portowej do obsługi statków ro-ro z dostępem drogowym i kolejowym w Porcie Gdynia" ma na celu zwiększenie możliwości przeładunkowych we wschodniej części portu, co pozwoli na utrzymanie pozycji konkurencyjnej w regionie Morza Bałtyckiego. Koszt całkowity projektu, którego realizacja rozciąga się na lata 2009-2013, wynosi ponad 119 milionów złotych. Przyznana kwota dofinansowania z UE to prawie 45 milionów złotych. Resztę kosztów pokryje Zarząd Morskiego Portu Gdynia ze środków własnych.

Środki unijne przyznało Centrum Unijnych Projektów Transportowych, a pochodzą one z Funduszu Spójności (w ramach działania 7.2. Rozwój Transportu Morskiego, w priorytecie VII Transport Przyjazny Środowisku, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko 2007 - 2013).

W ramach przedsięwzięcia planuje się bardziej efektywne zagospodarowanie istniejącej powierzchni przy nabrzeżach portowych oraz zapewnienie sprawniejszego przeładunku transportowanych drogą morską towarów. Wymaga to m.in. przebudowy znajdujących się na wschodnim obszarze portu układów drogowych i kolejowych oraz wyburzenia niektórych obiektów. Projekt zakłada m.in.: wybudowanie dróg o długości około 0,8 km, przebudowanie dróg na odcinku 1,2 km, wybudowanie linii kolejowych w układach transportowych portu o długości około 0,7 km oraz przebudowanie linii kolejowych na odcinku 2 km. W ramach tego projektu zrealizowana została również przebudowa rampy ro-ro, obejmująca budowę górnej rampy oraz przebudowę dolnej rampy i urządzeń cumowniczych.
VIK

Miejsca

Opinie (3)

  • Trzeba szybko i dużo modernizować, póki jest jeszcze dostępna kasa z UE

    Pierwsza odpowiedź na pytanie w sondzie obok tekstu jest nielogiczna i głupia. Porty modernizuje się dlatego, żeby były nowoczesne, a nie dlatego, że takie są.
    Chociaż z przewozami typu ro-ro ostatnio jest gorzej w naszym rejonie, to niemniej te inwestycje powinny być na tyle uniwersalne, żeby i tak się przydały w porcie.

    • 8 0

  • ZMPG

    A jakie środki z tego dzialania pozyskał bezpośrednio ZMPG w Gdansku?

    • 1 1

  • usługi typu go-go

    są przyszłością portowych miast!

    • 5 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Waldemar Kucharski

współzałożyciel i były prezes zarządu Young Digital Planet SA. Obecnie członek Rady Nadzorczej...

Najczęściej czytane