- 1 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (73 opinie)
- 2 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (53 opinie)
- 3 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 4 Byliśmy na placu budowy elektrowni jądrowej (288 opinii)
- 5 Mieszkańcy ruszyli z pomocą małej lodziarni (239 opinii)
- 6 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (70 opinii)
Arktyczny kontenerowiec z Remontowa Shipbuilding już na wodzie
26 listopada 2014 (artykuł sprzed 9 lat)
Najnowszy artykuł na ten temat
Stępka pod budowę statku pożarniczego
W Remontowa Shipbuilding należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding zwodowano statek budowany dla duńskiego armatora Royal Arctic Line (RAL). Kontrakt obejmuje łącznie pięć arktycznych statków zaopatrzeniowych z wysoką klasą lodową, z czego 3 to prototypy.
Zwodowany statek o szerokości 15,2 m i długości 74,2 m przeznaczony będzie do obsługi portów wokół Grenlandii. Wzmocniona konstrukcja kadłuba umożliwi pracę w ekstremalnie trudnych warunkach żeglugi arktycznej w rejonach pokrytych grubą krą lodową przy temperaturach sięgających do minus 35 stopni Celsjusza. Jednorazowo statek będzie mógł przewozić 108 kontenerów. Prace załadowcze usprawniać będą dwa dźwigi umieszczone na pokładzie statku umożliwiające samodzielne ładowanie kontenerów bez konieczności użycia sprzętu portowego.
- To bardzo ciekawy kontrakt. Chodzi o statki, które nazywamy zaopatrzeniowcami arktycznymi łączącymi cechy samowyładowczych kontenerowców i lodołamaczy - wyjaśnia Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding. - To są statki, które muszą sobie radzić w bardzo trudnych warunkach, które potrafią przebić się przez grubą krę.
Wczoraj zwodowano pierwszą jednostkę. W sumie powstanie 5. Największy z nich będzie zabierał 600 kontenerów i będzie przystosowany do żeglugi atlantyckiej. Kolejne to dwa średnie, bliźniacze statki zabierające po 100 kontenerów, przeznaczone do obsługi rejonów północnej Grenlandii oraz dwie mniejsze jednostki przewożące po 30 kontenerów i też przystosowane do całorocznej żeglugi na wodach grenlandzkich. Statek budowany jest według projektu biura konstrukcyjnego Remontowa Marine Design&Consulting.
Remontowa Shipbuilding nie po raz pierwszy realizuje zlecenie dla Royal Arctic Line. W 2005 roku przekazała armatorowi kontenerowiec "Mary Arctica", który został wyróżniony przez brytyjskie stowarzyszenie Royal Naval Architects prestiżowym tytułem "Significant Ship of 2004".
VIK
Miejsca
Opinie (20) 7 zablokowanych
-
2014-11-26 08:07
Dobra wiadomość. (1)
Budować i projektować!
- 72 0
-
2014-11-26 11:08
a poco lepiej biurowce stawiac:)
- 4 5
-
2014-11-26 08:09
Treść
Pomyliło się wam szerokość i długość.
Ale ogólnie dzięki za wieści.Odpowiedź redakcji:
Dziękujemy za sugestię. Treść została poprawiona.
- 21 0
2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.