• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

BCT przeznaczy 153 mln zł na inwestycje

erka
2 kwietnia 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Masowiec wyposażony w żagle zawinął do Gdyni
Obecne roczne możliwości przeładunkowe Bałtyckiego Terminala Kontenerowego wynoszą 750 tys.TEU. Dzięki nowym inwestycjom jego wydajność może wzrosnąć do 1,2 mln TEU. Obecne roczne możliwości przeładunkowe Bałtyckiego Terminala Kontenerowego wynoszą 750 tys.TEU. Dzięki nowym inwestycjom jego wydajność może wzrosnąć do 1,2 mln TEU.

Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) podpisał umowę z Centrum Unijnych Projektów Transportowych. Spółce przyznane zostało dofinansowanie na największy w jej historii program inwestycyjny. Kwota dofinansowania wynosi 53,8 mln zł., a łączna wartość wydatków kwalifikowanych projektu zgłoszonego przez BCT to ponad 153 mln zł.



BCT otrzymał dotację w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Działanie 7.4 "Rozwój transportu intermodalnego", priorytet VII: Transport przyjazny środowisku Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013.

W ramach programu inwestycyjnego do 2015 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy zainwestuje w sprzęt, infrastrukturę i systemy informatyczne. Zakupione zostaną m.in. nowe suwnice nabrzeżowe, placowe i kolejowe. Zmodernizowane zostaną place i drogi na terenie terminala, pojawi się również więcej stanowisk dla kontenerów chłodniczych. Utworzony zostanie także system pozycjonowania kontenerów DGPS oraz automatyzacji bram.

Inwestycja podniesie znacznie zdolność przeładunkową terminalu. Obecnie jest ona na poziomie 750 tys. TEU. Realizacja inwestycji jest pierwszym krokiem do osiągnięcia w przyszłości mocy przeładunkowej rzędu 1,2 mln TEU.

Bałtycki Terminal Kontenerowy

Założony w 1979 roku Bałtycki Terminal Kontenerowy (BCT) z siedzibą w Porcie w Gdyni jest jednym z największych terminali w rejonie Bałtyku. Rekord w przeładunkach odnotowano w 2007 roku, kiedy obroty BCT wyniosły 493 860 TEU. Roczne możliwości przeładunkowe sięgają 750 tys. TEU. Firma zatrudnia obecnie 280 pracowników i kontroluje 27 proc. polskiego rynku przeładunków kontenerowych.
erka

Miejsca

Opinie (12)

  • Nie ma jak oddech konkurencji na plecach (3)

    Jak to dobrze, że parę lat temu powstał w Gdańsku DCT. Zmusiło to w Gdyni BCT do elastyczności, obniżki opłat i dokonania inwestycji.

    • 13 4

    • jo (2)

      przestań pie...ć ci... o , bo inwestycje były prowadzone w BCT już 12 lat temu ,ale ktoś wymyślił obcy kapitał w Polsce i wybudował DCT , który nie musiał powstać bo Gdynia spokojnie spracował to wszystko , ale ktoś tam wymyślił terminal głęboko wodny , a spedycje taki i tak zaorają gdańsk , gdańsk ma inne terminale , i nikt nie botzrebuje szybkiej kasy z uny , trzym się ci ..o ramy to się nie pos..mu astelawista b...

      • 0 4

      • do "jo" (1)

        BCT to polski kapitał? chyba nie... no i grzej do szkoły, bo dzisiaj masz testy choć sądząc po pisowni masz słabe szanse żeby osiągnąć jakiś dobry wynik

        • 2 2

        • autor ci...o !!!

          autorze wielki orto!! ja może nie pisze w poprawnie ale u ciebie to są podstawowe braki w logicznym myśleniu pisałem o roku 1999 i 2000 , i przestań robić z unijnych pieniędzy inwestycji każdy kij ma dwa konce .....

          • 0 0

  • Brawo :)

    W końcu coś się dzieje. BCT i DCT powinni trzymać się razem i cały czas się rozwijać aby w trójmieście stworzyć bramę dla Europy. Dokopać terminalowi w Hamburgu :). Pozdro

    • 11 2

  • A po co się pytam (1)

    Cały port w Gdyni nie ma perspektywicznych terenów rozwojowych, więc po co ?

    • 6 15

    • Tereny SMW i MW stoją otworem

      Czas zabrać się za tą stronę portu.

      • 5 1

  • Pogłębianie (3)

    Może niech zainwestują w pogłębianie, żeby duże statki mogły zawijać na BCT. Bez tego niedługi sprzęt może stać nieużywany.....

    • 2 7

    • to już w rękach ZMPG.

      • 3 2

    • odp (1)

      raczej nie glebokosc stoi na przeszkodzie, ale szerokosc kanalu portowego. Statki dlugosci Emmy,Eleonory itp.. nieobroca w Gdyni.

      • 4 0

      • niedawno ktoś z gdyńskiego portu wspomniał o budowie nowego pirsu wychodzącego wprost w Zatokę.... ciekawe czy to tylko takie marzenie czy też faktycznie nad tym myślą

        • 0 0

  • Niech zainwestują w infrastrukturę kolejową, bo te wszystkie 1,2 mln teu wyjedzie na przeładowanych ciężarówkach dzięki czemu miasto będzie remontować estakadę co roku, a mieszkańcy stać w korkach.

    • 8 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Justyna Kowalczyk

Prezes zarządu OptiWay Biuro Rachunkowe Sp. z o.o.. Absolwentka Wydziału Finansów i Rachunkowości...

Najczęściej czytane