- 1 Enterprise Investors inwestują w Sescom (6 opinii)
- 2 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (86 opinii)
- 3 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (86 opinii)
- 4 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 5 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
Blisko 700 mln zł na inwestycje PERN. Rozbudowa baz w Gdańsku i Gdyni
Na inwestycje i remonty w 2023 r. PERN przeznaczy blisko 0,7 mld zł. Chodzi m.in o inwestycje w Trójmieście - infrastrukturę kolejową w Dębogórzu oraz inwestycje w portach w Gdyni i Gdańsku.
Rosną koszty importu węgla, ropy i gazu. 162 mld zł w 2022 r.
To także jeden z największych przeładunkowych terminali na Bałtyku. W związku z dywersyfikacją dostaw ropy naftowej poprzez tankowce, w tym różnych gatunków tego surowca, pojawiła się konieczność rozbudowania jego przepustowości. Dlatego PERN będzie dążył, aby w Naftoporcie powstało kolejne stanowisko do przyjmowania tankowców z ropą naftową.
Ropa dla rafinerii Schwedt płynie przez gdański Naftoport
Nowe stanowisko przyjmowania tankowców w Naftoporcie
- PERN jest dziś jednym z filarów bezpieczeństwa energetycznego Polski w zakresie ropy naftowej i paliw. Naszym podstawowym zadaniem jest zapewnienie płynnego funkcjonowania naszej gospodarce. Stąd inwestycje w infrastrukturę niezbędną do zapewnienia stabilności dostaw ropy naftowej - podkreślił Paweł Stańczyk, prezes PERN. - Jesteśmy w historycznym momencie, bo rynek energetyczny wygląda dziś zupełnie inaczej niż jeszcze w ubiegłym roku.
Gazowce PGNiG w Gdańsku. Transport LNG do pływającego terminala FSRU
Inwestycje w infrastrukturę w w Gdańsku i Gdyni
PERN w dalszym ciągu będzie inwestował w infrastrukturę kolejową w Dębogórzu m.in. poprzez modernizację torów i stanowisk załadunkowych nalewni kolejowej, co umożliwi przemieszczanie cystern o większej ładowności i usprawni procesy logistyczne. PERN rozważa także rozbudowę nalewni kolejowej o czwartą kabinę załadunkową, jeśli takie będzie zapotrzebowanie rynku. Działania te połączone z inwestycjami Portu w Gdyni, polegającymi na modernizacji Stanowiska Przeładunku Paliw Płynnych i pogłębieniu toru wodnego (obsługa większych tankowców) oraz z inwestycjami PKP związanymi z poprawą dostępu kolejowego do Portu w Gdyni oraz bazy paliw w Dębogórzu - pozwolą na zwiększenie wolumenów produktów naftowych, które są przyjmowane w Dębogórzu i ekspediowane w głąb kraju.
Więcej paliwa i ropy naftowej płynie przez Naftoport
Coraz więcej ropy naftowej w portach
Coraz więcej ropy naftowej trafia do Polski właśnie drogą morską, PERN analizuje kolejne projekty inwestycyjne, które ułatwią zarządzanie dostawami surowca. Spółka rozważa m.in. dalszą rozbudowę bazy surowcowej w Miszewku Strzałkowskim pod Płockiem oraz bazy magazynowej w Gdańsku. Firma jest także przygotowana do budowy drugiej nitki rurociągu pomorskiego, który dostarcza surowiec z morza do Polski i Niemiec. Ostateczna decyzja w tej sprawie zależeć będzie od klientów, z którymi toczą się rozmowy na temat przyszłości tej inwestycji.
Miejsca
Opinie (80) 5 zablokowanych
-
2023-01-10 09:19
Gdyby rzadził nadal donald niebyło by zadnych inwestycji bo poco skoro wszystko maja Niemcy i mozna kupowac 10razy drozej (3)
albo by sprzedał wszystko przyjacielowi z rosji
- 13 10
-
2023-01-10 11:09
Jak na razie to dzięki PiS mieliśmy paliwo drożej niż Niemcy (1)
- 4 6
-
2023-01-10 12:58
Dokładnie tak było ...w 2011 roku za rządu Tuska.
Tusk jest z PiS?
- 3 2
-
2023-01-10 10:43
Rosji to pis sprzedał Lotos
No i muslimom
- 6 6
-
2023-01-10 08:48
(1)
Swietny pomysl z ta rozbudowa bazy magazynowej w gdansku, przeciez wiadomo ze najlepiej jak wszystko jest w jednym miejscu.
No chyba ze nie, co pokazal pozar w 2003 roku, gdzie tylko dzieki kierunkowi wiatru nie spalila sie cala baza.- 15 9
-
2023-01-10 11:10
Dobrze że jest blisko
Wystarczy wtedy jeden Iskander
- 4 5
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.