- 1 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (58 opinii)
- 2 Jak zarabiać na giełdzie codziennie? (70 opinii)
- 3 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (96 opinii)
- 4 Odwołano przetarg na terminal agro w Porcie Gdańsk (78 opinii)
- 5 Poczta Polska. Akcja protestacyjna (227 opinii)
- 6 Bezpłatna pomoc w cyfryzacji (6 opinii)
Burzą dawną bazę Polferries w Porcie Gdańsk
Wyburzanie dawnej Bazy Promowej PŻB.
Kiedyś wypływały stąd promy do Nynäshamn w Szwecji, a w czasach świetności nawet do Helsinek i Rygi. Nieczynny od kilku lat szklany budynek terminalu promowego przy ulicy Przemysłowej 1, kiedyś wizytówka Portu Gdańsk, znika z portowego krajobrazu.
- Teren jest własnością ZMPG. Na tym terenie są jeszcze prowadzone prace. Po ich zakończeniu zostanie on udostępniony dzierżawcy terenu, z którym mamy aktywną umowę. Wstępny termin wydania terenu to początek 2022 roku. Już teraz wyniki przeładunków w Porcie Wewnętrznym znacznie wzrosły. W 2020 był to wzrost w stosunku do roku ubiegłego o prawie 15 proc., a przez ostatnie 4 lata (2017-2020) Port Wewnętrzny wzrósł o prawie 56 proc. Liczymy, że zrealizowana inwestycja w nabrzeże i plac składowy przyczyni się do zwiększenia przeładunków w naszym porcie - poinformowała nas Anna Drozd, rzecznik Portu Gdańsk.
Tym dzierżawcą jest spółka Avil Logistics z Gdańska. Jest to operator, który działa na terenie portu i od 4 lat ma tytuł prawny do terenu po byłej bazie PŻB o powierzchni ok. 1,5 ha.
Terminal promowy przy ulicy Przemysłowej 1 rozpoczął działalność w 1973 roku. W 1977 władze portu w Gdańsku przekazały go Polskiej Żegludze Bałtyckiej, która jest właścicielem marki Polferries. Przez lata właśnie z tego miejsca odpływały promy z Gdańska do Szwecji. Szczytowy okres rozwoju połączeń promowych prowadzonych przez PŻB przypadł na 1989 rok, kiedy to firma operowała na siedmiu liniach, w tym aż trzech z Gdańska (Gdańsk - Nynäshamn, Gdańsk - Helsinki, Świnoujście - Travemunde - Gdańsk - Ryga).
Czytaj też:
Gdynia "odpala" terminal promowy, Gdańsk "gasi światło"?
Baza działała do 9 maja 2015 roku. Jej funkcję przejął Terminal Promowy Westerplatte. Przy nabrzeżu Obrońców Westerplatte mogą być obsługiwane jednostki do 225 metrów długości. Dla porównania: baza w Nowym Porcie na nabrzeżu Ziółkowskiego pozwalała cumować statkom o długości tylko do 175 m.
Miejsca
Opinie (83) 5 zablokowanych
-
2021-10-06 13:56
Zarząd Portu (1)
burzy co się da. Który to już budynek wyburzony na terenie portu? Ile czeka następnych do wyburzenia?
- 15 9
-
2021-10-06 14:25
dużo, trzeba unowocześnić port a nie takie szkielety straszą
- 9 6
-
2021-10-06 14:16
baza promowa
ja tylko pociągnął.....:-) i tak udało mi się wygrać, a przychodziłam prawie w każdy weekend , Ciocia pracowała w okienku a ja miałam pierwsze spotkania z "zachodem" jak ten czas leci......
- 15 3
-
2021-10-06 14:13
Pamiętam jako dziecko lata 80te. Bar i automaty, mnóstwo butelek z alkoholem, śmierdziało papierosami. Pachniało zachodem. Pamiętam odprawy celne, godzinami się na kogoś ze Szwecji czekało.
- 58 4
-
2021-10-06 12:47
Gdzie jest Pan Strzok? (3)
Przecież to modernistyczny zabytek
- 34 11
-
2021-10-06 13:08
Rocznik prawie ten sam co budynek lotu w Gdańsku. (1)
Szkieletowy szajs.
- 20 5
-
2021-10-06 13:31
"Perełka" zwana lotem jest kilka lat starsza,
- 7 3
-
2021-10-06 13:03
Nie modernistyczny tylko pobudowany w latach 70 tych. Wtedy był mega nowoczesny.
- 17 3
-
2021-10-06 13:16
Ale lipa
Smażalnia Story
07 - złoty kielich z rubinami- 23 0
-
2021-10-06 13:05
Dobra Studniówka! Pozdro II LO
- 8 8
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.