- 1 Enterprise Investors inwestują w Sescom (4 opinie)
- 2 Coraz więcej zboża w trójmiejskich portach (86 opinii)
- 3 Terminal agro. Postępowanie odwołano, aby ogłosić nowe (86 opinii)
- 4 Praca na wakacje 2024: oferty i zarobki (83 opinie)
- 5 Absolwent gdyńskiej "trójki" głównym naukowcem w OpenAI (66 opinii)
- 6 Elektrociepłownia gdyńska coraz bardziej ekologiczna (115 opinii)
Crist buduje barkę samopodnośną. Nauta montuje skrubery
Stocznie związane z Grupą MARS Shipyards & Offshore pozyskały nowe kontrakty. W stoczni Crist wybudowana zostanie specjalistyczna barka, która pracować będzie przy budowie autostrady na Oceanie Indyjskim. Natomiast Stocznia Remontowa Nauta rozpoczęła instalację urządzeń do odsiarczania spalin (skruberów) na statkach należących do armatora Finnlines.
Barka będzie służyła do budowy nowej drogi przebiegającej na odcinku około 5,5 km wzdłuż wybrzeża francuskiej wyspy La Reunion. Inwestycja jest istotna dla regionu z uwagi na spadające odłamki skalne. Nowo wybudowany odcinek drogi będzie oddalony od skał, co zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i turystów odwiedzających wyspę położoną w pobliżu Madagaskaru. Zamawiającym jest konsorcjum francuskich firm specjalizujących się w inżynierii lądowej oraz budownictwie, a na lidera grupy powołano VINCI Construction. Przewidywany czas budowy jednostki to 14 miesięcy.
- Budowa tej jednostki idealnie wpisuje się w profil naszej działalności i realizacji specjalistycznych innowacyjnych konstrukcji. Jesteśmy europejskim liderem w konstrukcjach typu jack-up, a podpisany kontrakt umacnia nasza pozycję rynkową - mówi Zdzisław Bahyrycz, przedstawiciel zarządu Crist SA. - Czujemy ogromną satysfakcję, że nasze statki biorą udział w inwestycjach ważnych dla społeczeństwa i środowiska.
Jednocześnie w Stoczni Remontowej Nauta rozpoczęły się prace dotyczące instalacji skrubera na pierwszej jednostce należącej do Finnlines - statku "Finnbreeze". Finnlines, będący częścią Grupy Grimaldi, jest jednym z głównych graczy na ryku przewozów towarowych i pasażerskich w rejonie Bałtyku. Podobnie jak inni przewoźnicy, których dotyczą nowe regulacje europejskie (dyrektywa dotycząca zmiany limitu zawartości siarki w paliwie okrętowym na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i w Kanale La Manche), jego jednostki muszą zacząć stosować dużo droższe paliwo z niższym limitem zawartości siarki albo modyfikować silniki, aby mogły pracować na LNG lub też montować urządzenia wypłukujące siarkę ze spalin paliwa ciężkiego (tzw. skrubery lub płuczki).
Przewoźnik wybrał trzecią z opcji, powierzając sześć z pierwszych dziesięciu przeróbek gdyńskiej stoczni Nauta. Nauta zamontuje płuczki na sześciu jednostkach należących do Finnlines. Ostatnia z nich opuści stocznię pod koniec lutego 2015.
Prace odbędą się pod nadzorem fińskiej firmy Synkronex Oy. Producentem skruberów jest lider technologii odsiarczania, fińska Wärtsilä. W trakcie procesu instalacji jednostki będą przechodziły również remont w zakresach niekolidujących z montażem odsiarczaczy.
Miejsca
Opinie (61) 2 zablokowane
-
2014-12-02 21:16
i napewno bedzie tańsza niz w POlsce:)
- 10 1
-
2014-12-02 19:58
autostrada
a francuzi juz protestuja 1 km autostrady to 133 mln euro . swoj,a droga ciekawe kto zbuduje ta barkę ? moze wreszcie Crist zacznie zarabiac bo do tej pory doklada sie do tej firmy.
- 11 5
-
2014-12-02 19:12
za duzo kasy maja
Taniej by bylo usypac kilka metrow brzegu wglab morza. Powiekszyli by sobie wyspe, dorobili kilka parkingow i jeszcze super plaza by byla!!!
Ale jak to francuska wyspa to pewnie UNIA DOPLACA!!!!! ha,ha,ha- 11 1
-
2014-12-02 18:37
Do zarządu Crist'a!!! (1)
Tylko przypadkiem nie ulepszajcie konstrukcji według własnego uznania bo znów będzie płacz, że nie chcą płacić :)
- 35 6
-
2014-12-02 19:10
:)
Dobre !
- 5 2
-
2014-12-02 17:39
Fajna taka autostrada (2)
Mogliby zrobić u nas takie coś z Gdańska do Gdyni, oczywiście jako atrakcja mogłaby być płatna...
- 26 6
-
2014-12-02 18:05
Gdyński bulwar miał być początkiem
budowy takiego połączenia . Polecam "TYGODNIK MORSKI" lat 1962 - 1965 .Jest tam wszystko o tej budowie o nazwie : wielkie frum morskie .
- 7 0
-
2014-12-02 17:43
Ta, i jeszcze żeby się od Twojego garażu zaczynała.
- 8 1
-
2014-12-02 17:37
Te stocznie trzymają się dobrze! Powód? Nie ma w nich Karola `opony` Guzikiewicza!
Guzik to zuch nad zuchy!
- 29 11
-
2014-12-02 17:37
Koło Madagaskaru dodatkowe dwa pasy drogi jak molo.
A Trójmiasto taka potęga boryka się z dziurami w drogach i chodnikach.
- 31 2
-
2014-12-02 16:35
Projekt będzie kupiony od jakiegoś zagranicznego biura czy krajowego? (1)
Może nowe biuro MARS design i ćostam? Czy może STG?
- 11 3
-
2014-12-02 17:36
podobno...
...krajowego.
- 4 0
-
2014-12-02 14:18
Jeśli się ktoś zna na robocie to zarobi i to dobrze.
- 41 21
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.