• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist buduje barkę samopodnośną. Nauta montuje skrubery

erka
2 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Barka, wybudowana w stoczni Crist, ma pracować przy realizacji autostrady "Route du Littoral" na wyspie Reunion, niedaleko Madagaskaru. Autostrada będzie miała 12 km długości i ma kosztować ok. 1,6 mld euro. Barka, wybudowana w stoczni Crist, ma pracować przy realizacji autostrady "Route du Littoral" na wyspie Reunion, niedaleko Madagaskaru. Autostrada będzie miała 12 km długości i ma kosztować ok. 1,6 mld euro.

Stocznie związane z Grupą MARS Shipyards & Offshore pozyskały nowe kontrakty. W stoczni Crist wybudowana zostanie specjalistyczna barka, która pracować będzie przy budowie autostrady na Oceanie Indyjskim. Natomiast Stocznia Remontowa Nauta rozpoczęła instalację urządzeń do odsiarczania spalin (skruberów) na statkach należących do armatora Finnlines.



Specjalistyczna barka typu HLJB (Heavy Lift Jack-up Barge) o wymiarach 106 na 44 m będzie dysponowała własnym napędem i systemem pozycjonowania dynamicznego. Jednostka będzie posiadać osiem nóg i wyposażona będzie w system dźwigowy składający się z dwóch suwnic o unosie 2,5 tys. ton każda.

Barka będzie służyła do budowy nowej drogi przebiegającej na odcinku około 5,5 km wzdłuż wybrzeża francuskiej wyspy La Reunion. Inwestycja jest istotna dla regionu z uwagi na spadające odłamki skalne. Nowo wybudowany odcinek drogi będzie oddalony od skał, co zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i turystów odwiedzających wyspę położoną w pobliżu Madagaskaru. Zamawiającym jest konsorcjum francuskich firm specjalizujących się w inżynierii lądowej oraz budownictwie, a na lidera grupy powołano VINCI Construction. Przewidywany czas budowy jednostki to 14 miesięcy.

- Budowa tej jednostki idealnie wpisuje się w profil naszej działalności i realizacji specjalistycznych innowacyjnych konstrukcji. Jesteśmy europejskim liderem w konstrukcjach typu jack-up, a podpisany kontrakt umacnia nasza pozycję rynkową - mówi Zdzisław Bahyrycz, przedstawiciel zarządu Crist SA. - Czujemy ogromną satysfakcję, że nasze statki biorą udział w inwestycjach ważnych dla społeczeństwa i środowiska.

Jednocześnie w Stoczni Remontowej Nauta rozpoczęły się prace dotyczące instalacji skrubera na pierwszej jednostce należącej do Finnlines - statku "Finnbreeze". Finnlines, będący częścią Grupy Grimaldi, jest jednym z głównych graczy na ryku przewozów towarowych i pasażerskich w rejonie Bałtyku. Podobnie jak inni przewoźnicy, których dotyczą nowe regulacje europejskie (dyrektywa dotycząca zmiany limitu zawartości siarki w paliwie okrętowym na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i w Kanale La Manche), jego jednostki muszą zacząć stosować dużo droższe paliwo z niższym limitem zawartości siarki albo modyfikować silniki, aby mogły pracować na LNG lub też montować urządzenia wypłukujące siarkę ze spalin paliwa ciężkiego (tzw. skrubery lub płuczki).

Przewoźnik wybrał trzecią z opcji, powierzając sześć z pierwszych dziesięciu przeróbek gdyńskiej stoczni Nauta. Nauta zamontuje płuczki na sześciu jednostkach należących do Finnlines. Ostatnia z nich opuści stocznię pod koniec lutego 2015.

Prace odbędą się pod nadzorem fińskiej firmy Synkronex Oy. Producentem skruberów jest lider technologii odsiarczania, fińska Wärtsilä. W trakcie procesu instalacji jednostki będą przechodziły również remont w zakresach niekolidujących z montażem odsiarczaczy.
erka

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • zmiany (4)

    zmiany sa juz odchodzi pan prezes A.Sz. a na jego miejsce zostaje pan Krzysztof J.

    • 14 0

    • A jednak tu napisali:
      www.portalmorski.pl/ludzie/personalia/39230-zmiany-w-zarzadzie-stoczni-remontowej-nauta-sa

      • 3 0

    • ciekawe jak to jest ze o tych zmianach cały czas nic sie nie mowi. o odejsciu Slupskiego z rady też nic nie napisali. czyzby blokada informacyjna w mediach?

      • 3 0

    • (1)

      czyli śmieszny prezio jednak do Crista idzie, tak?
      A kogo zmieni?

      • 0 0

      • pytanie jest głupie. w firmach marsjanskich kolesie są zatrudniani po to by mieć kasę a nie po to by pracować i coś wytwarzać czy działać dla dobra firmy, kumpel ma tylko być i nic wiecej. pracować mają inni, ciemny lud a my marsjanie nigdy.nie wiadomo czy smieszny prezes pójdzie do Crista może tak a może nie podobno koleżnaka Terenia załatwia mu jakiś etat.

        • 4 0

  • crist (2)

    Ile razy można pisać o tym samym. Zwykły PR Marsa. Było o Remontowej Shipbuilding to zaraz musi być g o Marsie.Tam trzeba popatrzeć w finanse.

    • 15 4

    • (1)

      popatrzec w finanse marsa oczywiscie

      • 11 1

      • przeciez oni biora kase ze studni bez dna ze skarbu panstwa bez kontroli nie odpowiadaja za nic wszystkich i wsztstko maja w ... nosie

        • 2 0

  • Zmiany, zmiany, zmiany (7)

    Mewa kracze, że zaraz będą zmiany. A będzie to wyglądało tak:
    część zarządu Nauty, w tym śmieszny prezio, pójdą do Crist (w zasadzie wrócą, poinformowani wiedzą o co chodzi)
    część starego zarządu Crist pójdzie do Nauty (nic nowego, ten kierunek "zmian" już znamy"
    szkodnik P. S. żegna się za marsem, a tak na prawdę mars się ze wszystkimi żegna, bo jest niepotrzebny pegazowi.

    Co to zmieni? Nie dużo, straty bądą dalej, ci co kręcą lody, dalej będą je kręcili, a za wszystko jak zwykle zapłaci podatnik.

    • 18 3

    • (3)

      jakie zmiany. Solidarność Nauty wnioskuje o odwołanie z zarządu dyrektora finansowego, bo to on pewne winien jest zawieraniu nieopłacalnych kontraktów, niewykonywaniem tychże kontraktów na czas i z jakością oczekiwaną przez kontrahentów, jak również zatrudnianiu na potęgę wszystkich przyjaciół królika.
      Pozostali członkowie zarządu - ci od handlu, produkcji, techniki i zarządzania operacyjnego są wręcz super, przynajmniej według "przewodniego" związku i jego lidera, który został "zasłużonym pracownikiem".
      Pozory a nie zmiany

      • 12 0

      • (1)

        Można polemizować z tą wypowiedzią

        • 2 2

        • Ale z wypowiedzią tego rodzaju jak twoja to już się nie da polemizować, niestety - uniemożliwia to brak argumentów

          • 2 1

      • ha, ha, ha .... przeciez zwiazki jedza z reki i nigdy nie wysytapia przeciwko zarzadowi stoczni tak jak nigdy nie bronia pracownikow

        • 15 2

    • zmiany (1)

      prezio to ten pijus ? a co z kumplem co rozkradł i rozłozył konrem też tam idzie ? ladna para.

      • 11 0

      • to ładne kwiatki w tej naucie a to pijus, a to ordynus,a to jakiś jajogłowy co sie tam dzieje w tej firmie czy to jeszcze stocznia ? bo to wygląda na jakąś małpiarnię.

        • 6 0

    • do więzienia z nimi !!!

      • 14 0

  • Zaraza

    Na Madagaskarze podobno jest epidemia cholery, wiec zamiast leczyć, lepiej omijać bokiem!!!!

    • 2 2

  • Nie kumam sensu tej autostrady... (3)

    Tyle pasów obok wyspy? Czyżby taki był tam ruch...

    • 15 9

    • Kamienie

      kamienie spadają z klifu, dlatego trzeba odsunąc drogę

      • 3 1

    • . bo to nie jest autostrada budowana przez tuska i nowaka

      ... obecna tylko w mowie, kasa wyparowła

      • 6 5

    • Właśnie !

      To tylko pod turystykę ,
      Tyle kasy by odwiedzający mieli większy komfort i nie stali w korkach.
      Chyba ze za górą jest baza Nasa i mają taki kaprys .

      • 4 1

  • Dopłacimy. (5)

    Czyli teraz polski podatnik dopłaci do barki budującej drogę na Madagaskarze.
    Co za kuriozum!
    Wycenili tak skomplikowaną jednostkę po 7 EUR na kilogram. Życzę powodzenia.

    • 37 27

    • Scrubery (4)

      Możemy również dołożyć do scruberów dla Finnlines. Kto trochę zna tego armatora to wie, że wybrali Nautę bo dała dumpingową cenę na złość Remontowej a dodatkowo zaoszczędzą na karach wynikających z braku kompetencji w Naucie. W tym celu jest zorganizowany fiński nadzór, który robotę dokończy na koszt polskiego podatnika.

      • 21 7

      • Scrubbery

        Kto choć trochę wie jak wyglądają zadania Nauty na projekcie scrubberów nie pisałby tego rodzaju opini. Ceny rynkowe, podział obowiązków z Synkronexem i nikt nie kończy po Naucie roboty.
        Także branżysto wracaj do ślepego PR gdańskich stoczni.

        • 4 3

      • (2)

        Branżysta sam sobie odpowiada :) Dlaczego tyle nienawiści do gdyńskich zakładów?

        • 8 5

        • Prawda

          To nie jest nienawiść tylko głos kogoś kto wie jak to działa i zna ten busines od środka. Dokładamy tam z podatków setki milionów poaństwowych pieniędzy. Wszystko po to aby stwarzać pozory dobrze działającej firmy i miejsc pracy. Tym samym psuje się rynek zdrowym prywatnym podmiotom działającym na własny rachunek i ryzyko. Trzeba to uświadamiać czytelnikom bo suchy przekaz tych informacji buduje fałszywy obraz zgodny z PR urzędników z MARSA i MSP.

          • 17 5

        • Branżysta

          Bo branżysta to "swój".Kto choć troszkę rozumie to wie o czym mowa.Tylko z cennikiem się rozpędził ten nasz branżysta...

          • 14 2

  • A pracownicy dostana po (16)

    1500 PLN :)

    • 54 26

    • (13)

      bez przesady. Rozumiem ponarzekać itd, ale bez przesady... NIKT tyle w stoczni nie zarabia jeśli zna się na czymś. Pozdrawiam.

      • 35 11

      • Dokładnie (12)

        Nawet hauer, ale dobry, wyciągnie < 4.000 zl

        • 20 9

        • zgadza się,jako hauer mam czwóreczke za 200 godzin miesięcznie (10)

          • 7 5

          • W jakiej firmie robisz? ;) (9)

            przeważnie dają 14-17 za ta harówę niestety...

            • 6 1

            • w shipbuilding (7)

              Na terenie remontowej shipbuilding

              • 3 4

              • Dobrze wiedzieć. (6)

                A ja się nadziałem w remontowej shipbuilding na jar- mix . Super stawka jak na te czasy te 18 19 zł- gratuluję i życzę wytrwałości na zimę. Pozdrawiam

                • 1 1

              • pracowałem tam w zeszłym miesiącu (4)

                Pozdrawiam

                • 2 0

              • i co poprawił sie Jareczek? (3)

                Pracowałem tam trochę wcześniej i się mocno przejechałem. No fakt możemy się znać:)

                • 2 0

              • chyba raczej nie,a przynajmniej (1)

                ja jak na razie czekam na zaległości :) chociaż w ratach powoli spłaci.W każdym bądź razie poprawiłem sobie tym że odszedłem do innej firmy i to pod każdym względem.

                • 2 0

              • I tak długo pracowałes, aż się dziwię...

                odchodząc od niego nie mogłeś sobie pogorszyć sprawy- to pewne na stówę. A o tmx słyszałem i opinie ma raczej pozytywne, więc z pewnością polepszyłeś warunki

                • 1 0

              • ja robiłem tam od lipca do konca października

                więc znamy się

                • 1 0

              • to na pewno się znamy :)

                • 1 0

            • 18-19 zł za godzinę dają w tmx na północnej lub remontowej

              • 2 1

        • prawda

          Jest to zakład dla ludzi o mocnych nerwach i bardzo dużej cierpliwości i ciaglej nauki Tylko tak można zostać zauważony i doceniony.

          • 9 0

    • (1)

      taka prawda nie ma to jak zlodziejskie spółki

      • 7 2

      • Za "złodziejska" można dostać pozew. Płacenie zgodnie z umową nie ma nic ze złodziejstwa.

        Jeśli w spółce prywatnej ktoś kradnie, to na pewno nie właściciel; już raczej najemnicy.

        • 7 8

  • (1)

    Kryptoreklama.

    Proszę lepiej o dane na temat finansów tej stoczni, np. ile zapłaciła za majątek w Gdyni i skąd dostała środki?

    • 19 16

    • od Mikołaja

      • 8 0

  • barka

    Niech buduja moze wreszcie Crist odbije sie od dna. Chociaz ciezko bedzie ale chyba dazdza rade. Gdyby nie zwiazali sie z Marsem to na 100% zrobiliby ta barke a tak to jest sporo watpliwosci. Obym sie mylil.

    • 11 2

  • Utrata kontroli nad pojazdem

    na takiej autostradzie na każdym jej odcinku może się skończyć , że wyląduje się w wodzie.I pozamiatane.

    • 6 5

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Ewa Sowińska

Partner ESO Audit i Zastępca Prezesa Krajowej Rady Biegłych Rewidentów. Wcześniej Członek Zarządu...

Najczęściej czytane