• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist buduje barkę samopodnośną. Nauta montuje skrubery

erka
2 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Barka, wybudowana w stoczni Crist, ma pracować przy realizacji autostrady "Route du Littoral" na wyspie Reunion, niedaleko Madagaskaru. Autostrada będzie miała 12 km długości i ma kosztować ok. 1,6 mld euro. Barka, wybudowana w stoczni Crist, ma pracować przy realizacji autostrady "Route du Littoral" na wyspie Reunion, niedaleko Madagaskaru. Autostrada będzie miała 12 km długości i ma kosztować ok. 1,6 mld euro.

Stocznie związane z Grupą MARS Shipyards & Offshore pozyskały nowe kontrakty. W stoczni Crist wybudowana zostanie specjalistyczna barka, która pracować będzie przy budowie autostrady na Oceanie Indyjskim. Natomiast Stocznia Remontowa Nauta rozpoczęła instalację urządzeń do odsiarczania spalin (skruberów) na statkach należących do armatora Finnlines.



Specjalistyczna barka typu HLJB (Heavy Lift Jack-up Barge) o wymiarach 106 na 44 m będzie dysponowała własnym napędem i systemem pozycjonowania dynamicznego. Jednostka będzie posiadać osiem nóg i wyposażona będzie w system dźwigowy składający się z dwóch suwnic o unosie 2,5 tys. ton każda.

Barka będzie służyła do budowy nowej drogi przebiegającej na odcinku około 5,5 km wzdłuż wybrzeża francuskiej wyspy La Reunion. Inwestycja jest istotna dla regionu z uwagi na spadające odłamki skalne. Nowo wybudowany odcinek drogi będzie oddalony od skał, co zwiększy bezpieczeństwo mieszkańców i turystów odwiedzających wyspę położoną w pobliżu Madagaskaru. Zamawiającym jest konsorcjum francuskich firm specjalizujących się w inżynierii lądowej oraz budownictwie, a na lidera grupy powołano VINCI Construction. Przewidywany czas budowy jednostki to 14 miesięcy.

- Budowa tej jednostki idealnie wpisuje się w profil naszej działalności i realizacji specjalistycznych innowacyjnych konstrukcji. Jesteśmy europejskim liderem w konstrukcjach typu jack-up, a podpisany kontrakt umacnia nasza pozycję rynkową - mówi Zdzisław Bahyrycz, przedstawiciel zarządu Crist SA. - Czujemy ogromną satysfakcję, że nasze statki biorą udział w inwestycjach ważnych dla społeczeństwa i środowiska.

Jednocześnie w Stoczni Remontowej Nauta rozpoczęły się prace dotyczące instalacji skrubera na pierwszej jednostce należącej do Finnlines - statku "Finnbreeze". Finnlines, będący częścią Grupy Grimaldi, jest jednym z głównych graczy na ryku przewozów towarowych i pasażerskich w rejonie Bałtyku. Podobnie jak inni przewoźnicy, których dotyczą nowe regulacje europejskie (dyrektywa dotycząca zmiany limitu zawartości siarki w paliwie okrętowym na Morzu Bałtyckim, Morzu Północnym i w Kanale La Manche), jego jednostki muszą zacząć stosować dużo droższe paliwo z niższym limitem zawartości siarki albo modyfikować silniki, aby mogły pracować na LNG lub też montować urządzenia wypłukujące siarkę ze spalin paliwa ciężkiego (tzw. skrubery lub płuczki).

Przewoźnik wybrał trzecią z opcji, powierzając sześć z pierwszych dziesięciu przeróbek gdyńskiej stoczni Nauta. Nauta zamontuje płuczki na sześciu jednostkach należących do Finnlines. Ostatnia z nich opuści stocznię pod koniec lutego 2015.

Prace odbędą się pod nadzorem fińskiej firmy Synkronex Oy. Producentem skruberów jest lider technologii odsiarczania, fińska Wärtsilä. W trakcie procesu instalacji jednostki będą przechodziły również remont w zakresach niekolidujących z montażem odsiarczaczy.
erka

Miejsca

Opinie (61) 2 zablokowane

  • i napewno bedzie tańsza niz w POlsce:)

    • 10 1

  • autostrada

    a francuzi juz protestuja 1 km autostrady to 133 mln euro . swoj,a droga ciekawe kto zbuduje ta barkę ? moze wreszcie Crist zacznie zarabiac bo do tej pory doklada sie do tej firmy.

    • 11 5

  • za duzo kasy maja

    Taniej by bylo usypac kilka metrow brzegu wglab morza. Powiekszyli by sobie wyspe, dorobili kilka parkingow i jeszcze super plaza by byla!!!
    Ale jak to francuska wyspa to pewnie UNIA DOPLACA!!!!! ha,ha,ha

    • 11 1

  • Do zarządu Crist'a!!! (1)

    Tylko przypadkiem nie ulepszajcie konstrukcji według własnego uznania bo znów będzie płacz, że nie chcą płacić :)

    • 35 6

    • :)

      Dobre !

      • 5 2

  • Fajna taka autostrada (2)

    Mogliby zrobić u nas takie coś z Gdańska do Gdyni, oczywiście jako atrakcja mogłaby być płatna...

    • 26 6

    • Gdyński bulwar miał być początkiem

      budowy takiego połączenia . Polecam "TYGODNIK MORSKI" lat 1962 - 1965 .Jest tam wszystko o tej budowie o nazwie : wielkie frum morskie .

      • 7 0

    • Ta, i jeszcze żeby się od Twojego garażu zaczynała.

      • 8 1

  • Te stocznie trzymają się dobrze! Powód? Nie ma w nich Karola `opony` Guzikiewicza!

    Guzik to zuch nad zuchy!

    • 29 11

  • Koło Madagaskaru dodatkowe dwa pasy drogi jak molo.

    A Trójmiasto taka potęga boryka się z dziurami w drogach i chodnikach.

    • 31 2

  • Projekt będzie kupiony od jakiegoś zagranicznego biura czy krajowego? (1)

    Może nowe biuro MARS design i ćostam? Czy może STG?

    • 11 3

    • podobno...

      ...krajowego.

      • 4 0

  • Jeśli się ktoś zna na robocie to zarobi i to dobrze.

    • 41 21

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marek Kamiński

Polski polarnik, podróżnik, żeglarz, autor książek, fotograf, przedsiębiorca. Właściciel firmy firmy Invena. Zajmuje się ona dystrybucją armatury i urządzeń przeznaczonych do wewnętrznych instalacji grzewczych i sanitarnych. Kamiński jest też założycielem Instytutu Marka Kamińskiego, Fundacji Marka Kamińskiego. Włada ośmioma językami obcymi: angielskim, niemieckim, włoskim, francuskim, hiszpańskim, norweskim, rosyjskim i japońskim.

Najczęściej czytane