- 1 Unimot rozbuduje bazę w Gdańsku (40 opinii)
- 2 "Uśmiechnięty" kolos w Porcie Gdynia (76 opinii)
- 3 Zużywamy coraz więcej energii (157 opinii)
- 4 Blisko 28 mln zł za 4 kluby fitness (60 opinii)
- 5 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (45 opinii)
- 6 Historia o "Gdyńkongu" uderza w Port Zewnętrzny (118 opinii)
Crist zbuduje kolejną hybrydę dla Finferries
Ponad 100 m długości, 17 m szerokości oraz możliwość przewiezienia 90 samochodów osobowych - to parametry nowego promu hybrydowego, który zbuduje stocznia Crist dla fińskiego operatora promowego, Finferries. Nowoczesna, ekologiczna jednostka ma obsługiwać połączenie w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich.
Wcześniejszy, zbudowany również przez Crist, a zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda, dla Finferries, hybrydowy prom dwustronny "Elektra" okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały wyróżnione m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.
- Ten kontrakt jest efektem naszej ciężkiej pracy oraz doświadczenia w budowie nowoczesnych promów hybrydowych, które zdobyliśmy m.in. przy "Elektrze" czy promie "Herjólfur". Dzięki temu kolejny, w pełni wyposażony prom hybrydowy, zamawiany przez naszych partnerów z Finferries, powstanie w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Prom będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie. Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości, 17,4 m szerokości. Na jej pokład zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 350 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez trzyosobową załogę. Według założeń ma zacząć pracę na linii Åland Föglö, w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich w 2022 roku.
- Prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii, które będą zasilane bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku jednostki. Nasi klienci dostaną więc przyjazny dla środowiska statek, który idealnie sprawdzi się w codziennej pracy w rejonie Wysp Alandzkich - dodaje Tomasz Wrzask.
Miejsca
Opinie (43) 2 zablokowane
-
2019-11-13 22:19
To jest osiągnięcie coś co daje ludziom pracę ,......a nie kolejny biurowiec
- 9 1
-
2019-11-13 21:20
To cieszy
Pozdrawiam moich kolegów.
To są dobre..bardzo dobre wiadomości.
Z zaciekawieniem czekam na to, która z dwóch stoczni stanie mocniej na nogi.
Obu zyczę dobrze ,- 6 1
-
2019-11-13 15:08
Bardzo fajnie (1)
Tylko, aby było to rozwiązanie ekologiczne, trzeba uzyskiwać energię z ekologicznych źródeł. W Polsce, gdyby taki statek wprowadzić, równie dobrze mógłby na węgiel pływać ;)
- 17 5
-
2019-11-13 16:42
A jak Ty widzisz na takim promie 100m komin z filtrami?
Albo i jeszcze wyższy?
- 1 0
-
2019-11-13 15:08
marynarz (1)
kazdy konstruktor 5 lat na morze a potem do biurka dopiero.
- 31 11
-
2019-11-13 15:47
szkoda że nie odwrotnie.
- 5 2
-
2019-11-13 15:06
Brawo !
Brawo Crist !!!
- 18 4
-
2019-11-13 14:26
Crist
Wielkie gratulacje !
- 42 4
-
2019-11-13 14:15
I po takie wiadomości wchodzę na 3miasto. Dziękuję pięknie. Życzę dalszych sukcesów
i nagłaśniania się.
- 61 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.