• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist zbuduje kolejną hybrydę dla Finferries

VIK
13 listopada 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
Nowy prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii. Nowy prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii.

Ponad 100 m długości, 17 m szerokości oraz możliwość przewiezienia 90 samochodów osobowych - to parametry nowego promu hybrydowego, który zbuduje stocznia Crist dla fińskiego operatora promowego, Finferries. Nowoczesna, ekologiczna jednostka ma obsługiwać połączenie w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich.



Wcześniejszy, zbudowany również przez Crist, a zaprojektowany przez biuro projektowe StoGda, dla Finferries, hybrydowy prom dwustronny "Elektra" okazał się wielkim sukcesem na skalę międzynarodową. Jego innowacyjny system ładowania i rozwiązanie hybrydowe zostały wyróżnione m.in. międzynarodową nagrodą "Ship of the Year" w konkursie Marine Propulsion Awards 2018 oraz nagrodą CEMT 2018 przyznaną za wybitny wkład na rzecz sukcesu europejskiego przemysłu morskiego wręczoną podczas II Forum Wizja Rozwoju w Gdyni.

- Ten kontrakt jest efektem naszej ciężkiej pracy oraz doświadczenia w budowie nowoczesnych promów hybrydowych, które zdobyliśmy m.in. przy "Elektrze" czy promie "Herjólfur". Dzięki temu kolejny, w pełni wyposażony prom hybrydowy, zamawiany przez naszych partnerów z Finferries, powstanie w naszej stoczni - mówi Tomasz Wrzask, PR & marketing manager Crist.
Prom będzie zasilany z ładowanych z lądu baterii akumulatorów. Spalinowe agregaty prądotwórcze będą służyły jako rezerwowe źródło zasilania jednostki, używane w warunkach złej pogody bądź dużego nagromadzenia lodu na trasie. Nowa jednostka będzie miała 100,5 m długości, 17,4 m szerokości. Na jej pokład zmieści się 90 samochodów osobowych oraz 350 pasażerów. Jednostka ma być obsługiwana przez trzyosobową załogę. Według założeń ma zacząć pracę na linii Åland Föglö, w rejonie archipelagu Wysp Alandzkich w 2022 roku.

- Prom, podobnie jak "Elektra", będzie pokonywać swoją trasę, korzystając z własnych baterii, które będą zasilane bezpośrednio z lądu podczas ładunku i rozładunku jednostki. Nasi klienci dostaną więc przyjazny dla środowiska statek, który idealnie sprawdzi się w codziennej pracy w rejonie Wysp Alandzkich - dodaje Tomasz Wrzask.
VIK

Miejsca

Opinie (43) 2 zablokowane

  • To jest osiągnięcie coś co daje ludziom pracę ,......a nie kolejny biurowiec

    • 9 1

  • To cieszy

    Pozdrawiam moich kolegów.
    To są dobre..bardzo dobre wiadomości.
    Z zaciekawieniem czekam na to, która z dwóch stoczni stanie mocniej na nogi.
    Obu zyczę dobrze ,

    • 6 1

  • Bardzo fajnie (1)

    Tylko, aby było to rozwiązanie ekologiczne, trzeba uzyskiwać energię z ekologicznych źródeł. W Polsce, gdyby taki statek wprowadzić, równie dobrze mógłby na węgiel pływać ;)

    • 17 5

    • A jak Ty widzisz na takim promie 100m komin z filtrami?

      Albo i jeszcze wyższy?

      • 1 0

  • marynarz (1)

    kazdy konstruktor 5 lat na morze a potem do biurka dopiero.

    • 31 11

    • szkoda że nie odwrotnie.

      • 5 2

  • Brawo !

    Brawo Crist !!!

    • 18 4

  • Crist

    Wielkie gratulacje !

    • 42 4

  • I po takie wiadomości wchodzę na 3miasto. Dziękuję pięknie. Życzę dalszych sukcesów

    i nagłaśniania się.

    • 61 4

2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Marcin Lewandowski

Prezes zarządu Grupy GPEC, firmy z branży energetycznej. Doświadczenie zdobył na stanowiskach...

Najczęściej czytane