• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Crist zbuduje statek do układania żwiru na dnie morskim

VIK
16 września 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Tunel tzw. zatapiany zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt. Tunel tzw. zatapiany zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

Stocznia Crist zbuduje specjalistyczną jednostkę, która posłuży do budowy tunelu między Niemcami a Danią. Będzie to statek do układania żwiru na dnie morskim. Umowę podpisano z konsorcjum Femern Link Contractors.



Stocznia Crist zawarła umowę na budowę jednostki specjalistycznej z konsorcjum Femern Link Contractors, odpowiedzialnym za projekt i budowę tunelu zatapianego, który zapewni stałe połączenie w cieśninie Fehmarnbelt.

- Połączenie będzie składać się z autostrady i linii kolejowej, obejmującej 18-kilometrowy tunel, który umożliwi szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między Skandynawią a Europą, między portami Puttgarden w Niemczech i Rødbyhavn na wyspie Lolland w Danii. Połączenie tunelem umożliwi podróż pociągiem między Hamburgiem a Kopenhagą, które zajmie poniżej trzech godzin. Obecnie zajmuje pięć i pół godziny - poinformowano w komunikacie.

Stocznia z Gdyni zbuduje w pełni wyposażoną jednostkę wielozadaniową [MPP] wyposażoną również w zatapialne urządzenie do zrzutu (tzw. SDT, także wybudowane przez Crist), które posłuży do układania żwiru na dnie morskim pod elementy tunelu zatapialnego. W ramach projektu stocznia Crist będzie współpracowała z biurem projektowym StoGda, które będzie odpowiedzialne za rozwinięcie projektu technicznego oraz projekt roboczy.

- Jednostka będzie miała kadłub o długości 130,2 m (całkowita długość: 149 m, łącznie z pasami transmisyjnymi). Całkowita szerokość wyniesie 48 m. Jednostka pomieści do 19 osób, będzie posiadała dwie komory żwirowe, każda do 7000 ton żwiru. Zdalnie sterowane narzędzie do układania żwiru (SDT) zostanie opuszczone spod kadłuba jednostki do 46 m poniżej linii wodnej, gdzie będą układane fundamenty żwirowe pod zatopiony tunel. Połączenie wysokiego poziomu automatyzacji i najnowocześniejszych technologii pozycjonowania zapewni dokładne rozmieszczenie fundamentów żwirowych - poinformowano w komunikacie.
Stocznia Crist jest już znana z budowania nietypowych, innowacyjnych jednostek. Najpierw była samopodnośna barka Zourite budująca drogę nad brzegiem morza, czyli wiadukt morski na wyspie La Reunion. Specjalistyczna samopodnośna barka Zourite to pierwszy tego typu obiekt na świecie. Budowa jednostki kosztowała 80 mln euro. Część wykonana przez Crist to 40 mln euro, reszta to koszt specjalistycznych urządzeń zamontowanych na barce. Została przekazana armatorowi w marcu 2016 roku. Potem był dok Marco Polo służący do budowy kesonów, dzięki którym możliwe stało się wzniesienie osiedla apartamentów w Księstwie Monako w miejscu, gdzie znajdowała się zatoka.
VIK

Miejsca

Opinie (101) 5 zablokowanych

  • Ta

    Francuz wykupił i zadzi

    • 3 3

  • Super

    Oby nie zapomnieli wykonać ścieżki dla rowerów,hulajnóg i rolkarzy.Chętnie pojade przejechać sie rowerem.

    • 8 0

  • Mam nadzieje zbudujecie cały statek a nie tylko sam kadłub.. (1)

    • 10 0

    • Przeczytaj całosc to moze znikna twoje troski...

      • 2 1

  • Stocznia Banana

    Wszyscy pracownicy i podwykonawcy z radości do góry skaczą, że sobie poprzez różne państwowe wykupy akcji, pomoce Covidowe i inne nie tylko sami sobie zapłacą, swoimi pieniędzmi z własnych podatków, za swoją własną pracę, ale również wspomogą w 50 procentach zakup materiałów i urządzeń w Danii. No zaje...ście po prostu. :-) :-) :-) Brawo !!! Czy ktoś zna wyniki finansowe tych cwaniaków ???

    • 10 5

  • Folwark zwierzęcy (1)

    Ci nasi "geniusze" i "wizjonerzy" :-) :-) :-) to wypisz, wymaluj Napoleoni z książki i filmu (jest na YouTube) " Folwark zwierzęcy" Georgia Orwella. Tam jest ten cały mechanizm dokładnie opisane i pokazane dlaczego w tym coś..bym kraju zawsze będzie do d..py. A więc nie produkujemy produktów za które klienci będą chcieli dobrze zapłacić, tylko wynajmujemy zwierzęta do roboty za najniższa cenę do najgorszej czarnej nie dochodowej roboty. "Jak najwięcej pracy za jak najmniej jedzenia". I ogłupianie zwierząt i baranów propagandą żeby je na.maxa wyciskać. :-) . Nad wszystkim świnia w garniturze która zapomniała skąd wyszła i nowych kumpli sobie znalazła i biznesmena udaje :-) :-) :-) . Tylko film kręcić :-) :-) :-). Finał taki jak w filmie ruina i upadek.

    • 11 4

    • PiS

      • 3 3

  • ciekawe czy tak jak w przypadku baltic pipe również miejsca lęgowe myszy i nietoperzy będą narażone na zniszczenie xd (1)

    • 6 0

    • Zależy jak ruscy z Unią się dogadają, to mogą się znaleźć jakieś muszki owocówki zagrożone wyginięciem.

      • 1 0

  • Ha ha ciekawe kim to wybuduja?

    Moze Indonejczycy z kebabow beda zainteresowani

    • 5 1

  • A juz myslalem ze to tunel aby latwiej bylo do Szwecji ucuec. (2)

    • 0 2

    • Tam to prom pinokio bedzie plywal (1)

      • 2 1

      • W TVP pokazywali juz wodowanie nawet.

        • 2 0

  • "Geniusze"

    W Polsce płaci się podwykonawcom 4 do 4,5 razy mniej za godzinę niż. np. w Niemczech, Holandii czy Norwegii. Nie jest to tajemnicą bo wiele firm robi na ich zlecenie. Prąd, główne medium jest 2 razy tańsze. Poza tym to wszystko robi się na działalność na czarno i pod stołem. Podatki i tak niskie względem Zachodu. I pomimo takiej przewagi "geniusze" i "wizjonerzy" nie potrafią zarobić i trzeba do nich setki milionów złotych dopłacać z państwowej kasy. :-) :-) :-) i nawet tych wszawych stawek nie są w stanie zapłacić w terminie. Ludzie latami czekają. W cywilizowanych krajach gość, jak daje ciała to bankrutuje, spłaca zobowiązania i infrastrukturę i szanse dostaje ktoś następny, który wie, jak się jego los skończy, jak nie zarobi. Nasi "geniusze" i "wizjonerzy" nawet na niewolniczym, posłusznym, stoczniowym chłopie pańszczyźnianym nie potrafią zarobić. W każdym normalnym kraju by ich rozjechali, a tu opłacaja POPISiorów i mają wylane na wynik bo i tak im się dopłaca z budżetu Państwa. (wykup akcji czy pomoc Covidowa).

    • 6 1

  • Crist

    Crist to padlo i wyzysk a kierownictwo to siodmy garnitur czlowieka Niestety

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Dorota Sobieniecka- Kańska

Dyrektor Gdańskiego Klubu Biznesu. Wydawca, dziennikarka, wykładowca, doradca public relations....

Najczęściej czytane