• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cztery PSV. Kontrakt Remontowa Shipbuilding

VIK
2 stycznia 2014 (artykuł sprzed 10 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Stępka pod budowę statku pożarniczego
Jednostki o długości 89 metrów, pokładzie roboczym 970 m kw i nośności 5 500 DWT obsługiwane będą przez 25 - osobową załogę. Jednostki o długości 89 metrów, pokładzie roboczym 970 m kw i nośności 5 500 DWT obsługiwane będą przez 25 - osobową załogę.

Remontowa Shipbuilding z grupy kapitałowej Remontowa Holding SA zdobyła kolejny prestiżowy kontrakt. Tym razem na cztery statki typu PSV najnowszej generacji. Zamówienie będzie realizowane dla firmy Siem Offshore Contractors, jednego z czołowych operatorów floty offshore na Morzu Północnym.



- Zakontraktowane jednostki przeznaczone są do eksploatacji na obszarze Norweskiego Szelfu Kontynentalnego przy obsłudze morskich pól naftowych, a zbudowane zostaną zgodnie z najnowocześniejszą technologią oraz światowymi trendami - wyjaśnia Andrzej Wojtkiewicz, prezes Remontowa Shipbuilding. - Na co dzień statki będą zaopatrywać morskie instalacje poszukiwawczo - wydobywcze w niezbędne części zamienne, narzędzia, oprzyrządowanie, paliwo, chemikalia, żywność i wodę pitną. W razie konieczności posłużą w transporcie członków załogi obsługiwanych instalacji.

Statki PSV (Platform Supply Vessel) będą wyposażone w najnowocześniejsze systemy nawigacyjne, w tym rozbudowany system dynamicznego pozycjonowania DP2, system do zwalczania pożarów Fi-Fi 2 oraz system do usuwania zanieczyszczeń ropopochodnych, czy prowadzenia akcji ratowniczych dla 300 osób. Dodatkowo zastosowanie podwójnego napędu gazowo - elektrycznego pozwoli ograniczyć emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Jednostki o długości 89 metrów, pokładzie roboczym 970 m kw i nośności 5 500 DWT obsługiwane będą przez 25 - osobową załogę.

Koncepcję statku oraz dokumentację techniczną wykona norweskie biuro Wartsila Ship Design. Statki zostaną zbudowane oraz kompleksowo wyposażone  przez firmy należące do Remontowa Holding SA. Przekazanie gotowych jednostek armatorowi rozpocznie się sukcesywnie w trzecim kwartale 2015 roku, a zakończy w drugim kwartale 2016 roku.
VIK

Miejsca

Opinie (53) 4 zablokowane

  • statki

    widać , że coś się ruszyło w kontraktacji. te statki budowane dla Siem Offshore z Norwegii dowodzą , że mozna budować i zarabiać na statkach ale stocznie muszą być dobrze zarządzane a to jest tylko mozliwe w przypadku gdy firmy są naprawde prywatne a nie jak np. quasiprywatny a faktycznie państwowy CRIST lub sa takie mewchanizmy, które powoduja utozsamianie się pracowników z firmą ale nie tak jak w np. Naucie gdzie jest gromada białych słoni zarabiajacych duże pieniadze za nic ich bywanie w stoczni nic nie przynosi dla właściciela czyli Skarbu Państwa a wrecz przeciwnie.No i trzeba dbać o ludzi a nie tak jak to działał buc zwany nieukiem w Konrem Nauta, który doprowadził do niewyobrażalnych strat finanspowych jakie poniósł Skarb Państwa nie mówiąc o szkodach wyrzadzonych pracownikom o firmom kooperujacym.

    • 61 4

  • Dobra wiadomość z Nowym Rokiem ;) (12)

    Ale proszę o uzupełnienie artykułu o informację ile z zysku za te kontrakty stocznia odda bankom z tytułu zadłużenia przez tzw. opcje walutowe. Tak po prostu z poczucia rzetelności dziennikarskiej, która przecież jest nieobca zespołowi Trojmiasto.pl ;)

    • 19 28

    • O % (3)

      Remontowa Shipbuilding S.A. odda bankom 0% (słownie:ZERO), ponieważ opcje są dawno temu spłacone.

      • 10 6

      • dokładnie..opcje już spłacone Edwinie...

        • 4 8

      • v (1)

        nie sadze by były juz splacone remontowa podpisała ugodę z bankami na 20 lat

        • 8 6

        • Są już dawno spłacone, ponieważ Remontowej zależało na odzyskaniu swobody działania, a opcje na to nie pozwalały. Spłata opcji pozwoliła na zmiany własnościowe w Holdingu.

          • 8 5

    • Stara historia. (3)

      Po pierwsze tzw. opcje obciążały Gdańską Stocznie Remontowa a nie całą Grupę Remontowa. Poza tym ugoda była zawarta z konsorcjum banków i faktycznie zabezpieczała ich interesy na wiele lat, tyle że dzięki wynikom z produkcji wszystkie zobowiązania zostały spłacone w max 3 lata. Całą sprawa przeszła zatem do historii. Najważniejsze jednak, że kontrakt o którym mowa w artykule zawarła Remontowa Shipbuilding (ex. Stocznia Północna).

      • 4 3

      • histyoria z opcjami

        nie sądzę , że to przeszłość GSR z tytułu opcji winna zapłacić 0k. 1,5 mld zł a ugoda prawdopodobnie opiewa na ok. 600 mln zł płatnych przez 20 lat. a więc nie są z pewnością uregulowane sprawy opcji ale remontowa z pewnością wywiązuje się ze zobowiązań i wywiąze się z z ugody z bankami.

        • 5 0

      • staRA HISTORIA (1)

        z umów na opcje a prawdopodobnie były to opcje egzotyczne wynikało, że stocznia musi spłacić ok 1,5 mld zł a po ugodzie ok. 600 mln zł - zysk netto stoczni to ok. 30 mln zł rocznie a więc nijak nie mozna spłacić w 3 lata - chyba , że doszło dpo sprzedazy jakiegoś składnika majątku grupy rempontowa ale raczej w to wątpię.
        tyle ze nie ma coi sie podnbiecać sprawami opcji walutowych to juz przeszłośc i nalezy patrzec do przodu nie da się isć naprzod mając głowę zwróconą w tył.

        • 3 1

        • Podniecać się nie ma co, ale pamiętac o tym błędzie trzeba,

          zwłaszcza, że dług ciąży.

          • 1 1

    • opcje (1)

      Opcje walutowe spłacone w 2012 stocznia ma się dobrze bo jest normalnie zarzadzana i wszystkim innym tego życzę .

      • 5 3

      • Chyba św. Mikołaj pomógł tak szybko te 1,5 mld PLN spłacić

        a co do obecnego zarządzania to się zgodzę.

        • 1 0

    • (1)

      Wszystki opcje dawno spłacone.
      trzeba umieć czytać wyniki stoczni które są ogólnie dostępne.

      • 1 2

      • ekonomiscie

        wyniki stoczni a sprawa opcji to odrebne chociaz powiazane z soba tematy. nikt nie kwestionuje wynikow remontowej bo bo te sa dobre. temat opcjio walutowych czyli instrumentow finansowych wykorzystanych przez banki orzy bierności rzadu polskiego ( nie wprowadzono wzycie w e wlasciwym terminie dyrektywy MiFID) doproiwadził do tego , ze z Polski wypłynęło ok. 200 mld zł, kilkatysiecy firm zostało poszkodowanych w Polsce i pewna liczba osób prywatnych. tak naprawde nie ma o co kruszyc kopii. wazne , że holding remontowej ma sie dobrze w odroznieniu od stoczni marsjanskich no ale tamte to nie sa od budowy czy remointu statków to prawdziwa dolina białych słoni

        • 3 0

  • 25 osob? (7)

    Ktos (znow) nie ma pojecia, o czym pisze.

    • 0 18

    • Jest miejsce dla 25 osob

      Ale statek obsluguje 14-16 osob.

      • 4 5

    • Najwyrazniej minusujacy nie potrafia czytac?

      Kolega ofszorowiec chyba tez.
      CYTUJE:
      "obsługiwane będą przez 25 - osobową załogę".

      Lepiej?

      • 4 1

    • budowniczy (4)

      tak ty nie masz pojecia 25 osob na tak malym statku to i tak jest duzo
      ststek ten jest transportowcem przewozi cement metynol itp
      ale skad ty mozasz to wiedziec

      • 3 3

      • Ciekawe... (2)

        Metynol ? Cóż to takiego ? Bo ja wiem że będzie woził Metanol , Glikol oraz inne alkoholo podobne .
        Druga sprawa że na takim statku ktoś musi obsługiwać DP , maszynownię , podłączać węże ładunkowe przy podejściu pod platformę, sztauować ładunki wrzucone na pokład , gotować marynarzom itp itd...

        • 0 2

        • (1)

          Zaloga 15 osobowa w zupelnosci wystarczy.

          W zbiornikach przewozi sie liquid mud, brine, base oil, paliwo,wode.

          Do tego sypkie bulki - barite, bentonite, baracarb i cement

          Metanol to rzadkosc, glikolu sie nie wozi

          • 0 1

          • Baryt, bentonit, płuczka. Nie bądź taki światowy - każdy z wymienionych towarów ma odpowiednik w j. Polskim

            • 2 0

      • banda zanwcow

        Statek dostanie kontrakt na inspekcje z wykorzystaniem ROV, wrzuca kilka kontynerow mieszkalnych (do tego wszystkie 25 miejsc bedzie zajetych), i co banda madrali wtedy zrobi zacznie toczyc nastepna dyspute o niczym?

        • 1 0

  • Dobra robota (2)

    Ale projekt wykona biuro Wartsila Ship Design Poland z siedzibą w Gdynii.

    • 27 6

    • Projekt

      Projekt wykonany dawno, teraz tylko kopiuj wklej robią.

      • 64 2

    • PATOLOGIA

      gwarantuje ze WSDPL to jedyne bioro projektowe na swiecie w ktorym:
      - sprzataczki zarabiaja wiecej od inzynierow pracujacych tam krocej niz 2 lata
      - inzynierowie z niewielkim doswiadczeniem albo zaraz po studiach pracuja tam przez pierwszy rok, jezeli bedziesz mial szczescie to troche krocej na umowie śmieciowej za 10 zl/h brutto
      - 1/3 pracujacych przychodzi do pracy zeby robic wszystko inne niz pracowac
      - 2/3 pracujacych jest ze soba spokrewnionych i tak mamy tam małżenstwa, ojcow z synami, kuzynostwo, ciocie, wujków i bratankow, a pozostali nie spokrewnieni to bardzo dobrzy znajomi
      - a najlepszy jest kierownik jednego z działów ktory swoim wygladem zewn wyglada gorzej niz niejeden bezdomny

      • 75 5

  • ehhh gdyby tak Grupa Remontowa sypnęła kasą na Wybrzeże (1)

    Skończyłyby się raz na zawsze probemy finansowe i pośmiewisko na całą żużlową Polskę. Co to dla GR sypnąć 3 bańki za sezon na speedway. Warunek to przedstawiciel firmy w zarządzie klubu żeby kasa nie została wyrzucona w błoto.

    • 3 36

    • Posmiewisko?

      Wlasnie je z siebie zrobiles.

      • 8 2

  • Gratulacje

    • 21 1

  • (2)

    Remontowa rządzi

    • 26 1

    • (1)

      Nie remontowa tylko remontowa shipbuilding kolego:)

      • 1 10

      • to jest holding który nazywa się Remontowa

        • 7 0

  • a te remontowcy budowlańcy statków s tej remontowej

    to one panie nigdy nie krzyczały , że nie oddamy stoczni itd. one po prostu panie
    swoje robiły i popatrz pan jak wychodza na tym no jak ?

    • 28 1

  • Lepiej budować i remontować

    Jak biadolić i żebrać o państwową kasę. Gdzie związki zawodowe dostają kasę za to żeby cicho siedziały, tam dobrze się dzieje. A jak by tak wyrzucić związki z zakładów za bramy, to zysk byłby wymierny dla wszystkich za wyjątkiem związkowych nierobów..

    • 28 1

  • bardzo fajnie, ale czy nie przyjemniej czytałoby się artykuły w stylu:

    Polskie przedsiębiorstwo zamówiło cztery statki PSV, w polskiej stoczni, według polskiego projektu? :) wielu radykałów z lewej strony przypnie mi łatkę faszysty, ale to po prostu ekonomia :)

    • 16 4

1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Bogdan Górski

prezes Przedsiębiorstwa Budowlanego „Górski”.Spółkę, ze stu procentowym kapitałem...

Najczęściej czytane