stat

Czwarty prom dla Torghatten Nord AS już pływa

Statek jednorazowo zabiera na pokład 147 pasażerów oraz 21 samochodów osobowych.
Statek jednorazowo zabiera na pokład 147 pasażerów oraz 21 samochodów osobowych. fot. materiały prasowe

Remontowa Shipbuilding przekazała armatorowi kolejny prom pasażersko-samochodowy. To już czwarty statek zbudowany dla jednej z największych firm żeglugowych w Norwegii - Torghatten Nord AS.


Rebbenesøy obsługuje ruch pasażersko – samochodowy  w rejonie w Tromsø.
Rebbenesøy obsługuje ruch pasażersko – samochodowy w rejonie w Tromsø. fot. materiały prasowe

Drugi z serii promów typu RoPax, któremu nadano nazwę KVALØY przekazano armatorowi 10 grudnia. Pierwszy, czyli VENGSØY wypłynął z gdańskiej stoczni 10 listopada. Oba promy otrzymały nazwy wysp leżących w północnej części Norwegii i służą do obsługi publicznego transportu wodnego w tym rejonie. Statki jednorazowo zabierają na pokład 147 pasażerów oraz 21 samochodów osobowych.

Współpraca z armatorem Torghatten Nord AS rozpoczęła się w 2009 roku podpisaniem kontraktu na budowę czterech nowoczesnych promów fiordowych różniących się rodzajem napędu, mocą silnika oraz zasięgiem obsługiwanych linii. W połowie ubiegłego roku rozpoczęła się budowa dwóch dwustronnych promów o napędzie konwencjonalnym. Od października bieżącego roku statki te obsługują ruch pasażersko - samochodowy w rejonie w Tromsø. Prawie 36 metrowe promy o nowoczesnym designie, obsługiwane przez trzy-osobową załogę zabierają na pokład 47 pasażerów i 16 samochodów osobowych. Oba promy - Rebbenesøy i Uløytind otrzymały swe nazwy w wyniku konkursu zorganizowanego przez społeczność lokalną.

W maju 2010 roku podpisano kolejne kontrakty na budowę czterech dużych, nowoczesnych promów pasażersko-samochodowych o napędzie gazowym, odpowiadającym restrykcyjnym normom ekologicznym, ograniczającym emisję szkodliwych substancji do atmosfery. Promy przeznaczone będą do obsługi ruchu pasażersko-samochodowego w rejonie archipelagu Lofotów. Jednorazowo zabierać będą na pokład 390 pasażerów i 120 samochodów osobowych. Statki napędzane będą jednym silnikiem zasilanymi gazem LNG, co pozwoli na osiągnięcie serwisowej prędkości - 17 węzłów i  maksymalnej prędkości 19 węzłów. Przewidywany termin przekazania statków to druga połowa 2012 roku.

Więcej o pomorskiej gospodarce

W najbliższym programie Marka Kańskiego "Pomorska Kronika Biznesu" : Lotnisko na piątkę - zakończenie pięciu podstawowych inwestycji Portu Lotniczego w Gdańsku ; My dla morza morze dla nas - rozmowa z dyrektorem Urzędu Morskiego w Gdyni Andrzejem Królikowskim ; Bez kolizji - miasto i deweloper modernizują drogi ; Jak komercjalizować innowacje - dyskusja w Centrum Zaawansowanych Technologii"Pomorze". n"Pomorska Kronika Biznesu" w TVP Gdańsk jutro o 18.20 . Powtórka programu w sobotę o 17.00
Dodaj zdjęcie do artykułu

Opinie (13)

Dodaj opinię

Dodaj opinię

Odpowiedz

Regulamin dodawania opinii

zamknij

Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Najczęściej czytane