- 1 Unieważniono przetarg na zbożowy w Gdyni (40 opinii)
- 2 Czy jesteśmy gotowi na jawność płac? (129 opinii)
- 3 Urodziny polskiej waluty. Złoty polski ma już 100 lat (15 opinii)
- 4 Alan Aleksandrowicz wiceprezesem Portu Gdańsk (92 opinie)
- 5 Każdy będzie na etacie? A zaczęło się od kurierów (125 opinii)
- 6 Energa z zyskiem za 2023 r. (94 opinie)
DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3
Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.
Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.
Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego
- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.
A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.
Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji
Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?
- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.
Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.
W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.
Miejsca
Opinie (104) 5 zablokowanych
-
2020-09-12 20:36
Trzeba konkurować z Gdynia bo zaraz będzie wojna
- 9 5
-
2020-09-12 20:13
Zaglada plazy na Stogach i wydm oraz lasu
- 33 13
-
2020-09-12 19:04
Takie czasy ...
Awantura z plażą była po to, aby nie robić przetargów i nikt inny nie mógł tam nic zbudować. Nowe falochrony i tor podejściowy za państwowe pieniądze. Ciekawe, ile zarobi na tym Zarząd Portu Gdańsk. Takie mamy czasy ...
- 23 5
-
2020-09-12 16:49
Mieli nie zabierac plazy na Stogach niech buduja w glab morza !
Pani prezydent Dulkiwicz i prof Cwiklinski oszukali Gdańszczan i Gdańszczanki. Nie dajmy się oszukać apel do mieszkańców Gdańska!!!!!
- 59 76
-
2020-09-12 12:22
Plaza (2)
Plazy jest dużo, fakt ze zabiorą ale jest gdzie się przesunąć w prawo, dużo fajniejszy odcinek napewno niż pływanie obok Ogromnych statków. Jestem ze Stogow ale chyba od tego rozdawnictwa rządowego ludzie zapomnieli ze jest takie cos jak pracza ten terminal da dużo i to w miarę dobrze płatnych miejsc pracy
- 58 42
-
2020-09-12 14:26
plaży nie jest dużo
bo to jedyna taka plaża w Gdańsku a i nad Zatoką trudno podobną znaleźć..
- 13 8
-
2020-09-12 13:30
"da dużo i to w miarę dobrze płatnych miejsc pracy"
Pracownikom zza wschodniej granicy i to wcale nie zza tej najbliższej.
Co widać już na Przeróbce, bo "garnitur" rezydentów się wymienił.- 14 6
-
2020-09-12 13:30
20k+ ? to może się skuszę
- 9 7
-
2020-09-12 13:25
Brawo Gdańsk
w 2025 roku 5 mln TEU w Porcie Gdańsk
- 42 10
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.