• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

DCT zatrudnia menedżera na rynek czeski oraz słowacki i szykuje się do budowy T3

Wioletta Kakowska-Mehring
12 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1. Terminal T3 będzie rozbudową istniejącego terminala T1.

Gdański terminal DCT intensyfikuje poszukiwanie klientów w Czechach oraz na Słowacji i powoli szykuje się do budowy kolejnego nabrzeża. T3 według wstępnych założeń może powstać do 2023 roku.



Terminal DCT konsekwentnie buduje swoją pozycję na rynkach Czech i Słowacji. Każdego roku przez gdański port przechodzą dziesiątki tysięcy kontenerów wypełnionych towarami pochodzącymi z tych krajów lub tam wysyłanych. Nie byłoby to możliwe między innymi bez bezpośrednich połączeń kolejowych z Czechami, które zostały uruchomione w 2017 roku. Aby wzmacniać poziom obsługi, DCT Gdańsk zdecydowało, że konieczne jest posiadanie reprezentanta stacjonującego na miejscu, współpracującego ściśle z klientami w Czechach i Słowacji. W tym celu powołano menedżera ds. rozwoju biznesu na Czechy i Słowację, który będzie pracować z lokalną branżą logistyczną oraz właścicielami ładunków, aby mogli poznać i wykorzystać możliwości, jakie daje transport przez terminal DCT Gdańsk. Została nim Adéla Kurečková.

Pracownicy DCT żądają właściwej ochrony przed koronawirusem i układu zbiorowego



- Klienci z państw pozbawionych dostępu do morza w wyborze portu - oddalonego od nich o setki kilometrów - kierują się kosztem transportu, ale także potrzebują gwarancji, że ich ładunki będą bezpieczne, a oni zostaną obsłużeni na najwyższym poziomie. DCT Gdańsk dzięki swojemu położeniu oraz dzięki rozbudowanej sieci połączeń oceanicznych i intermodalnych jest doskonałą alternatywą dla Czech i Słowacji w odniesieniu do tradycyjnych portów obsługujących te kraje. To, że przez nasz terminal przechodzi coraz większa liczba ładunków czeskich i słowackich, jest dla nas dowodem, że część klientów już z tej koncepcji skorzystała i są zwyczajnie zadowoleni. Przy wsparciu Adéli będziemy wzmacniać to, co do tej pory udało nam się wypracować, ale też będziemy poszerzać w branży logistycznej wiedzę o tym, co możemy zaoferować tamtejszym rynkom - mówi Cameron Thorpe, dyrektor generalny DCT Gdańsk.

A nowe rynki to nowe wyzwania i... infrastruktura. Od kilku lat mówi się o planach powstania kolejnego nabrzeża, tym razem "na wodzie". W marcu tego roku DCT wystosowało zapytanie ofertowe ws. ceny za wykonanie badań geotechnicznych i geologicznych w związku z planowaną rozbudową. Jak przyznano, firma rozpoczęła prace przygotowawcze do wykonania projektu budowlanego i budowy kolejnego pirsu głębokowodnego terminalu kontenerowego. W ramach umowy w pierwszej kolejności zostaną wykonane badania geotechniczne, a po wyborze projektanta i stworzeniu projektu robót geologicznych zostanie wykonany komplet badań geologiczno-inżynierskich. DCT przewiduje wykonanie min. 350 odwiertów. Planowana inwestycja będzie zlokalizowana na akwenie wodnym w bezpośrednim sąsiedztwie pirsu T1.

Branża intermodalna zarzuca DCT wykorzystywanie pozycji



Według wstępnych założeń terminal miał powstać do 2023 roku. Czy uda się dotrzymać tego terminu i na jakim etapie są prace?

- W chwili obecnej nie jesteśmy w stanie podać żadnych dalszych szczegółów - poinformowano nas w biurze prasowym DCT.

Być może więc koronawirus i problemy w transporcie morskim zweryfikują plany.

W 2019 w DCT Gdańsk przeładowano z największych kontenerowców świata ponad 2 mln TEU (kontenerów 20-stopowych). Dzięki nabrzeżom o głębokości do 17 m oraz największym na Bałtyku dźwigom kontenerowym (o wysięgu do 26 rzędów kontenerów). Jaki będzie ten rok? Według informacji podanych przez Port Gdańsk spadek w pierwszej połowie tego roku (rok do roku) w tzw. grupie towarowej kontenery wyniósł - 4,1 proc.

Miejsca

Opinie (104) 5 zablokowanych

  • Takie czasy ...

    Awantura z plażą była po to, aby nie robić przetargów i nikt inny nie mógł tam nic zbudować. Nowe falochrony i tor podejściowy za państwowe pieniądze. Ciekawe, ile zarobi na tym Zarząd Portu Gdańsk. Takie mamy czasy ...

    • 23 5

  • Zaglada plazy na Stogach i wydm oraz lasu

    • 33 13

  • Pożegnanie ze Stogami, albo Dulkiewiczową. Wybór należy do Ciebie. (1)

    • 32 32

    • Teren Skarbu Państwa

      Miasto ma tam g do gadania. Jedynie trolle "prestiżowe" już czują szansę na promowanie nieudacznika

      • 1 0

  • Trzeba konkurować z Gdynia bo zaraz będzie wojna

    • 9 5

  • Nie dla Portu Zewnętrznego (3)

    No i po co budowa Portu Zewnętrznego w Gdyni w takiej sytuacji? Tylko zakorkują do reszty Wiśniewskiego prowadzącą na północ Gdyni oraz zniszczą charakterystyczny krajobraz miasta od strony morza. Budowanie takiego wielkiego terminala w środku miasta to jakiś chory pomysł dla pobudzenia ego prezesa portu.

    • 32 8

    • budowanie miasta w środku portu, to chory pomysł (1)

      "charakterystyczny krajobraz miasta"
      Litości!

      "Budowanie takiego wielkiego terminal"
      To rozsądny sposób poszukiwania synergii i rozproszenia połączeń komunikacyjnych dla masy towarowej.

      • 3 4

      • Proszę się tak nie gotować.

        Port zewnętrzny w Gdyni jest tak prawdopodobny jak metro w Trójmieście. To nigdy nie powstanie. Po prostu ni-gdy... Gdynia nie ma żadnego potencjału, jest miastem w odwrocie, korzysta głównie z infrastruktury powstałej przed wojną i w latach PRL. Nie udało się tu uruchomić nawet prowoncjonalnego lotniska. Naprawa zarwanej jezdni czy malutkiego mostku trwa latami. Kiedy byłem małym chłopcem, na plastyce, malowałem prace z cyklu: Jak wyobrażasz sobie Polskę/Gdynię za 100 lat... Wymyślaliśmy z kolegami nieprawdopodobne cuda. Kiedy czytam artykuły o Gdyni, przpominają mi się tamte lekcje.

        • 7 2

    • Przepraszam, ale ty

      naprawdę uwierzyłeś w ten projekt?

      • 6 2

  • Phi...

    A w Gdyni nowe ławki solarne i korekta pasów na Estakadzie...

    • 19 0

  • No to Solidarność ze zdwojoną energię zabierze się teraz za jątrzenie i rozbijactwo... (1)

    • 10 11

    • Solidarność

      Weź się lepiej do roboty

      • 5 4

  • (5)

    Czesi liczyć nie potrafią?
    Wykorzystując port w Trieście, skracają drogę dostaw o 2 tygodnie i mają niższe stawki frachtowe.
    Droga lądowa do Pragi jest o 60 km krótsza i jakościowo lepsza, co też przekłada się na czas przejazdu koszty paliwa i pracy kierowców.
    Ale to ich cyrk, ich małpy.

    • 11 12

    • Tu nie chodzi o cene dostawy a o politykę..

      Ty zbiedniejesz a oni i tak zarobią, poza tym łańcuch dostaw to szereg naczyń połączonych, ile Polska ma kontenerowców? Portów przeładunkowych? Firm logistycznych z polskim kapitałem? Włącz myślenie, komu ma zależeć żeby to właśnie poolaczek miał zarabiać na obsłudze tego biznesu? Jeśi myślisz że światowy rynek czy nawet europejski rynek dostaw jest to wolny rynek gdzie zawsze decyduje o wszystkim cena to jesteś w błędzie..

      • 4 5

    • (1)

      Tylko ze Gdańsk ma dużo lepsze połączenia oceaniczne przypominam.

      • 7 5

      • Którędy, z czym?

        • 1 3

    • Port (1)

      Port w Triescie nie przyjmuje bardzo duzych kontenerowcow. Na stalych linniach do Chin plywaja teraz glownie olbrzymie statki.Wiec wysylajac lub odbierajac towar przez Triest musieli by je gdzies dowozic co by czas transportu wydluzylo.Czesi glownie teraz puszczaja towary i odbieraja je przez port w Hamburgu.

      • 3 0

      • Nie wspominaj o Hamburgu, bo obudzisz wolactwo.

        • 1 1

  • Podwyżki (5)

    Czy to prawda, że Dct proponuje podwyżki operacyjnym w kwocie 50 zł brutto?

    • 24 3

    • Tak, to prawda 50zł brutto rozłożone na trzy raty i arbuza co środę

      • 15 0

    • Prawda

      Prawda niestety

      • 7 0

    • Tak, lewarom z solidarności (1)

      Którzy tylko gadają daj daj daj. Elektorat pisowski nie jest zbyt rozgarnięty

      • 0 11

      • Za to elektorat POkemonow ktory lubi jak się im zabiera jest aż nadto ogarnięty z mentalnoscia pańszczyznanych chłopów, i olbrzymimi kompleksami względem reszty Europy. I to ciągle wmawianie że tak być musi grunt że praca jest :D

        • 2 1

    • Niech się wstydzi zarząd DCT. Musicie panie i panowie stanąć i pokazać, że to Wy jesteście sercem tej firmy i to Wy generujecie ten ogromny sukces firmy

      • 5 1

  • Nie ma takiej opcji

    Ciekawe jak sobie poradzą z automatyzacją jak teraz suwnice RTG nie bardzo chcą jeździć na połautomacie...

    • 11 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Ludzie biznesu

Adam Roman

Członek zarządów Sopockiego Towarzystwa Ubezpieczeń Ergo Hestia SA i Sopockiego Towarzystwa...

Najczęściej czytane